• ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΑΝΑΣΤΟΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ
    ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΑ.ΣΟ.Κ. Β” ΠΕΙΡΑΙΑ
    ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
    ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

    ΘΕΜΑ : ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΑΝΑΣΤΟΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ

    Κυρία Υπουργέ,
    Στις 19 Ιανουαρίου 2011 πραγματοποιήθηκε στον Πειραιά ανοιχτή ενημέρωση και συζήτηση που προκάλεσε η διοίκηση του ΤΕΙ Πειραιά, σχετικά με προβλήματα που έχουν ανακύψει στη λειτουργία του ιδρύματος λόγω της ελλιπούς χρηματοδότησής του. Στη συνάντηση παρευρέθηκαν βουλευτές όλων των κομμάτων, εκπρόσωποι των Δήμων της ευρείας περιοχής, εκπρόσωποι παραγωγικών φορέων και πλήθος φοιτητών.
    Στη συνάντηση αυτή, ο πρόεδρος και οι καθηγητές διατύπωσαν με δραματικό τρόπο το πρόβλημα υποχρηματοδότησης που απειλεί άμεσα ακόμα και αυτή τη λειτουργία του ιδρύματος.
    Με δεδομένη την πολύ σημαντική συμβολή του ΤΕΙ Πειραιά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της χώρας καθώς και το μεγάλο αριθμό των σπουδαστών (υπερβαίνουν τις 17.000),

    ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κα. ΥΠΟΥΡΓΟΣ
    Τι άμεσα μέτρα θα λάβει για την επίλυση του προβλήματος υποχρηματοδότησης του ΤΕΙ Πειραιά και τη συνέχιση της ομαλής λειτουργίας του

     

  • Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες

    Δ. Λιντζέρης.  Η Νίκαια στερείται ειδικού σχολείου

           Το μεγάλο κεφάλαιο των ΑΜΕΑ, εξακολουθεί να μένει «αδιάβαστο» από τηνΠολιτεία, αφού η ίδια στερείται ευαισθησίας , προνοητικότητας και προγραμματισμού, απέναντι στα άτομα που την έχουν περισσότερο από όλους ανάγκη.

          Έτσι στην Ελλάδα τιμούμε την παγκόσμια αυτή μέρα για το τυπικόν της υπόθεσης, χωρίς ουσία, έργο και δράση.

         Ένα απλό παράδειγμα , που αποδεικνύει αυτή την αδιαφορία, είναι το γεγονός του ότι ο μεγαλύτερος δήμος της β΄ περιφέρειας του Πειραιά ο Δήμος Νικαίας, δεν έχει δικό του ειδικό σχολείο, παρ΄ όλες τις διαμαρτυρίες και τα αιτήματα γονιών και εκπαιδευτικών που αγωνίζονται για τη δημιουργία και λειτουργία του εν λόγω σχολείου.

         Τα παιδιά αναγκάζονται να μεταφέρονται στο ειδικό σχολείο του Πειραιά και ταλαιπωρούνται τόσο τα ίδια όσο και οι οικογένειες τους.

        Ο βουλευτής β΄ Πειραιά , Δ.Λιντζέρης, εδώ και λίγους μήνες ηγείται μιας εκ νέου προσπάθειας άρσης της αναλγησίας της Πολιτείας, με σκοπό τη λειτουργία του ειδικού σχολείου Νικαίας, ευελπιστώντας πως το αρμόδιο Υπουργείο θα αντιληφθεί έστω και καθυστερημένα το χρέος του, όπως και ολόκληρη η κοινωνία, απέναντι στα ΑΜΕΑ και δη στα παιδιά.

     

    03/12/2008

  • Δικαίωμα στην Παιδεία έχουν όλα τα παιδιά

    Απαράδεκτη κι απογοητευτική χαρακτηρίζει, ο βουλευτής β΄ Πειραιά Δ. Λιντζέρης,  την κατάσταση που επικρατεί στο χώρο της Παιδείας  ειδικά στην περιφέρεια του,  απευθυνόμενος στον Υπουργό Παιδείας, κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της Επιτροπής Μορφωτικών.

    Όπως επισήμανε μάλιστα η εικόνα της α΄βαθμιας εκπαίδευσης δεν έχει στη β΄ Πειραιά προηγούμενο.

    Η έλλειψη χρηματοδότησης από πλευράς Υπουργείου και η κακή διαχείριση έχουν δημιουργήσει την πλήρη απαξίωση για το δημόσιο σχολείο.

    Πρώτη φορά, μήνα Δεκέμβριο και οι κενές θέσεις εκπαιδευτικών στα δημοτικά σ΄ όλο τον Πειραιά φτάνουν τους 51. Για την ακρίβεια 36 δάσκαλοι και 15 μουσικοί, αγγλικής γλώσσας και φυσικής αγωγής.

    • Στη Νίκαια υπάρχουν 19 κενές θέσεις.
    • Στη Σαλαμίνα σε σύνολο 13 σχολείων, υπάρχουν 16 κενές θέσεις.
    • Η εγκατάλειψη του ολοήμερου σχολείου, είναι πλήρης. Το ίδιο ισχύει και στα ειδικά σχολεία καθώς και στα τμήματα ένταξης, αφού σημειώνονται 28 θέσεις χωρίς δασκάλους.
    • Η ίδια κατάσταση  κι ακόμη χειρότερη επικρατεί  στα Νηπιαγωγεία, όπου εκτός των 7 ακάλυπτων θέσεων Νηπιαγωγών, δεν υπάρχουν θέσεις για να φοιτήσουν τα νήπια, όταν μάλιστα η κυβέρνηση έχει θεσμοθετήσει από το 2006 υποχρεωτική τη φοίτηση στα Νηπιαγωγεία. Κι αυτό συμβαίνει διότι δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές, Κάτι με το οποίο κανείς δεν ασχολήθηκε.

    Εμμέσως δηλαδή, πλην σαφώς, σπρώχνει η Πολιτεία τους γονείς προς τη ιδιωτική εκπαίδευση, ακόμη από τα χρόνια του Νηπιαγωγείου.

