• ΟΠΑΠ Α.Ε.- Έλλειψη διαφάνειας

    Επίκαιρη Επερώτηση

    προς τους Υπουργούς: Πολιτισμού, Οικονομίας και Οικονομικών, Δικαιοσύνης

     

     

    Θέμα: Συστηματική ολιγωρία της Κυβέρνησης για την πάταξη φαινομένων

    κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος,

    έλλειψη διαφάνειας ως προς τη διαχείρισή του,

    διαπλοκής σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος

    διαφθοράς στον ΟΠΑΠ.

     

    Κύριοι Υπουργοί

    Τα τεκταινόμενα στον ΟΠΑΠ συμβαίνουν κάτω από την πραγματική εποπτεία της Κυβέρνησης και υπό την άμεση και προσωπική ευθύνη υψηλόβαθμων κυβερνητικών στελεχών. Στο Δ.Σ. του ΟΠΑΠ συμμετέχουν διευθυντικά στελέχη γραφείων Υπουργών και κεντρικών οργάνων του κυβερνώντος κόμματος . Το θέμα αποκτά ιδιαίτερη σημασία και βαρύτητα, όχι μόνον ως προς την νομιμότητα ή μη πράξεων και παραλήψεων αλλά και ως προς το τι αποδεικνύει και σηματοδοτεί ο συγκεκριμένος τρόπος άσκησης εξουσίας και διαχείρισης δημοσίου χρήματος από την κυβερνώσα παράταξη.

    Ιδιαίτερα επειδή ο ΟΠΑΠ και ο τομέας της κρατικής Διαφήμισης αποτέλεσαν πεδίο που κάποτε είχε καταστεί λάβαρο αντιπολίτευσης από τη Ν.Δ. ως χώρος διαπλοκής πολιτικής εξουσίας και τύπου. Γι” αυτό το λόγο η παρατηρούμενη συστηματική ολιγωρία αποτελεί καίριο πλήγμα για την αξιοπιστία της Κυβέρνησης.

    Με την επερώτηση αυτή, δεν κρίνονται πράξεις κάποιου Δ.Σ., ενός κρατικού φορέα, αλλά η ίδια η Κυβέρνηση, αφού το Δ.Σ. του ΟΠΑΠ αποτελεί στην ουσία το alter ego του Υπουργικού Συμβουλίου. Ο δε Πρωθυπουργός, ως Υπουργός Πολιτισμού, έχει την τελική πολιτική ευθύνη.

    Στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου, κατ” επανάληψη καταγγείλαμε απαράδεκτα γεγονότα. Δεν πήραμε καμία σοβαρή και τεκμηριωμένη απάντηση. Αποτελεί σύστημα του Υφυπουργού Αθλητισμού στις ερωτήσεις μας, να στέλνει ανυπόγραφα διαβιβαστικά και να προσκομίζει τις απαντήσεις της διοίκησης. Αποτελεί αυτό σαφή παραβίαση του κανονισμού λειτουργίας του Κοινοβουλίου και αποδεικνύει αντιδημοκρατική και αλαζονική νοοτροπία.

    Η επερώτησή μας επικεντρώνεται στα εξής θέματα:

    1. Με την κυβερνητική πολιτική διακυβεύεται το μονοπώλιο – αποκλειστικό δικαίωμα του ΟΠΑΠ με προφανείς επιπτώσεις στη χρηματοδότηση του αθλητισμού και του πολιτισμού στη χώρα μας. Οι μεθοδεύσεις και οι χειρισμοί της κυβέρνησης και της διοίκησης του ΟΠΑΠ οδηγούν, με μαθηματική ακρίβεια, στην ανοιχτή αμφισβήτηση του μονοπωλίου και του αποκλειστικού δικαιώματός του στα τυχερά παιχνίδια. Η πολιτική αυτή ωθεί τον ΟΠΑΠ εκτός των κανόνων που διέπουν την κοινοτική νομοθεσία για την προστασία του μονοπωλίου ως δημόσια επιχείρηση κοινής ωφελείας. Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικές από τις ενέργειες οι οποίες απογυμνώνουν τον ΟΠΑΠ και το δημόσιο, από εκείνα τα ερείσματα τα οποία θα επέτρεπαν να διατηρηθεί το μονοπώλιο των τυχερών παιχνιδιών στην Ελλάδα :

    α) ιδιωτικοποίηση των μετοχών πέραν του 51%.

