• Επισκεψη στο Κεντρο Απεξαρτησης «ΝΟΣΤΟΣ» στη Σαλαμινα

    Δ.Λιντζέρης : « «Νόστος»…όπως λέμε θέληση»

     

              Το μοναδικό σ΄ όλη τη Β΄ Πειραιά Κέντρο Απεξάρτησης από τα Ναρκωτικά, το Νόστο στη Σαλαμίνα, επισκέφτηκε ο βουλευτής β΄ Πειραιά, Δ. Λιντζέρης , με μια ειλικρινή διάθεση να γνωρίσει τους ενοίκους του…

    Μια γνωριμία που στην πορεία της ξενάγησης τόσο των χώρων του Κέντρου όσο και των παιδιών που ζουν σ΄ αυτό, αποδείχτηκε εμπειρία ζωής.

    Άνθρωποι με θέληση, τώρα.  Ενήλικα παιδιά,  που στο ΝΟΣΤΟ βρήκαν ένα κατάλυμα δεύτερης ευκαιρίας για ένα αύριο που δεν θα εξαρτάται από ουσίες, αλλά από επιθυμίες.

    Ο Δ. Λιντζέρης που τόσο σαν βουλευτής, περισσότερο ως γιατρό και πάνω απ΄ όλα, σαν άνθρωπος έχει ασχοληθεί εκτενώς και επιστημονικά με το κεφάλαιο που λέγεται ναρκωτικά, επικρότησε το έργο της επιστημονικής ομάδας του Κέντρου και πάνω από όλα τη δύναμη ψυχής των ενοίκων του, που επέλεξαν τον εγκλεισμό τους, ελπίζοντας και δουλεύοντας πολύ… Βάφοντας, καθαρίζοντας, φυτεύοντας, χτίζοντας, εξαγνίζοντας ψυχή και σώμα…Συντηρώντας όλο το Κέντρο με τα χέρια τους, αναζητώντας έτσι το δρόμο τους…

    Ο βουλευτής β΄ Πειραιά, δεσμεύτηκε να σταθεί στο πλευρό τους κι είναι μια υπόσχεση που σκοπεύει να κρατήσει κινητοποιώντας και  μηχανισμούς της Πολιτείας για να στηρίξει τα θέλω τους για ζωή…

     

  • Κέντρο Υγείας Αστικού Τύπου στο Κερατσίνι

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ

    ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΑ.ΣΟ.Κ. Β” ΠΕΙΡΑΙΑ

    ΕΡΩΤΗΣΗ – ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

     

    Προς : τους κ. Υπουργούς      Υγείας και Κοινωνικής Ασφάλισης

    Οικονομίας και Οικονομικών

    Εμπορικής Ναυτιλίας

     

    Θέμα: Κέντρο Υγείας Αστικού Τύπου στο Κερατσίνι

     

    Αγανάκτηση αλλά και θυμηδία έχει προκαλέσει στους πολίτες του Δήμου Κερατσινίου, ο εμπαιγμός τον οποίο υφίστανται από την Κυβέρνηση, διαρκώς και κατ” εξακολούθηση, όσον αφορά την υλοποίηση του πάγιου αιτήματός τους για την κατασκευή Κέντρου Υγείας στην περιοχή. Το αίτημα αυτό των κατοίκων αλλά και όλων των δημοτικών αρχών του Δήμου Κερατσινίου χρονολογείται από μακρύ χρόνο.

    Η εξέλιξη του ζητήματος έχει ως ακολούθως:

    Mε την υπ” αριθμ. 184/29-7-2003 απόφαση του Δ.Σ. του ΟΛΠ, παραχωρήθηκε στο Δήμο Κερατσινίου οικόπεδο, στη συμβολή των Λεωφόρων Δημοκρατίας και Γρηγ. Λαμπράκη και της οδού Ναυάρχου Μπήτυ (υπάρχει σχετικό τοπογραφικό), συνολικής επιφάνειας 5.000 τ.μ. για την κατασκευή Κέντρου Υγείας. Στη συνέχεια, υπεγράφη η κατασκευή του έργου από τον τότε Υφυπουργό Υγείας  κ. Νασιώκα. Το έργο θα χρηματοδοτείτο από το Γ” ΚΠΣ, η δε μελέτη είχε καταρτιστεί από την αναπτυξιακή εταιρεία του δήμου και είχε εγκριθεί από τις αρμόδιες Υπηρεσίες.