    • Τα τμήματα ένταξης και υποδοχών, βαίνουν προς κατάργηση.
    • Παράλληλα με όλα αυτά παρατηρείται κι έλλειψη βιβλίων. Ας σημειωθεί ότι δεν έχουν σταλεί ακόμη στα σχολεία τα δεύτερα και τρίτα τεύχη των επίσημων βιβλίων και βέβαια η έκτη δημοτικού παραμένει σ΄ ένα ιστορικό σκοταδισμό, χωρίς βιβλίο ιστορίας.
    • Όσο για τις κτιριακές εγκαταστάσεις, δεν τίθεται ούτε συζήτηση, δεδομένου ότι αντιμετωπίζουν δεκάδες προβλήματα με κυρίαρχο και οξύτερο αυτό του 9ου και 19ουδημοτικού Νικαίας.
    • Από την τηλεόραση είδαμε τους βανδαλισμούς που σημειώθηκαν σε σχολείο του Παγκρατίου, καθώς κλοπές, και άλλα, τα οποία συμβαίνουν καθημερινά στα σχολειά χωρίς όμως να βλέπουν το φως της δημοσιότητας.Στην περιοχή μας τα κρούσματα σημειώνονται ακόμη και σε δημοτικά (κλοπές στο 6ο Δ.Σ. Νικαίας).
    • Υπάρχει ο θεσμός των σχολικών φυλάκων, που θα μπορούσε να αποτρέπει τέτοια περιστατικά αλλά δεν εφαρμόζεται.

    Ακόμη πρέπει να αναφερθεί ο σάλος που έχει ξεσπάσει μεταξύ της εκπαιδευτικής κοινότητας όσον αφορά τις πρόσφατες κρίσεις των δ/ντων, όπου παρατηρήθηκαν ασύστολες ρουσφετολογικές κι επιλεκτικές αξιολογήσεις, με κομματικά κριτήρια, γεγονός που αυξάνει τα προβλήματα και τις αμφισβητήσεις , που προκύπτουν από την άδικη μοριοδότηση.

    Τέλος για το βιβλίο αυτής της «ταλαίπωρης» πλέον ιστορίας, που αποσύρθηκε για άλλη μια φορά, οφείλει το Υπουργείο να μας διευκρινίσει αν πρόκειται για συνολική αλλαγή πολιτικής από πλευράς Υπουργείου…

    Ας μην ξεχνάμε πως για  το υβριστικό για την ελληνική ιστορία βιβλίο, που αναγκάστηκαν να αποσύρουν,  ευθύνονται οι ψευτοπροοδευτικοί   συγγραφείς του, όπως είπε κι ο Μίκης Θεοδωράκης, όμως η διανομή του στα σχολεία φέρει την υπογραφή της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.

     

    Για όλους αυτούς τους λόγους ο κ. Υπουργός οφείλει να δώσει απαντήσεις όχι επικοινωνιακού τύπου αλλά ουσίας. Δεν έχει σημασία να καταγράψει το Υπουργείο τις ζημιές και να αναζητήσει ευθύνες εκ των υστέρων.

    Ο Υπουργός έχει χρέος όχι μόνο να λύσει τα προβλήματα αλλά να φροντίσει και να μην δημιουργηθούν ποτέ ξανά κι αν τα ζητήματα είναι οικονομικά να ζητήσει χρήματα από τον κ. Αλογοσκούφη.

     

    14/01/2008

  • ΠΡΑΚΤΙΚΑ στην Επερώτηση προς ΥΠΕΠΘ σχετικά με το Συγκρότημα Τεχνικής Εκπαίδευσης Αγίου Κήρυκα Ζακύνθου

    ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
    Από το πρωί σ΄ αυτήν την Αίθουσα παρακολουθούμε με ενδιαφέρον θα έλεγα τις απέλπιδες προσπάθειες των απαντώντων Υφυπουργών στις ερωτήσεις των Βουλευτών της Αντιπολίτευσης. Άλλοι απαντούν με τόνο ήπιο, άλλοι με ρητορείες και ένταση, όμως, είτε οι μεν είτε οι δε αδυνατούν να απαντήσουν στην ουσία των ερωτημάτων μας. Κινούνται σε μία σφαίρα εικονικής πραγματικότητας και έχουν την ψευδαίσθηση ότι είναι δυνατόν τη δική τους πλαστή εικονική πραγματικότητα να τη βαπτίσουν αλήθεια και να πείσουν εμάς και τον ελληνικό λαό.
    Όμως, η αλήθεια είναι σκληρή. Και δυστυχώς σας κάνει να είστε απολύτως εκτεθειμένοι στο σύνολο του ελληνικού λαού, που υποτίθεται ότι οφείλετε να κυβερνάτε.
    Επίσης θα ήθελα και εγώ από τη δική μου πλευρά αν επισημάνω την απουσία των Υπουργών. Γενικώς υπάρχει μία απαξία των Υπουργών στο Κοινοβούλιο, κύριε Πρόεδρε. Προχθές τιμήσαμε τους Έλληνες Ολυμπιονίκες και απουσίαζε και ο Υπουργός Πολιτισμού και ο Υφυπουργός Αθλητισμού ως μη όφειλαν. Πιστεύω, λοιπόν, ότι αυτού του είδους η αντίληψη, αυτού του είδους η αντικοινοβουλευτική συμπεριφορά είναι ενδεικτική του τρόπου με τον οποίο πολιτεύεσθε. Και βέβαια πώς θα μπορούσε να είναι εδώ ο κ. Στυλιανίδης σε μία ερώτηση που αφορούσε την αναστήλωση ενός σχολικού συγκροτήματος στη Ζάκυνθο, αφού ασχολείται με την αναστήλωση του σωριασμένου κύρους του Πρωθυπουργού της χώρας και της Κυβέρνησης; Θα έπρεπε, όμως, να γνωρίζει ότι η αναστήλωση αυτού του κύρους θα πέρναγε από την αναστήλωση του σχολικού συγκροτήματος Ζακύνθου και τόσων άλλων σε όλη την Ελλάδα.
    Αποτελεί αυτό το φαινόμενο που συζητάμε σήμερα ένα ακραίο φαινόμενο αδιαφορίας, αδυναμίας, γραφειοκρατίας; Εν πάση περιπτώσει επειδή στην πολιτική οι πράξεις κρίνονται εκ του αποτελέσματος, είναι φαινόμενο απελπιστικής ανικανότητας της Κυβέρνησης να λύσει το πρόβλημα της σχολικής στέγης σε αυτόν τον τόπο.
    Και μια και είμαι Βουλευτής της Β΄ Πειραιά, για να τεκμηριώσω του λόγου μου το αληθές, εκείνο που έχω να πω -όχι πως έχω την ψευδαίσθηση ότι θα πάρω κάποιες απαντήσεις, μόνο και μόνο για να γραφούν στα Πρακτικά- είναι ότι τέτοια φαινόμενα όχι βέβαια σ΄ αυτήν την ακραία έκταση, επικρατούν σ΄ όλη τη χώρα και ιδιαίτερα και στη δική μου εκλογική περιφέρεια. Να πούμε για το 5ο Γυμνάσιο στον Κορυδαλλό που έχει αναγγελθεί ότι θα χτιστεί και ακόμα βρίσκεται στα χαρτιά; Να πούμε για το ειδικό σχολείο που μια ολόκληρη μεγάλη περιφέρεια δεν έχει και συνεχώς μεταφέρεται και συνεχώς χτίζεται; Να πούμε για τα σοβαρά προβλήματα στη Νίκαια και στο Κερατσίνι που αντιμετωπίζουν τα σχολικά κτήρια, όπως το 10ο Δημοτικό Σχολείο, όπου οι μαθητές, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σε λίγο θα κυκλοφορούν με ομπρέλες μέσα στην Αίθουσα, διότι στάζουν οι μονώσεις; Να πούμε για το 1ο Γυμνάσιο και το 3ο Λύκειο της Νίκαιας; Να πούμε για τις υδραυλικές εγκαταστάσεις στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Κερατσινίου και τόσα άλλα;
    Κυρίες και κύριοι, είστε Κυβέρνηση κοντά πέντε χρόνια. Υπουργοί και Υφυπουργοί έρχονται και παρέρχονται, όμως τα συντρίμμια καλά κρατούν. Κύριε Λυκουρέντζο, εσείς ο ίδιος στις 27-11-2007 είχατε μείνει έκπληκτος και είχατε ομολογήσει ότι τέτοιο φαινόμενο δεν έχετε ξαναδεί σε κανένα σχολείο της χώρας. Ένα χρόνο ή ενάμιση χρόνο μετά καλά κρατεί η ίδια αδιαφορία, η ίδια κατάσταση.
    Κλείνοντας έχω να σας πω ότι προσπαθεί η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να μας πει πως το δίλημμα υπευθυνότητα ή ανευθυνότητα ταυτίζεται με το δίλημμα Καραμανλής ή χάος. Θα έλεγα εγώ απλά ότι Καραμανλής σημαίνει και χάος και ανευθυνότητα. Και μια προσωπική, αν θέλετε, συμβουλή. Συγχωρέστε με δεν είμαι ικανός εγώ να δίνω σε σας συμβουλές, αλλά επειδή και εργατικός είστε και συμπαθής είστε, σας λέω το εξής. Φροντίστε να μην έχετε την τύχη του κ. Καλού που πλήρωσε τις αμαρτίες του Ο.Σ.Κ., ακριβώς διότι το πρόβλημα των σχολικών κτηρίων και της σχολικής στέγης στη χώρα μας είναι όχι μόνο άλυτο, αλλά υποχωρεί με δραματικούς τρόπους.