    β) η αμφισβήτηση του δημοσίου χαρακτήρα της εταιρείας με την υπ” αριθμ. 21/2005 γνωμοδότηση του ελεγκτικού συνεδρίου. Εναντίον της απόφασης αυτής δεν ασκήθηκε αναίρεση όπως είχε δεσμευθεί ο Υφυπουργός Οικονομίας από βήματος Βουλής. Έτσι δόθηκε εκ των ένδον νομική στήριξη σε ξένες εταιρείες που ήδη με προσφυγή τους στο Συμβούλιο Επικρατείας ζητούν την κατάργηση του μονοπωλίου.

    γ) η συνεχής αύξηση των χορηγιών στις ΠΑΕ οι οποίες δίνονται με την ψευδεπίγραφη ονομασία χορηγίες-διαφημίσεις και οι οποίες δίδονται αφειδώς για κομματικά οφέλη της Κυβέρνησης. Η «εφεύρεση» αυτή, εμπνεύσεως Γ. Ορφανού , έγινε για να ξεπεραστεί η σχετική απαγόρευση της Ε.Ε.

    δ)  στην εισηγούμενη τροποποίηση του καταστατικού του ΟΠΑΠ, στη γενική συνέλευση, αφαιρείται χωρίς εξουσιοδότηση νόμου η συμμόρφωση της ΟΠΑΠ προς τις διατάξεις του νόμου 2414/1996 που ορίζει το χαρακτήρα των ΔΕΚΟ. Αυτό γίνεται παρά τη ρητή διαβεβαίωση του ΥΠΕΘΟ στη Βουλή ότι τίποτε άλλο δεν πρόκειται ν” αλλάξει εκτός από τη μετοχική σύνθεση και τον τρόπο σύνθεσης του Δ.Σ. στο οποίο θα εξακολουθήσουν να μετέχουν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων.

    ε) σκοπίμως αποσιωπείται ότι το δημόσιο μπορεί να ασκήσει πλήρη διοίκηση μόνο με τη χρήση της «χρυσής» μετοχής. Και είναι γνωστό ότι σύμφωνα με τους κανόνες της Ε.Ε. η χρήση της «χρυσής» μετοχής είναι αντικοινοτική πράξη εφόσον δεν εξυπηρετούνται λόγοι δημόσιας τάξης, δημόσιας ασφάλειας ή λόγοι που αφορούν οργανισμούς κοινής ωφέλειας. Το γεγονός αυτό είχε επισημανθεί και από το νομικό έλεγχο που είχε πραγματοποιηθεί για τους αναδόχους της τελευταίας μετοχοποίησης κάτι το οποίο απέκρυψε η διοίκηση της ΟΠΑΠ από το ενημερωτικό δελτίο που είχε εκδοθεί για τους μετόχους. Η Κυβέρνηση δηλαδή απεμπολεί συνειδητά το μονοπώλιο του ΟΠΑΠ.

    2. Προμήθειες υλικών και υπηρεσιών

    Όλες οι προμήθειες, μικρές ή μεγάλες, του οργανισμού γίνονται από διορισμένη επιτροπή, μέσω μαθηματικού τύπου που έχει καταγγελθεί ως αμαρτωλός και υποτίθεται ότι έχει καταργηθεί. Έχει καταγγελθεί και στη Βουλή αλλά και από ενστάσεις ενδιαφερομένων στο Δ.Σ. του ΟΠΑΠ η νομιμότητα της σύνθεσης της επιτροπής προμηθειών αφού σε αυτή συμμετέχουν ενεχόμενοι σε αξιόποινες πράξεις κατά το παρελθόν. Αποκαλύφθηκε μάλιστα ότι στην επιτροπή προμηθειών βαθμολογούσαν ακόμα και τα αναπληρωματικά μέλη, υπεράριθμα, παρουσία των τακτικών. Μετά το βάρος των καταγγελιών άλλαξε η επιτροπή προμηθειών, επαναπροκηρύχθηκαν διαγωνισμοί, όμως ούτε καν μια ΕΔΕ δεν έγινε για ν” αποδοθούν ευθύνες. Ακόμα εκκρεμεί απάντηση σε σχετική μας ερώτηση που κατατέθηκε από τις 3-8-2005.

    Ως παράδειγμα κυβερνητικής διγλωσσίας αναφέρουμε το διαγωνισμό για τη διαφημιστική κάλυψη του ΟΠΑΠ.

