• Η Ειδική Αγωγή στο περιθώριο της Πολιτείας

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ

    Βουλευτής ΠΑ.ΣΟ.Κ. Β΄ΠΕΙΡΑΙΑ

    ΕΡΩΤΗΣΗ

    Προς : τον κ. Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων

    ΘΕΜΑ: η Ειδική Αγωγή στο περιθώριο της Πολιτείας

    Δεν έχουν περάσει ούτε 6 μήνες από την  ψήφιση του νέου Νομοσχεδίου ειδικής αγωγής και δεκάδες προβλήματα προκύπτουν φέρνοντας σε απόγνωση τους γονείς καθώς επιβάλλουν μια κακή ποιότητα ζωής στα παιδιά με ειδικές δυσκολίες.

    Ένα νομοσχέδιο για ένα θέμα όπως αυτό και μάλιστα εν έτει 2008, θα έπρεπε να συνταχθεί  με τις ιδιότητες ενός κλειδιού για να  ανοίξει τις πόρτες της εκπαίδευσης που αδιαφορία και προκαταλήψεις κρατούν κλειστές.

    Αντ΄αυτού εξακολουθούν να συντηρούνται μέσα από τα άρθρα βασικά ζητήματα που αποκλείουν τα παιδιά και τις οικογένειες τους από ένα αυτονόητο αγαθό. Την εκπαίδευση.

    Έτσι, ήδη από τα τέλη του 2008 προέκυψε το θέμα της διακοπής των σχολικών λεωφορείων για τα ειδικά σχολεία λόγω έλλειψης κονδυλίων ενώ δεν είναι λίγα τα παιδιά που περιμένουν στην σειρά για ένα χαρτί από τα ΚΔΑΥ, (σύμφωνα με το οποίο θα πιστοποιείται το πρόβλημά τους) με κίνδυνο να χάσουν τη χρονιά τους.

    Παράλληλα το νέο νομοσχέδιο δεν «δεσμεύεται» για την ίδρυση και λειτουργία ειδικών σχολείων σε περιοχές που δεν υπάρχουν, ενώ η εικόνα των συγκεκριμένων σχολείων με την υπάρχουσα δομή τους, το μόνο που μπορεί να προσφέρει είναι ένα αδιέξοδο μέλλον.

    Καλύτεροι όμως από τα λόγια είναι οι αριθμοί , που δείχνουν χωρίς περιθώρια αμφιβολίας, ρεαλιστικά το πρόβλημα.

    Έτσι λοιπόν ενώ υπάρχουν συνολικά στη χώρα μας 158 ειδικά σχολεία, εκ των οποίων τα 40 βρίσκονται στην Αθήνα και από αυτά τα 5 στη β΄ Πειραιά … τα αντίστοιχα Γυμνάσια είναι μόλις 11 σε όλη την Ελλάδα, από αυτά 4 στην Αθήνα και κανένα στη β΄ Πειραιά… 7 Λύκεια σε όλη την επικράτεια, 4 στην Αθήνα και επίσης κανένα στη β΄ Πειραιά και τέλος 4 σχολές τεχνικές επαγγελματικές στην Ελλάδα, εκ των οποίων 3 στην Αθήνα, ούτε λόγος για τη β΄ Πειραιά.

    Προκύπτει άμεσα το ερώτημα, για το που διοχετεύονται τα παιδιά που αποφοιτούν από τα ειδικά δημοτικά, τη στιγμή που τα αντίστοιχα σχολεία βασικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης , δεν αντιστοιχούν ούτε στο 1/10 της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

     

     

    Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

    1)υπάρχει σχεδιασμός από το υπουργείο Παιδείας , έτσι ώστε να αλλάξει το σκηνικό που αναγκάζει χιλιάδες παιδιά ειδικής αγωγής να εγκαταλείπουν το σχολείο μετά το δημοτικό ελλείψει κρατικής υποδομής;

    2)θα αναζητηθούν εναλλακτικές λύσεις ,  έτσι ώστε να ανοίγεται στα παιδιά ένας δρόμος , τύπου επαγγελματικού προσανατολισμού ή απασχόλησης, ανάλογα με τις δυνατότητες του καθενός;

    3)είναι στα σχέδια του υπουργείου η ίδρυση και λειτουργία ενός ειδικού Γυμνασίου για όλη τη β΄ Πειραιά ;

    4)υπάρχει προγραμματισμός δημιουργίας ειδικού σχολείου στην περιοχή της Νίκαιας, όπου περίπου 150 παιδιά  του Δημοτικού, ταλαιπωρούνται καθημερινά με τη μεταφορά τους σε σχολεία του Πειραιά;

    5)ενδέχεται να αναλάβει το υπουργείο τα καθημερινά προβλήματα που προκύπτουν στα ειδικά σχολεία με το θέμα της μίσθωσης πούλμαν για σχολικά και την απειλή διακοπής του σχετικού κονδυλίου;

     

     

    15-01-2009

    Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