    21/11/2008

  • Άμεση έκτακτη επιχορήγηση για το σχολικό προϋπολογισμό.

    « Άμεση έκτακτη επιχορήγηση για το σχολικό προϋπολογισμό

              Το Υπουργείο Παιδείας να αναλάβει τις ευθύνες του»

              Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά τα σχολεία είναι μεγάλα και κυρίως οικονομικά. Αυτά τα προβλήματα η Πολιτεία οφείλει να τα μετριάσει κι όχι να τα διπλασιάζει.

             Η σημαντική αύξηση της μισθοδοσίας των καθαριστριών των σχολείων, είναι αφ΄ ενός μια σπουδαία κίνηση για το κλάδο των εργαζομένων, αφ΄ ετέρου όμως πρόκειται για ένα δυσβάσταχτο επιπλέον έξοδο το οποίο δεν αντέχει ο προϋπολογισμός των σχολικών επιτροπών και κατ΄ επέκταση των Δήμων, αφού από την Τοπική Αυτοδιοίκηση εκταμιεύεται το συγκεκριμένο ποσό.

            Για το θέμα αυτό  ο βουλευτής β΄ Πειραιά κατέθεσε στη Βουλή και προς την Υπουργό Παιδείας,  ερώτηση έτσι ώστε να βρεθεί μια λύση που θα αποσυμφορήσει το οικονομικό πρόβλημα που προέκυψε υποστηρίζοντας ότι

          «μέχρι σήμερα οι δαπάνες μισθοδοσίας δεν αντιμετωπίζονται από το υπουργείο , με ειδικό κονδύλι, αλλά πληρώνονται από τις σχολικές επιτροπές. Επειδή όμως η μισθοδοσία των εν λόγω καθαριστριών είναι κατά πολύ μεγαλύτερη από το παρελθόν όταν εργάζονταν με μίσθωση έργου, οι σχολικές επιτροπές και κατ΄ επέκταση οι Δήμοι, αδυνατούν να καλύψουν αυτή τη δαπάνη. Με αποτέλεσμα να δημιουργείται πρόβλημα και για τα -ούτως ή άλλως- πενιχρά οικονομικά των δήμων και για την καθαριότητα των σχολείων και για τη μισθοδοσία του προσωπικού».

           Ρωτά λοιπόν την Υπουργό ο Βουλευτής, πότε θα ρυθμιστεί το συγκεκριμένο θέμα, τι μέτρα θα ληφθούν κι αν είναι στις προθέσεις του Υπουργείου να αποκαταστήσει το πρόβλημα με έκτακτη επιχορήγηση.

  • ΚΑΛΥΨΗ ΔΑΠΑΝΗΣ ΑΜΟΙΒΗΣ ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

    ΟΝΟΜΑ – ΕΠΩΝΥΜΟ ΒΟΥΛΕΥΤΗ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ

    ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ: Β” ΠΕΙΡΑΙΑ

     

    ΕΡΩΤΗΣΗ

    ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

                        

    ΘΕΜΑ :         ΚΑΛΥΨΗ ΔΑΠΑΝΗΣ ΑΜΟΙΒΗΣ ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

    Κυρία Υπουργέ,

    Όπως είναι γνωστό, με βάση το Π.Δ.164/2004 και το Ν. 3320/2005, οι καθαρίστριες των σχολείων κατατάχθηκαν σε θέσεις προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.

    Όμως μέχρι σήμερα, οι δαπάνες μισθοδοσίας τους δεν αντιμετωπίζονται από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου σας, με ειδικό κονδύλι, αλλά πληρώνονται από τις σχολικές επιτροπές. Επειδή όμως η μισθοδοσία των εν λόγω καθαριστριών είναι κατά πολύ μεγαλύτερη από το παρελθόν όταν εργάζονταν με μίσθωση έργου, οι σχολικές επιτροπές και κατ” επέκταση οι Δήμοι, αδυνατούν να καλύψουν αυτή τη δαπάνη. Με αποτέλεσμα να δημιουργείται πρόβλημα και για τα – ούτως ή άλλως – πενιχρά οικονομικά των δήμων και για την καθαριότητα των σχολείων και για τη μισθοδοσία του προσωπικού.