    Στη Βουλή, ο κύριος Ορφανός, αιτιολογούσε την κατάργηση προηγούμενου διαγωνισμού, με το σκεπτικό ότι : σ” αυτόν η υποκειμενική τεχνική αξιολόγηση συμμετείχε κατά 75% και η οικονομική μόλις κατά 25%, στην τελική βαθμολογία ,κάτι που τον οδηγούσε σε συγκεκριμένη κατεύθυνση. Όμως επί των ημερών της σημερινής διοίκησης, υπό την εποπτεία του κ. Ορφανού, ο διαγωνισμός για τη διαφημιστική κάλυψη του ΟΠΑΠ ύψους            άνω των 50 εκατ.€, έγινε με την τεχνική αξιολόγηση να ανέρχεται στο 80%. Οι όροι του διαγωνισμού και η αξιολόγησή του από τη συγκεκριμένη διορισμένη επιτροπή, οδήγησαν τον ΟΠΑΠ σε προφανή οικονομική απώλεια αφού η οικονομική προσφορά της επιλεγείσας εταιρείας ήταν κατά 73% ακριβότερη από αυτή της δεύτερης. Η έκβαση του αποτελέσματος αυτού του διαγωνισμού ως κατευθυνόμενη προς κατονομαζόμενο προμηθευτή είχε καταγγελθεί με σχετική ερώτηση στη Βουλή 3 μήνες πριν αξιολογηθεί αυτός ο διαγωνισμός.

    3. Υπέρβαση του προϋπολογισμού χορηγιών διαφημίσεων

    Με το τρικ χορηγίες-διαφημίσεις ο προϋπολογισμός του οργανισμού για το 2005 ανήρχετο στο ποσό 48,2 εκατ. €. Το ποσό αυτό έχει κατά πολύ υπερσκελιστεί. Οι χορηγίες αυτές εδόθησαν σε ημέτερους χωρίς αξιολόγηση και χωρίς μελέτη σκοπιμότητας. Προτείνεται δε, ανενδοίαστα, από το Δ.Σ., η εκ των υστέρων έγκριση της αυθαίρετης υπέρβασης του προϋπολογισμού κατά 22 εκατ. €. Υπέρβαση δηλαδή κατά 44%. Βαφτίζεται κοινωνικό έργο η επιλεκτική χρηματοδότηση πολιτικών φίλων της διοίκησης. Κάτι που έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις από αδικούμενους φορείς, από Βουλευτές όλων των κομμάτων ακόμα και της συμπολίτευσης και από πολλά δημοσιεύματα του τύπου.

    Τα ρουσφέτια σε ημέτερα Σωματεία, ημέτερες Ομοσπονδίες, ημέτερες εκκλησίες, ημέτερες πόλεις οργιάζουν. Δημοσιεύθηκε σε ημερήσια εφημερίδα αποκαλυπτικό έγγραφο συλλόγου προς τον Υφυπουργό Πολιτισμού: «Βασιζόμενοι στην ιδιότητά σας και του Βουλευτού Θεσσαλονίκης έχουμε την πεποίθηση ότι θα έχουμε το ενδιαφέρον σας». Και βεβαίως ο κ. Ορφανός ανταποκρίθηκε. Ο πολιτιστικός σύλλογος των υπαλλήλων του Υπουργείου Πολιτισμού επιχορηγείται με 300.000 ευρώ. Είναι ο ίδιος σύλλογος τον οποίο ο σημερινός Πρωθυπουργός το 2000 είχε καταγγείλει ως σκανδαλωδώς επιχορηγηθέντα. Επιχορηγούνται επιλεκτικά ακόμα και ΠΑΕ. Από πότε και από ποιον αντλεί η ΟΠΑΠ τέτοιο δικαίωμα; Δίδονται χορηγίες σε συγκεκριμένα τηλεοπτικά κανάλια και σε συγκεκριμένες εκπομπές που προπαγανδίζουν τα έργα της διοίκησης του ΟΠΑΠ. Όλ” αυτά συμβαίνουν ενώ το Υπουργείο Αθλητισμού διατυμπανίζει παντού ότι δεν έχει ούτε ένα ευρώ, ενώ συγχρόνως αφήνει απλήρωτες μεγάλες ομοσπονδίες όπως η ΕΠΟ, η άρση Βαρών, η Κολυμβητική ομοσπονδία κ.α. Κατά κλείδα πρόκειται για επιδρομή και λεηλασία των εσόδων της ΟΠΑΠ χωρίς προηγούμενο.

