• Για έναν ανταγωνιστικό Πειραιά

    Για έναν ανταγωνιστικό Πειραιά

    Η οξεία οικονομική κρίση που αντιμετωπίζει η Ελλάδα, μας υποδεικνύει την ανάγκη να επανασχεδιάσουμε την αναπτυξιακή μας στρατηγική. Το νέο οικονομικό περιβάλλον που διαμορφώνεται ανατρέπει παλαιές προσεγγίσεις και ξεπερασμένα αναπτυξιακά υποδείγματα. Η δημοσιονομική εξυγίανση δεν μπορεί παρά να συμβαδίζει με τις αναπτυξιακές δυνατότητες της χώρας. Τα αναπτυξιακά αποθέματα είναι μεγάλα, δυστυχώς όμως παραμένουν αναξιοποίητα.

     

    Σήμερα οφείλουμε να χαράξουμε και να περπατήσουμε νέους δρόμους, αξιοποιώντας όλες εκείνες τις δυνατότητες που ενισχύουν την οικονομία, συμβάλουν στην ανάπτυξη, δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας και ανατροφοδοτούν την οικονομική, παραγωγική και επιχειρηματική δραστηριότητα.

     

    Η μεγάλη πρόκληση για την ελληνική οικονομία είναι η επίτευξη της ανταγωνιστικότητας. Η προσέλκυση επενδύσεων καθίσταται το μεγάλο στοίχημα, καθώς συμβάλει σημαντικά στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας. Στην κατεύθυνση αυτή πρέπει να κινηθεί και η στρατηγική του λιμανιού του Πειραιά.

     

    Το πρώτο λιμάνι της χώρας καλείται σήμερα να βάλει και να κερδίσει το μεγάλο στοίχημα της ανταγωνιστικότητας. Καλείται, αξιοποιώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της γεωγραφικής του θέσης, να προσαρμοστεί με τα διεθνή πρότυπα ως προς την απόδοση και τις επενδύσεις. Οι επενδύσεις είναι το κλειδί για την επίτευξη της ανταγωνιστικότητας του λιμανιού του Πειραιά.

     

    Σήμερα ο ΟΛΠ, μετά την είσοδο της Cosco, ανατοποθετείται και μετεξελίσσεται σε φορέα αναπτυξιακής στρατηγικής. Το μεγάλο πρόγραμμα επενδύσεων που ανακοίνωσε για την περίοδο 2010-2013, συνολικού ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ,  είναι μια μεγάλη ευκαιρία όχι μόνο για τον εκσυγχρονισμό του λιμανιού, αλλά και για την ανάπτυξη της μείζονος περιοχής του Πειραιά, την ενίσχυση της απασχόλησης και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών.

     

    Το πρόγραμμα επενδύσεων μπορεί να καταστεί ο αιμοδότης για έργα ανάπλασης σε όλη την παραλιακή ζώνη, περιμετρικά. Ο ΟΛΠ, καλείται να διερευνήσει τις δυνατότητες ανάπλασης του μετώπου Ακτή Βασιλειάδη-Δραπετσώνα-Κερατσίνι. Το ζήτημα επανέρχεται συχνά τα τελευταία 10 χρόνια, με δηλώσεις και μελέτες και βεβαίως με πολλές παλινωδίες, διαφορετικές προσεγγίσεις, τοπικές αντιθέσεις, ανταγωνισμούς κ.λπ., αφού κανείς φορέας δεν επέδειξε τη βούληση να προχωρήσει.

     

    Σήμερα ο ΟΛΠ, υπό την ηγεσία του Γιώργου Ανωμερίτη, μπορεί να ηγηθεί μιας πρωτοβουλίας για τη διαχείριση και διευθέτηση των προβλημάτων συνεννόησης με δημόσιους φορείς, με την Αυτοδιοίκηση, αλλά και με ιδιώτες. Εξάλλου, σε εποχές οξείας οικονομικής κρίσης είναι ανεδαφικό και άστοχο να ζητούμε από την Πολιτεία να χρηματοδοτήσει έργα ανάπλασης.

     

    Θα ήθελα να επισημάνω εδώ την ανάγκη επανεξέτασης της κυβερνητικής απόφασης για κατάργηση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Θεωρώ πως η αυτοτελής πολιτική υποδομή είναι επιβεβλημένη, καθώς η ναυτιλία είναι ο σημαντικότερος αιμοδότης και ο πυλώνας της ελληνικής οικονομίας.

     

    Ο Πειραιάς με τους δήμους του έχει όλες τις δυνατότητες να αναδειχθεί σε πόλο έλξης σε τόπο προορισμού. Διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις να προσελκύσει μεγάλα επενδυτικά σχέδια, όπως η δημιουργία διεθνούς ναυτιλιακού κέντρου, η κατασκευή συνεδριακού κέντρου στο χώρο Παλατάκι, η δημιουργία θεματικού πάρκου για την ιστορία του Πειραιά και της ναυτιλίας στη θέση Καστράκι.

     

    Ο Πειραιάς μπορεί να αποκτήσει τη δική του πολιτιστική εστία στην περιοχή της Ηετιώνειας Πύλης, μπορεί να δημιουργήσει όλες εκείνες τις κοινωνικές υποδομές που έχουν ανάγκη οι κάτοικοι της μείζονος περιοχής.

     

    Το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ είναι μια μεγάλη ευκαιρία για την υλοποίηση έργων που θα καταστήσουν τον Πειραιά ανταγωνιστικό. Μπορεί να γίνει το εργαλείο που, στη δύσκολη αυτή οικονομική συγκυρία, θα βοηθήσει στην ανασυγκρότηση ολόκληρης της περιοχής μας.