    Το εν λόγω πρόβλημα αποκτά ιδιαίτερη οξύτητα στους υπερχρεωμένους δήμους της εκλογικής μου περιφέρειας Β” Πειραιά. Έχει δε δημιουργήσει εντάσεις μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας.

     

    ΕΡΩΤΑΤΑΙ Η κα.ΥΠΟΥΡΓΟΣ

    1. Πότε θα ρυθμιστεί οριστικά το συγκεκριμένο πρόβλημα;

    2. Τι άμεσα μέτρα θα λάβει, μέχρι της οριστικής ρύθμισης, προκειμένου να πληρωθούν οι αποδοχές των καθαριστριών;

    3. Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου ν” αντιμετωπίσει άμεσα το θέμα, με έκτακτη επιχορήγηση στους δήμους, προκειμένου να πληρωθούν οι καθαρίστριες;

    2-5-2007

    Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ

     

     

     

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ  ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ

     

  • Μεταρρύθμιση θεσμικού πλαισίου για τη δομή και λειτουργία των ΑΕΙ

    Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι

    Είναι προφανές ότι και σήμερα αντιμετωπίζουμε αντιπαράθεση αντί διαλόγου με κύρια και αποκλειστική ευθύνη της Κυβέρνησης. Η κοινοβουλευτική διαδικασία ήδη έχει υποβαθμιστεί από την αυταρχική δήλωση της κυρίας Υπουργού, μόλις πριν μερικές μέρες, όταν δήλωσε πως έχουμε την πλειοψηφία, θα ναι νόμος του κράτους σε λίγες μέρες.

    Ακούστηκε επιχειρηματολογία πως η Κυβέρνηση έχασε την ευκαιρία να καταθέσει έναν πραγματικό νόμο πλαίσιο, αποδεκτό από την πανεπιστημιακή κοινότητα που θα είχε συγχρόνως τη συγκατάθεση και άλλων πολιτικών δυνάμεων μέσα στο Κοινοβούλιο. Το λέω αυτό διότι ο διάλογος στα πλαίσια του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας ξεκίνησε με άριστους οιωνούς. Όμως πολύ σύντομα, οι διάφοροι εκπρόσωποι που συμμετείχαν ένας-ένας αποχώρησε από τις συνεδριάσεις. Το δε ΠΑ.ΣΟ.Κ. και προσωπικά ο πρόεδρός του, πολλές φορές και με προσωπικό πολιτικό κόστος, στήριξε τη διαδικασία. Ήμαστε οι τελευταίοι που αποχωρήσαμε.

    Φάνηκε περίτρανα ότι ήταν μια προσχηματική διαδικασία, που σκοπό είχε να αποπροσανατολίσει και να συγκαλύψει την πραγματική βούληση της Κυβέρνησης. Να προχωρήσει μόνη σε αυτόν τον αναχρονιστικό, αντεκπαιδευτικό και βαθύτατα ταξικό νόμο που είναι απόλυτα σύμφωνος με τον ιδεολογικό της προσανατολισμό. Γι” αυτό πιστεύω πως η Ν.Δ. δεν έχασε την ευκαιρία συναίνεσης. Ποτέ της δεν τη θέλησε. Άλλα είχε στο μυαλό της. Και είναι λογικό άλλωστε, η Ν.Δ. έχει αναγορεύσει την αγορά ως τη μοναδική της αξία, ως απόλυτο ρυθμιστή της οικονομίας και της κοινωνίας.

    Η Κυβέρνηση κάνει και κάτι ακόμα απαράδεκτο. Εντάσσει το διάλογο για την παιδεία και την ψήφιση αυτού του νόμου, στους εκλογικούς της σχεδιασμούς. Και βέβαια είναι αδύνατον να γίνει διάλογος επί της ουσίας σε ένα τόσο ευαίσθητο θέμα, με λεπτές ρυθμίσεις, σε συνθήκες φανατισμού και πόλωσης.

    Έστω και σ” αυτό το πλαίσιο, θα επιχειρήσω μια κριτική προσέγγιση, παρότι γνωρίζω ότι οι αποφάσεις είναι ειλημμένες. Διότι όταν μια Κυβέρνηση αγνοεί τις χιλιάδες των φοιτητών, όταν αγνοεί τη συντριπτική πλειοψηφία της εκπαιδευτικής κοινότητας,  όταν μόλις χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος μετατρέπεται σε αλχημιστή λογιστή, προκειμένου να μας πείσει ότι δεν είναι πλειοψηφία, η πλειοψηφία της ΠΟΣΔΕΠ,

    Όταν οι πρυτάνεις δηλώνουν ότι δεν ρωτήθηκαν τότε είναι δεδομένο ότι αυτή η Κυβέρνηση χρησιμοποιεί τη Βουλή απλά για να νομιμοποιήσει την αυθαιρεσία της και τον αυταρχισμό της.

    Επί του νομοσχεδίου λοιπόν,  το 1ο που έχω να παρατηρήσω είναι ότι δεν πρόκειται για νόμο πλαίσιο. Πρόκειται για κάτι που -σύμφωνα με την κοινοβουλευτική ορολογία -μοιάζει με τα πολυνομοσχέδια σκούπα που κατά καιρούς έρχονται στη Βουλή για να ρυθμίσουν ασφαλιστικά ή άλλα θέματα. Πρόκειται για άθροισμα λεπτομερειακών και εξειδικευμένων ρυθμίσεων που επιδιώκει να προσδιορίσει από τις εβδομάδες διδασκαλίας μέχρι τον τρόπο των εξετάσεων. Δεν πρόκειται για νόμο πλαίσιο αλλά για νόμο βρόγχο, που απειλεί να πνίξει την Ανώτατη Εκπαίδευση στη χώρα μας. Βρίθει βαρύγδουπων λέξεων και εννοιών. Όμως αυτά που εξωραΐζονται και ωραιοποιούνται στην εισαγωγική έκθεση, διαψεύδονται στις επιμέρους ρυθμίσεις.