    4. Πιστωτική κάρτα ΟΠΑΠ Υπηρεσιών

    Σχεδιάζεται η έκδοση πιστωτικής κάρτας για χρήση από συναλλασσόμενους παίκτες και πράκτορες. Προωθείται δηλαδή τζόγος με πίστωση. Ενέργεια που θα δημιουργήσει μεγάλα κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα στους Έλληνες. Η αντίδρασή μας έχει καθυστερήσει την υλοποίηση της πιο πάνω απόφασης. Με περισσή όμως κοινωνική αναλγησία η διοίκηση του ΟΠΑΠ συνεχίζει αυτό το σχεδιασμό. Στο μεταξύ η ΟΠΑΠ Υπηρεσιών εδώ και ένα χρόνο από την ίδρυσή της επιδίδεται σε αλόγιστη σπατάλη σε αμοιβές στελεχών και σε έξοδα λειτουργίας, χωρίς καμία παραγωγή έργου, ενώ συνεχίζει να εισπράττει αναδρομικά από το 2004, μέσω μιας σύμβασης που έχει αμφισβητηθεί, το 1% των εισπράξεων του ΚΙΝΟ αποστερώντας το έσοδο αυτό από τους πράκτορες του ΟΠΑΠ

    5. Στρατιά Ειδικών Συμβούλων στον ΟΠΑΠ

    Με ερώτησή μας στη Βουλή καταγγείλαμε την ύπαρξη 40 τουλάχιστον ειδικών συμβούλων οι οποίοι αμείβονται αδρά. Οι σύμβουλοι αυτοί υποκαθιστούν την λειτουργία των υπαλλήλων του οργανισμού. Η αναλογία συμβούλων προς υπαλλήλους είναι 1/9. Πρωτοφανές για οργανισμό παγκοσμίως. Προφανώς πρόκειται για δημιουργία έμμισθων θέσεων ημετέρων. Σημειωτέον για όλους τους εξωτερικούς συμβούλους-συνεργάτες δεν έχουν κατατεθεί οι συμβάσεις έργου τους στην επιθεώρηση εργασίας σύμφωνα με το νόμο 2639/98, με αποτέλεσμα όποτε αυτοί επιθυμούν να μπορούν να αξιώσουν σχέση εξαρτημένης εργασίας. Εισάγουν δηλαδή από το παράθυρο παράνομες προσλήψεις προσωπικού. Η επισήμανση αυτή έγινε και από τον νομικό έλεγχο ο οποίος πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό των αναδόχων της πρόσφατης μετοχοποίησης τ” αποτελέσματα του οποίου δεν δημοσιοποιήθηκαν στο ενημερωτικό δελτίο για τους μετόχους.

    6. Ασφαλιστική κάλυψη μελών του Δ.Σ. του ΟΠΑΠ

    Το Δ.Σ. αποφάσισε να καλύψει τον εαυτό του με ασφαλιστική κάλυψη αστικής ευθύνης και νομικής προστασίας, μια πρωτοφανής απόφαση για ΔΕΚΟ. Έτσι το ελληνικό δημόσιο πληρώνει για ασφαλιστική κάλυψη αστικής ευθύνης για όργανα διοίκησης που διορίζει η Κυβέρνηση προκειμένου να προωθούν τα συμφέροντά του. Τα πολιτικά πρόσωπα δηλαδή ασφαλίζονται για τις τυχόν κολάσιμες πράξεις τους!

    7. Εισαγωγή ελληνικών ομάδων στο ΣΤΟΙΧΗΜΑ

    Πρόσφατα, το καλοκαίρι ο Υφυπουργός Αθλητισμού και η διοίκηση της ΟΠΑΠ ανακοίνωσαν την εισαγωγή των ελληνικών ομάδων στο ΣΤΟΙΧΗΜΑ με την έναρξη της νέας ποδοσφαιρικής περιόδου 2005-2006. Η δήλωση αυτή είχε ιδιαίτερη σημασία ενόψει της μετοχοποίησης του 16% του ΟΠΑΠ (με στόχο την τεχνητή αύξηση της τιμής της μετοχής του). Εμείς τότε είχαμε καταγγείλει αυτή τη μετοχοποίηση ως ξεπούλημα του ΟΠΑΠ. Η αναβολή της υλοποίησης της υπόσχεσης έχει προκαλέσει την πτώση της μετοχής και καταρράκωση του κύρους του ελληνικού δημοσίου έναντι Ελλήνων και ξένων επενδυτών. Ευνοούνται εξ” αντικειμένου χρηματιστηριακά παιχνίδια.

    8. Αποχώρηση τακτικών υπαλλήλων της υπηρεσίας

    Η διοίκηση εφαρμόζει επιλεκτικά τον κανονισμό προσωπικού για την αποχώρηση υπαλλήλων, που συμπληρώνουν  όλες τις προϋποθέσεις για την απονομή πλήρους συνταξιοδότησης, ευνοώντας ημετέρους επί ζημία του δημοσίου. Έτσι ακόμα υπηρετούν υπάλληλοι που όφειλαν να έχουν αποχωρήσει από το 2004 (υπάρχουν σχετικές δικαστικές αποφάσεις). Ούτε έχει καταρτιστεί ο κατάλογος όσων οφείλουν ν” αποχωρήσουν το τρέχον έτος. Σημειωτέον υπάρχει απόφαση του Δ.Σ., το Δεκέμβριο του 2004, που υποχρεώνει την εκτέλεση των ανωτέρω.

    9. Διακήρυξη διαγωνισμού πληροφορικής

    Ο τρόπος αλλά και αυτός καθ” αυτός ο διαγωνισμός που ανακοινώθηκε αποτελεί τον ορισμό της αδιαφάνειας, της κατασπατάλησης του δημοσίου χρήματος. Είναι ένας κατευθυνόμενος διαγωνισμός. Σε επερώτηση στις 14-1-2005, είχαμε αποκαλύψει αυθαιρεσίες σε σχέση με το διαγωνισμό και υπέρογκες αμοιβές της επιτροπής σύνταξης της διακήρυξης, ύψους 600 χιλ. €, οι οποίες έχουν ήδη εισπραχθεί. Βεβαίως ο κ. Τζιαμπίρης, που είχε απασχολήσει τον τύπο, συνεχίζει ν” αμείβεται με 24 χιλ. € το μήνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η τελική διακήρυξη δόθηκε στη δημοσιότητα χωρίς την υπογραφή των μελών της επιτροπής διακήρυξης, υπό τον κ. Καΐση. Βεβαίως ο κύριος Ορφανός διαβεβαίωνε για το αντίθετο. Μάλιστα ο καθηγητής κ. Καΐσης σε έγγραφό του προς τη διοίκηση, διαχώρισε τη θέση του σε συγκεκριμένες επιλογές σε σχέση με το διαγωνισμό. Και σαν να μην έφτανε η γνώμη της επιτροπής διακήρυξης ζητήθηκε και άλλη γνωμοδότηση από άλλον καθηγητή, που κόστισε στον οργανισμό άλλα 30 χιλ. €.

    Επιπροσθέτως σημειώνεται:

    Α) Στο τελικό κείμενο διακήρυξης δεν υπάρχει προϋπολογισμός έργου.

    Β) Τα επιστημονικά μέλη της επιτροπής αξιολόγησης ορίστηκαν από το Γενικό Γραμματέα Ε. και Τ. κ. Τσουκαλά και όχι από τις πανεπιστημιακές αρχές όπως γινόταν μέχρι τώρα για μεγάλους διαγωνισμούς. Στην ίδια επιτροπή η διοίκηση της ΟΠΑΠ όρισε ως ειδικό εμπειρογνώμονα τον πρόεδρο της ΔΑΚΕ ΟΠΑΠ του οποίου τα τυπικά προσόντα φτάνουν μέχρι απολυτήριο Γυμνασίου.

    Γ) Στην τελική βαθμολόγηση των προσφορών η τεχνική αξιολόγηση που θα γίνει από τη διορισμένη επιτροπή θα αποτελέσει το 75% της βαθμολογίας. Σημειωτέον ότι σε ομιλία του στη Βουλή ο κ. Ορφανός κατήγγειλε το ΠΑ.ΣΟ.Κ. ότι με τον ίδιο μαθηματικό τύπο    (75-25) ο διαγωνισμός είναι φωτογραφικός και οδηγείται σε συγκεκριμένη κατεύθυνση. Αυτό δεν ισχύει και τώρα;