    Συγκεκριμένα

    • Tι σημαίνει πολιτιστική επάρκεια και στο σύστημα αξιολόγησης που προτείνετε ποιοι θα είναι υπεύθυνοι αξιολογητές αυτής της αξιολογικής επάρκειας;
    • Τι σημαίνει σεβασμός στις πανανθρώπινης αξίες της δικαιοσύνης, της ελευθερίας, της δημοκρατίας και της αλληλεγγύης;

    Κυρία υπουργέ έκανε ποτέ το Υπουργείο σας έρευνα να δει πόσα παιδιά των υψηλών στρωμάτων περνάνε στις ανώτατες σχολές υψηλής ζήτησης; Αν το κάνατε θα διαπιστώνατε ότι η προσφερόμενη παιδεία δεν επιτρέπει ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στη γνώση. Το νομοσχέδιό σας, δυσκολεύει ακόμα περισσότερο αυτή την πρόσβαση. Η μέση ελληνική οικογένεια βλέπει τις δαπάνες της να αυξάνονται, το δε εκπαιδευτικό σύστημα να μην ανταποκρίνεται στις προσδοκίες της. Μιλάτε για τους αιώνιους φοιτητές χωρίς να μας πληροφορήσετε πόσοι είναι αυτοί οι αιώνιοι φοιτητές ούτε να διαχωρίσετε απ” αυτούς τους εργαζόμενους φοιτητές. Χωρίς να πάρετε ούτε ένα μέτρο γι” αυτούς. Και υπάρχει έστω και ένας Έλληνας να πιστεύει ότι αν διαγραφούν από τους καταλόγους αυτοί που αποκαλείτε «αιώνιοι φοιτητές», θ” ανέβει το επίπεδο σπουδών των άλλων; Δηλαδή, τα ελληνικά πανεπιστήμια θα βρεθούν ξανά στις λίστες των καλύτερων πανεπιστημίων του κόσμου που σήμερα δεν περιλαμβάνονται ούτε στην πρώτη σειρά των 300; Για ποιες πανανθρώπινες λοιπόν αξίες μιλάτε;

    • Μιλάτε για βιώσιμη ανάπτυξη. Εξ” όσων γνωρίζω μια από τις τρεις συνιστώσες της βιώσιμης ανάπτυξης είναι το ανθρώπινο και κοινωνικό κεφάλαιο. Με τον ογκούμενο κοινωνικό αποκλεισμό, την ογκούμενη βία και εγκληματικότητα, με την ογκούμενη πολύχρωμη διαπλοκή – όχι μόνο ροζ- ημετέρων, ηλικιωμένων και μη, από τον ΟΠΑΠ μέχρι τον ΟΤΕ, και από τα γάλατα και το προ-ψημένο ψωμί μέχρι την αγορά τουρκικών τραπεζών, για ποια κοινωνική συνοχή και ποια αποδοχή μας μιλάτε κυρία Υπουργέ; Και βέβαια κανένα μέτρο, καμία αναφορά για την ισότητα ευκαιριών στη γνώση και στις σπουδές ούτε για την απαλλαγή της παιδείας από το καρκίνωμα της παραπαιδείας δεν ψελλίζει ούτε λέξη ο νόμος που κατετέθη.

    Το νομοσχέδιό σας, δεν κάνει κουβέντα ούτε για την ενίσχυση της χρηματοδότησης των ΑΕΙ ούτε βέβαια την ενίσχυση των δαπανών για την έρευνα. Ακόμα ο ελληνικός λαός περιμένει την υλοποίηση της προεκλογικής σας δέσμευσης ότι οι δαπάνες για την παιδεία θα ανέβουν στο 5% του ΑΕΠ

    Και για να τελειώνω κυρία Υπουργέ, σε ποιο πολιτισμικό, πολιτικό και ηθικό υπόβαθρο, στηρίζεται το προτεινόμενο νομοσχέδιο; Το πολιτισμικό σας υπόβαθρο είναι η εξίσωση της οικονομίας της κοινωνίας και της παιδείας με την αγορά. Όπου η οικονομία επικαθορίζει τις κοινωνικές αξίες, τις αξίες της παιδείας και του πολιτισμού. Ασφαλώς μας χωρίζει χάος με αυτή την αντίληψη. Φιλελευθερισμός ή νεοφιλελευθερισμός και βιώσιμη ανάπτυξη είναι έννοιες απολύτως αλληλοαποκλειόμενες. Η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελεί  την ηθική και φιλοσοφική άρνηση του φιλελευθερισμού. Η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελεί την κατάργηση της εμπιστοσύνης στο αόρατο χέρι της αγοράς ως ρυθμιστή της οικονομίας.

    Και όπως έγραψε σε κύριο άρθρο της η εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ : «Είναι φανερό ότι θα εμπορευματοποιηθούν οι σπουδές που έχουν ζήτηση στην αγορά εργασίας με αποτέλεσμα να υποβαθμιστούν ακόμα πιο πολύ οι ανθρωπιστικές σπουδές. Με ό,τι αυτό σημαίνει για τον τόπο αυτόν με την τεράστια παράδοση.» Αυτό όμως ουδόλως σας ενδιαφέρει. Γι” αυτό και πουθενά δεν τεκμηριώνεται η θέση του ελληνικού πολιτισμού στις αρχές και στους ορίζοντες της εκπαιδευτικής σας πολιτικής.

    Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι

    Ως παράταξη και ως ιστορία δεν έχετε καμία σχέση με εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις. Απ” αυτές που επιχείρησαν μορφές όπως του Δελμούζου όπως του Γληνού του Παπανούτσου του Γ.Παπανδρέου. Άλλωστε όλους τότε τους θεωρήσατε εχθρούς της πατρίδας. Όμως ο τόπος χρειάζεται κάτι περισσότερο και ουσιαστικότερο. Η Ευρώπη δε χρειάζεται οπαδούς χρειάζεται ενεργούς εταίρους. Έχει ανάγκη από μια γνήσια εκπαιδευτική πολυπολιτισμικότητα. Μόνο μέσα από έναν γόνιμο διάλογο πολιτισμών και εκπαιδευτικών συστημάτων μπορεί να επιβιώσει. Και μόνον εάν συμμετέχουμε έτσι θα είμαστε χρήσιμοι στον εαυτό μας και στην Ευρώπη.

    Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι

    Κερδίσατε τις εκλογές στο όνομα ενός κακού ΠΑ.ΣΟ.Κ.; Δε μπορείτε και δικαιούσθε να κυβερνάτε στο όνομα ενός κακού ΠΑ.ΣΟ.Κ.. Αν εκτός της καταδίκης του κακού ΠΑ.ΣΟ.Κ. δεν έχετε τίποτα άλλο να προσφέρετε παραιτηθείτε. Και ο λαός θα βρει τη λύση.

     

    07/03/2007

  • Ελληνική Παιδεία ή Παιδεία στον Ελλαδικό Χώρο

    Ελληνική Παιδεία ή Παιδεία στον Ελλαδικό Χώρο

     

    Η θεσμοθέτηση ενός Εθνικού διαλόγου για την Παιδεία, ενός Έθνους με 3000 και πλέον χρόνια ιστορίας, είναι δύσκολο και υπεύθυνο έργο. Εξίσου βαριά ευθύνη αποτελεί η συμμετοχή σ” αυτόν. Η προετοιμασία του από την Κυβέρνηση δεν ανταποκρίνεται στις επιταγές μιας τεχνοκρατικής εκσυγχρονιστικής προσέγγισης των προβλημάτων της Παιδείας, δεν αξιοποιεί το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο ούτε θεμελιώνει ένα νέο που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες και στις δυνατότητες του Ελληνισμού.