    Δ) Μέσω του διαγωνισμού ο ΟΠΑΠ γίνεται ολοκληρωτικά αιχμάλωτος και πλήρως εξαρτημένος από τον ανάδοχο. Κάθε πιθανή επιλογή του στο μέλλον για δημιουργία νέων παιχνιδιών ή άλλων εφαρμογών θα περνά από τον ανάδοχο. Αφού η τεχνογνωσία (πηγαίος κώδικας) δε μεταβιβάζεται στον ΟΠΑΠ. Σημειωτέον ότι πέρυσι προσελήφθησαν μέσω ΑΣΕΠ (σε διαγωνισμό που είχε προκηρυχθεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση) εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό προκειμένου να λειτουργήσει ο ΟΠΑΠ αυτόνομα. Το προσωπικό αυτό μένει αναξιοποίητο υποαπασχολούμενο σε λοιπές διοικητικοοικονομικές εφαρμογές. Όμως ο ΟΠΑΠ εξακολουθεί να καταβάλει αμοιβές για τη λειτουργία του μηχανογραφικού κέντρου στην ανάδοχο εταιρεία.

    Ε) Δεν υπάρχει επιστημονική αξιολόγηση του υπάρχοντος εξοπλισμού του ΟΠΑΠ ούτε επιστημονική μελέτη σκοπιμότητας ούτε επιστημονική απόφαση βάσει των οποίων κρίνεται αναγκαία η διενέργεια αυτού του διαγωνισμού συνολικού ύψους άνω των 250 εκατ.€. Σημειωτέον ο διαγωνισμός που είχε προκηρυχθεί από την προηγούμενη διοίκηση και ακυρώθηκε ανήρχετο μόλις στα 120 εκατ.€. Το ερώτημα γίνεται ακόμα πιο καίριο αν ληφθεί υπόψη ότι στις 27-6-2005 επίσημο δελτίο τύπου του οργανισμού, το οποίο εξεδόθη μετά από την υπογραφή συμφωνίας επέκτασης της ήδη υφιστάμενης συνεργασίας μεταξύ ΟΠΑΠ και Intralot και τις βελτιώσεις που συμφωνήθηκαν στο ήδη υπάρχον σύστημα, αυτό κρίνεται  απολύτως επαρκές ποιοτικά και ποσοτικά.

     

    Και όλ” αυτά παρά τη ρητή και πρόσφατη δήλωση του Πρωθυπουργού στη Βουλή (14-10-2005) ότι «καταργήθηκε ο περίφημος μαθηματικός τύπος και εφαρμόζεται νέο διαφανές πλαίσιο για τις μελέτες και τις αναθέσεις δημοσίων έργων».

     

    Κατόπιν όλων αυτών επερωτάσθε:

    • 1. Για τους χειρισμούς σας μέσω των οποίων μεθοδεύεται η συρρίκνωση του ΟΠΑΠ και διακυβεύεται το ισχύον σήμερα μονοπώλιο του οργανισμού
    • 2. Για τον αδιαφανή τρόπο διενέργειας των προμηθειών με συνέπεια τη βλάβη των συμφερόντων του Οργανισμού και την κατάλυση κάθε έννοιας νομιμότητας
    • 3. Για την ακολουθούμενη από τον ΟΠΑΠ πολιτική διαφημιστικής προβολής με σπατάλη σημαντικών ποσών προς όφελος «ημετέρων» χωρίς αντίστοιχη ωφέλεια του Οργανισμού, κάνοντας μάλιστα παράνομη υπέρβαση του προϋπολογισθέντος ποσού.
    • 4. Για την προώθηση της έκδοσης πιστωτικής κάρτας του ΟΠΑΠ με προφανείς συνέπειες για το κοινωνικό σύνολο.
    • 5. Για τη στρατιά συμβούλων που προσλάβατε στον ΟΠΑΠ και την καταστρατήγηση του κανονισμού προσωπικού του.
    • 6. Για τη διενέργεια διαγωνισμού ύψους 250εκατ.€ :
    • o χωρίς επιστημονική μελέτη σκοπιμότητας
    • o με αυθαίρετο διορισμό της επιτροπής αξιολόγησης
    • o διαγωνισμό που καθιστά τον ΟΠΑΠ πλήρως εξαρτημένο από τον ανάδοχο
    • o με τρόπο που καθιστά το διαγωνισμό φωτογραφικό και τον οδηγεί σε συγκεκριμένη κατεύθυνση.

     

     

    Οι επερωτώντες Βουλευτές:

    1.- Δημήτρης Λιντζέρης

     

    10/11/2005