    Ευθύνη της Κυβέρνησης είναι η παρουσίαση ενός βασικού κειμένου εργασίας που θα καθιστά σαφείς:

    • Ø Τους σκοπούς και τους στόχους του διαλόγου
    • Ø Τους συμμετέχοντες και τις λειτουργίες τους
    • Ø Τη διάχυση στο λαό του προβληματισμού των κοινών παραδοχών και των διαφορετικών απόψεων που θ” αναπτυχθούν.

    Όλ” αυτά αποτελούν θεμελιώδεις προϋποθέσεις. Εάν μιλάμε για πραγματική Εθνική διαβούλευση. Άλλως πρόκειται για επικοινωνιακού τύπου επίφαση και νομιμοποίηση προειλημμένων κομματικών επιλογών.

    Ως προς τους στόχους είναι απολύτως αναγκαίο να αποσαφηνισθεί περί τίνος θα συζητήσουμε.

    Περί Ελληνικής Παιδείας ή Περί Παιδείας στον ελλαδικό χώρο;

    Περί καταρτίσεως άνευ Παιδείας;

    Περί Παιδείας άνευ καταρτίσεως ή περί της αναγκαίας εναρμόνισης;

    Η επιδίωξη και κατάκτηση μιας ισχυρής θέσης στον παγκόσμιο καταμερισμό γνώσης και εργασίας δεν προϋποθέτει απλή προσαρμογή στον αγορά. Απαιτεί κατάκτηση και αξιοποίηση ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων, βιώσιμη εθνική εξειδίκευση. Επιβάλλεται η σύνδεση της παιδείας και της κατάρτισης στην κατεύθυνση μιας εθνικής στρατηγικής βιώσιμης ανάπτυξης.

     

    Ο διάλογος για μια Ελληνική Παιδεία ενδιαφέρει:

    • Ø Τους φορείς της Παιδείας στην Ελλάδα
    • Ø Τους κοινωνικούς εταίρους
    • Ø Τους φορείς της Παιδείας των Ελλήνων της διασποράς, το Πατριαρχείο, τις Κοινότητες
    • Ø Τις έδρες των Νεοελληνικών Σπουδών ανά τον κόσμο (περίπου 200)
    • Ø Τους σημαντικούς ανά τον κόσμο Ελληνιστές καθηγητές, διανοούμενους συγγραφείς
    • Ø Τις ξεχασμένες πολιτιστικές μειονότητες της διασποράς (ελληνόγλωσσες, ελληνορθόδοξες).

    Ο διάλογος για μια ελληνική Παιδεία αυτονόητα αποτελεί συγχρόνως διάλογο για την εθνική πολιτιστική ταυτότητα και την επιβίωσή της. Διάλογο για μια πρόταση Παιδείας στην Ευρώπη.

     

    Η ανάγκη θεσμοθέτησης μόνιμου Εθνικού διαλόγου για την Παιδεία είναι επιβεβλημένη και επιτακτική. Τα κύρια ζητήματα που κατά τη γνώμη μου οφείλουν να συζητηθούν:

    • Ø Οικονομικά της Παιδείας. Βελτίωση των πάσης φύσεως υποδομών.
    • Ø Διάλογος για τις αρχές, τους στόχους και το περιεχόμενο της Παιδείας. Διάλογος για τα αναγκαία μέσα και τους θεσμούς για την υλοποίηση των στόχων.
    • Ø Διαρκής διάλογος για την αξιολόγηση και παρακολούθηση του συστήματος και των φορέων του. Διαρκείς προσαρμογές και βελτιώσεις.
    • Ø Θέσπιση ξεκάθαρων κανόνων (αντικειμενικά κριτήρια) και έλεγχος για όλους από αξιόπιστες επιτροπές χωρίς συντεχνιακές λογικές ή εκθέσεις αξιολόγησης που μένουν στα συρτάρια.
    • Ø Απολογισμός της χρήσης όλων των κονδυλίων.
    • Ø Ειδικό κεφάλαιο σπουδαίας σημασίας αποτελεί η έρευνα.

     

    Οφείλουμε να στοχεύσουμε ώστε η εκπαίδευση και το σχολείο να είναι αγαπητά  και σεβαστά από τους μαθητές. Ο δάσκαλος να μην είναι απλά τεχνικός μετάδοσης μιας ποσότητας διδακτέας ύλης, η οποία θα αποστηθίζεται μηχανικά, αλλά ο υπεύθυνος πολίτης που μυεί τη νέα γενιά στην αναζήτηση της γνώσης, της αρετής, της ομορφιάς, της κοινωνικής ευθύνης, της υπεύθυνης συμμετοχής στα κοινά.

    Η εκπαιδευτική διαδικασία ν” αντιμετωπισθεί ως λειτουργία που στοχεύει πρωτίστως στο να βελτιώνει τη νοημοσύνη, την ικανότητα κρίσης ανάλυσης-σύνθεσης και όχι αποκλειστικά στην ποσοτική αύξηση των πληροφοριών και των γνώσεων.

    Να διαμορφωθεί μια οργανική ενότητα οικογένειας – κοινωνίας – πόλης – σχολείου.

    Μόνον έτσι η γνωστή ρήση του Ισοκράτη περί «μετοχής στην ημετέρα παιδεία» θα παίρνει σάρκα και οστά στις μέρες μας με την αποφοίτηση από τα σχολεία.

  • Η Ανώτατη Εκπαίδευση στη χώρα μας

    ΧΡΗΜΑ ΤΡΙΤΗ

    -Ποιο είναι το σχόλιό σας για τον νόμο-πλαίσιο που ψήφισε η κυβέρνηση;

     

    Δεν πρόκειται για νόμο πλαίσιο. Πρόκειται για κάτι που -σύμφωνα με την κοινοβουλευτική ορολογία -μοιάζει με τα πολυνομοσχέδια σκούπα που κατά καιρούς έρχονται στη Βουλή για να ρυθμίσουν ασφαλιστικά ή άλλα θέματα. Πρόκειται για άθροισμα λεπτομερειακών και εξειδικευμένων ρυθμίσεων που επιδιώκει να προσδιορίσει από τις εβδομάδες διδασκαλίας μέχρι τον τρόπο των εξετάσεων. Δεν πρόκειται για νόμο πλαίσιο αλλά για νόμο βρόγχο, που απειλεί να πνίξει την Ανώτατη Εκπαίδευση στη χώρα μας. Βρίθει βαρύγδουπων λέξεων και εννοιών. Όμως αυτά που εξωραΐζονται και ωραιοποιούνται στην εισαγωγική έκθεση, διαψεύδονται στις επιμέρους ρυθμίσεις.

    Ο νόμος ψηφίστηκε μόνον από την κυβερνητική πλειοψηφία. Παρά την αντίθεση όλων των κομμάτων της αντιπολίτευσης, με τους φοιτητές στους δρόμους, με την αντίρρηση της συντριπτικής πλειοψηφίας της ΠΟΣΔΕΠ και με τους πρυτάνεις να δηλώνουν ότι δε ρωτήθηκαν. Η Κυβέρνηση χρησιμοποίησε την πλειοψηφία της Βουλής για να νομιμοποιήσει την αυθαιρεσία και τον αυταρχισμό της.

    Ακούστηκε και γράφτηκε η επιχειρηματολογία πως η Κυβέρνηση έχασε την ευκαιρία να καταθέσει έναν πραγματικό νόμο πλαίσιο, αποδεκτό από την πανεπιστημιακή κοινότητα που θα είχε συγχρόνως τη συγκατάθεση και άλλων πολιτικών δυνάμεων μέσα στο Κοινοβούλιο. Πράγματι, ο διάλογος στα πλαίσια του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας ξεκίνησε με άριστους οιωνούς. Όμως πολύ σύντομα, οι διάφοροι εκπρόσωποι που συμμετείχαν ένας-ένας αποχώρησε από τις συνεδριάσεις. Το δε ΠΑ.ΣΟ.Κ. και προσωπικά ο πρόεδρός του, πολλές φορές και με προσωπικό πολιτικό κόστος, στήριξε τη διαδικασία. Και ήταν το τελευταίο που αποχώρησε απ” αυτόν το διάλογο «οπερέτα».

    Φάνηκε περίτρανα ότι ήταν μια προσχηματική διαδικασία, που σκοπό είχε να αποπροσανατολίσει και να συγκαλύψει την πραγματική βούληση της Κυβέρνησης. Να προχωρήσει μόνη σε αυτόν τον αναχρονιστικό, αντεκπαιδευτικό και βαθύτατα ταξικό νόμο. Ο νόμος αυτός είναι απόλυτα σύμφωνος με τον ιδεολογικό της προσανατολισμό. Γι” αυτό πιστεύω πως η Ν.Δ. δεν έχασε την ευκαιρία συναίνεσης. Ποτέ της δεν τη θέλησε. Άλλα είχε στο μυαλό της. Και είναι λογικό άλλωστε αφού έχει αναγορεύσει την αγορά ως τη μοναδική της αξία, ως απόλυτο ρυθμιστή της οικονομίας και της κοινωνίας

     

    -Εκτιμάτε πως δεν υπάρχουν σημεία που κινούνται προς την σωστή κατεύθυνση;

    Έχει μικρή σημασία αν υπάρχουν κάποια σημεία τα οποία κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση. Το μείζον είναι η συνολική κατεύθυνση του νόμου καθώς και το κλίμα αποδοχής και εφαρμογής του στα πανεπιστήμια. Το πολιτικό και ηθικό υπόβαθρο αυτού του νόμου είναι η εξίσωση της οικονομίας της κοινωνίας και της παιδείας με την αγορά. Για τη Ν.Δ. η οικονομία επικαθορίζει τις κοινωνικές αξίες της παιδείας και του πολιτισμού.

    Είναι φανερό ότι θα εμπορευματοποιηθούν οι σπουδές που έχουν ζήτηση στην αγορά εργασίας με αποτέλεσμα να υποβαθμιστούν ακόμα πιο πολύ οι ανθρωπιστικές σπουδές. Με ό,τι αυτό σημαίνει για τον τόπο αυτόν με την τεράστια παράδοση. Αυτό όμως ουδόλως τους ενδιαφέρει. Γι” αυτό και πουθενά δεν τεκμηριώνεται η θέση του ελληνικού πολιτισμού στις αρχές και στους ορίζοντες της εκπαιδευτικής τους πολιτικής.

     

    -Γιατί κάθε φορά που η κυβέρνηση αναλαμβάνει πολιτική πρωτοβουλία το ΠΑΣΟΚ είναι έτοιμο να διχαστεί;

     

    Η συλλογική δουλειά και οι επισημάνσεις που γίνονται στην προσπάθεια του ΠΑ.ΣΟ.Κ. να αναδείξει την ανεπάρκεια της Κυβέρνησης δε μπορούν να βαφτίζονται διχασμοί. Μπορεί να υπάρχουν επιμέρους απόψεις στα πλαίσια της δημοκρατικής λειτουργίας του κόμματος αλλά όλοι συμφωνούν και συγκλίνουν σε ένα βασικό θέμα: Η Κυβέρνηση βυθίζεται σε σκάνδαλα και αδιαφανείς πρωτοβουλίες με αποτέλεσμα το τόπος και οι πολίτες να υποφέρουν από τα πεπραγμένα της. Ήρθε η ώρα να μιλήσει ο λαός. Ήρθε η ώρα να υπάρξει αλλαγή πορείας. Το ΠΑ.ΣΟ.Κ. με την ενότητά του και με την προγραμματική του πρόταση εγγυάται αυτή τη νέα πορεία. Όλα τα στελέχη του ΠΑ.ΣΟ.Κ. αγωνίζονται σταθερά και ομόθυμα γι” αυτή την εξέλιξη. Οι συγκρούσεις και οι τριβές βρίσκονται αλλού. Είναι στους κόλπους της Κυβέρνησης εκεί που προσπαθούν όσο χρόνο τους απομένει να διαμοιράσουν τα ιμάτια της εξουσίας εξυπηρετώντας είτε προσωπικά οφέλη είτε συγκεκριμένα συμφέροντα.

     

    -Θεωρείτε πως ο Πρωθυπουργός θα εξαντλήσει την τετραετία;

    Όπως είναι γνωστό, οι πρόωρες εκλογές, συνταγματικά εξαρτώνται από τον Πρωθυπουργό. Ακόμα και προχθές δήλωσε πως θα εξαντλήσει την τετραετία. Αν είναι αναξιόπιστος και σ” αυτά του τα λεγόμενα, τότε θα προκηρύξει πρόωρες εκλογές. Ίσως και να το κάνει προκειμένου να προλάβει την κατάρρευση της Κυβέρνησής του. Το ΠΑ.ΣΟ.Κ. είναι έτοιμο για κάθε ενδεχόμενο.

     

    -Τα οικονομικά προβλήματα, η ανεργία, η παιδεία, η υγεία είναι τα κύρια προβλήματα που απασχολούν τους πολίτες. Το ΠΑΣΟΚ μπορεί να δώσει λύσεις σε αυτά τα προβλήματα ;

     

    Το πρόγραμμά μας είναι λεπτομερές και σαφές. Σε όλα τα θέματα που απασχολούν τον τόπο και τους πολίτες έχουμε συγκεκριμένη και υπεύθυνη θέση. Από τεχνική άποψη είναι πολύ καλά μελετημένο το από πού θα προέλθουν οι πηγές χρηματοδότησης. Είναι ένα πρόγραμμα εφαρμόσιμο. Η Ν.Δ. πανικόβλητη υπό το βάρος της αθέτησης των προεκλογικών υποσχέσεών της, στην αρχή προσπάθησε να απαξιώσει το πρόγραμμα του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και αφού δεν της βγήκε τώρα επιχειρεί με αόριστες υποσχέσεις παροχολογία ν” ανατρέψει το εις βάρος της κλίμα. Όμως είναι πλέον αργά γιατί η τριετία τους ανέδειξε την αυθεντική Δεξιά που φούντωσε τα οικονομικά προβλήματα, την ανεργία και την εκρηκτική κατάσταση στην παιδεία και την υγεία. Το ΠΑ.ΣΟ.Κ. έρχεται να ανατρέψει αυτή την κατάσταση και προσωπικά ο πρόεδρός μας Γ. Παπανδρέου δεσμεύεται για την εφαρμογή αυτών των προτάσεων που θα μας βγάλουν από τα σημερινά αδιέξοδα.

     

     

     

     

    -Η παρουσίαση του Προγράμματος του ΠΑΣΟΚ και το Προγραμματικό Συνέδριο μπορούν να ανατρέψουν το κλίμα που εμφανίζουν οι δημοσκοπήσεις;

     

    Ανεξάρτητα από το προγραμματικό συνέδριο του ΠΑ.ΣΟ.Κ. θα ήθελα να τονίσω πως το κλίμα δε διαμορφώνεται από τις δημοσκοπήσεις. Πάνω απ” όλα είναι το έργο της Κυβέρνησης. Βελτιώθηκε η ζωή των Ελλήνων; έγινε πιο αποτελεσματικό το κράτος; Λύθηκαν τα θέματα αδιαφάνειας; απαντήθηκαν τα αιτήματα των αγροτών; αντιμετωπίστηκε η ακρίβεια; αυτά και πολλά άλλα διαμορφώνουν πραγματικά στο εκλογικό κλίμα και την άποψη των πολιτών. Η Ν.Δ. στα κρίσιμα θέματα της καθημερινότητας είναι ουραγός στη συνείδηση των ψηφοφόρων. Για να θυμηθούμε και την παιδεία που τόσο ταλαιπωρείται, η Κυβέρνηση στις εξετάσεις της τριετίας έχει μείνει μετεξεταστέα στα περισσότερα μαθήματα. Το ΠΑ.ΣΟ.Κ. με τον αντιπολιτευτικό του λόγο και με την προγραμματική του πρόταση φιλοδοξεί να πάρει καλύτερους βαθμούς. Με το προγραμματικό μας συνέδριο αναδεικνύουμε μια διαφορετική πολιτική, ένα νέο δρόμο που οδηγεί σε μια δίκαιη κοινωνία. Είναι η κορύφωση μιας προσπάθειας να πείσουμε τους πολίτες ότι το ΠΑ.ΣΟ.Κ. αποτελεί την εναλλακτική λύση απέναντι σε μια Κυβέρνηση που καταρρέει.

  • Η Παιδεία βάλλεται από παντού και Τα προβλήματα δε λύνονται με θεωρίες

    « Η Παιδεία βάλλεται από παντού και                                           Τα προβλήματα δε λύνονται με θεωρίες»

                                   

                                    Η προνοητική ερώτηση του Βουλευτή β΄ Πειραιά Δημήτρη Λιντζέρη προς την Υπουργό Παιδείας, πριν από περίπου ένα μήνα, σχετικά με τιςανεξέλεγκτες διαστάσεις που παίρνει η παραβατικότητα των παιδιών στα σχολεία, έτυχε να δικαιωθεί ως θέση  καθώς και οι  φόβοι που εξέφραζε, με το χειρότερο τρόπο.

                               Με το σάλο που ξέσπασε στην Ευβοία, μετά την υπόθεση βιασμού 16χρονης μαθήτριας εντός του χώρου του σχολείου, απέδειξε ότι τα πράγματα είναι χειρότερα από τις εικασίες.

                             Παρ΄ όλα αυτά  και σε αντίθεση με τα γεγονότα, η απάντηση του Υπουργείου Παιδείας στα αγωνιώδη ερωτήματα που έθεσε ο κ. Λιντζέρης για το «τι μέλλει γενέσθαι»,  δια στόματος του Υφυπουργού Γιώργου Καλού, η αντιμετώπιση του θέματος περιορίζεται σε πολύ όμορφες θεωρίες που δεν μπορούν όμως όχι να επηρεάσουν αλλά ούτε να αγγίξουν την πραγματική ζωή. Κι αυτό αποδεικνύεται συνεχώς.

                            Γι΄ αυτό το λόγο, ο βουλευτής β΄ Πειραιά επιμένει και πιέζει το Υπουργείο δίνοντας συνέχεια στο όλο θέμα, ζητώντας αμεσότητα και επιπλέον διευκρινήσεις.

                           «Τι θα γίνει αν στο κάθε συμβάν παραβατικότητας δε δίνεται απάντηση σύμφωνα με το νόμο της δράσης – αντίδρασης, στο χρόνο που πρέπει, το σωστό μήνυμα ;τι εισπράττουν από όλα αυτά τα παιδιά;

                            Έχουμε ανοίξει το κουτί της Πανδώρας και δεν επιχειρούμε ούτε να το «αδειάσουμε», ούτε καν να το κλείσουμε.

                            Η νέα γενιά όμως περιμένει απαντήσεις που θα προδιαγράψουν το μέλλον της κι ολόκληρης της κοινωνίας.

                            Ερωτάται λοιπόν η κ. Υπουργός :

                           Υπάρχει πρόγραμμα αντιμετώπισης των φαινομένων βίας στο άμεσο μέλλον, πριν διαιωνιστεί μια κατάσταση και παγιωθεί με μη αναστρέψιμα αποτελέσματα;»

                         

                          

     

Page 1 of 212