    Η εκτέλεση του έργου πάγωσε με την ανάληψη της Κυβέρνησης από τη Ν.Δ.

    Στη συνέχεια, τον Ιούνιο του 2007, ο Υπουργός Υγείας κ. Αβραμόπουλος, σε δημόσια ομιλία του στο Κερατσίνι, δεσμεύτηκε να «ξαναϋπογράψει» το έργο. Λίγο δε πριν τις εκλογές, ο Πρωθυπουργός κ. Καραμανλής, σε προεκλογική του επίσκεψη στο Κερατσίνι, εξήγγειλε δημόσια και υποσχέθηκε την κατασκευή του έργου.

    Το δράμα αλλά και η κωμωδία συγχρόνως, ολοκληρώνεται στις 28 Φεβρουαρίου 2008, όπου «εν χορδές και οργάνοις», παρουσία πλήθους κόσμου και ΜΜΕ,  ο κ. Αβραμόπουλος υπέγραψε την προγραμματική σύμβαση για την κατασκευή Κέντρου Υγείας Αστικού Τύπου στο Κερατσίνι.  ΄Οπως χαρακτηριστικά  αναφέρει στην   υπ” αριθ. 19637/19.5.08 επιστολή του  ο Δήμαρχος Κερατσινίου προς τον ΟΛΠ «ακόμα και ο τελευταίος δημότης είναι ενήμερος για το έργο και την θέση που θα κατασκευαστεί».

    Όμως, η πολύπαθη αυτή υπόθεση δεν έμελλε να έχει αίσιο τέλος. Ο Πρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ, με δύο απαντητικά έγγραφα προς τον Δήμαρχο Κερατσινίου (ΑΠ9891/27-3-08 και ΑΠ16637/26-5-08) αναιρεί την από 29-7-2003 απόφασή του και αρνείται να παραχωρήσει το συγκεκριμένο χώρο, προκειμένου να κατασκευαστεί το έργο.

    Όλα τα πιο πάνω έχουν προκαλέσει την οργή των πολιτών αλλά και του συνόλου του Δημοτικού Συμβουλίου, οι οποίοι βιώνουν την κατάφορη κοροϊδία που επιτελείται σε βάρος τους από την Κυβέρνηση. Αποδεικνύονται  ψευδείς οι  υποσχέσεις του Πρωθυπουργού. Αναιρείται  επί της ουσίας η  υπογραφή του Υπουργού Υγείας.  Αναδεικνύονται τραγικές αντιθέσεις στους κόλπους της Κυβέρνησης. Εν τέλει εκτίθεται   ανεπανόρθωτα ο ίδιος ο Πρωθυπουργός.

     

    Εξαγγέλλεται και υπογράφεται η κατασκευή Κέντρου Υγείας κυριολεκτικά στον αέρα, αφού δεν υπάρχει το οικόπεδο επί του οποίου θα κατασκευαστεί το έργο.

    Οι δε αποφάσεις της διοίκησης του ΟΛΠ, με την άρνησή της να παραχωρήσει το χώρο, αναιρώντας πρότερη απόφασή της, αναδεικνύονται ισχυρότερες από την υπογραφή του Υπουργού Υγείας και την υπόσχεση του Πρωθυπουργού.

    Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί :

     

    • 1. Τι μέτρα θα λάβει ο Υπουργός Υγείας προκειμένου να εφαρμοστεί η απόφαση που ο ίδιος υπέγραψε;
    • 2. Όπως αναφέρεται στο Δελτίου τύπου του Υπουργείου Υγείας στις 28/2/08 « ο κ. Αβραμόπουλος θα υπογράψει προγραμματική σύμβαση Κέντρου Υγείας Αστικού τύπου». Γνώριζε ο Υπουργός Υγείας όταν υπέγραφε την προγραμματική σύμβαση ότι δεν υπήρχε οικόπεδο επί του οποίου θα οικοδομηθεί το Κέντρο Υγείας;
    • 3. Είναι δυνατόν ο ΟΛΠ ν” αναιρεί προειλημμένη απόφασή του, απαξιώνοντας τους πολίτες του Κερατσινίου και τις Δημοτικές Αρχές οι οποίες έχουν εκπονήσει όλες τις προβλεπόμενες μελέτες και έχουν πάρει όλες τις εγκρίσεις από τα συναρμόδια Υπουργεία για την κατασκευή του έργου στο συγκεκριμένο χώρο;
    • 4. Προτίθεστε να λάβετε μέτρα ενάντια στην διοίκηση του ΟΛΠ η οποία με απόφασή της αναιρεί τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού και την υπογραφή του Υπουργού Υγείας;
    • 5. Εν τέλει είναι στις προθέσεις της Κυβέρνησης να κατασκευαστεί Κέντρο Υγείας Αστικού Τύπου στο Κερατσίνι; Πότε; Που ακριβώς;

    Να κατατεθεί η προγραμματική σύμβαση του υπέγραψε ο κύριος Αβραμόπουλος στις 28-2-2008 στο Πολιτιστικό Κέντρο «Αντώνης Σαμαράκης» στο Κερατσίνι.

    10-6-2008

    Ο ερωτών Βουλευτής

    Δημήτρης Λιντζέρης

     

  • Παγκόσμιες οι ρίζες του “κακού”

     «Παγκόσμιες οι ρίζες του «κακού»»

                  Αποκαλυπτική της παγκόσμιας υποκρισίας και αποτρόπαιη σαν έγκλημα, μοιάζει η έκθεση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, σύμφωνα με την οποία το Αφγανιστάν είναι η παραγωγός-δύναμη της ηρωίνης ολόκληρου του κόσμου.

                 Αυτό σε νούμερα μεταφράζεται στο 87% της παγκόσμιας παραγωγής και  στο 90% της διακίνησης σε Ευρώπη και Ελλάδα.

               Σημειωτέον ότι  το ζητούμενο της εισβολής και της κατοχής του Αφγανιστάν από τους Αμερικάνους ήταν συν όλων  των άλλων κι η καταστροφή των καλλιεργειών οπιοπαπαρούνας καθώς και των αποθηκευμένων ποσοτήτων οπίου. Αντίθετα με αυτό το στόχο…και τα δύο αυξήθηκαν!!!

                Πότε θα πάψουμε αλήθεια να είμαστε παρατηρητές σ΄ ένα πρόβλημα που διογκώνεται συνεχώς, που αγγίζει το σπίτι μας, τη χώρα μας, την υδρόγειο ολόκληρη;

               Πότε  και πως θα αναλάβουμε δράση για το μικρόβιο που μολύνει κάθε υγιές κύτταρο της κοινωνίας και μας οδηγεί σε ένα ερεβώδες χάος, μη αναστρέψιμο;

               Πότε η Πολιτεία αλλά κι η κοινωνία, θα σταθεί στο πλευρό του ΟΚΑΝΑ, την τελευταία πλέον ελπίδα σε έναν άνισο, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, αγώνα  και θα λάβει δραστικά μέτρα ουσίας που θα ξεκινούν από την πρόληψη και θα καταλήγουν στην απεξάρτηση…με επιστημονικά δεδομένα κι όχι πολιτικά κριτήρια προεκλογικών κραυγών δίχως αποτέλεσμα…

                                                             Από το Γραφείο Τύπου

            

              

     

  • Η υπο –γονιμότητα –γεννητικότητα απειλούν

    «Η υπο  -γονιμότητα  -γεννητικότητα απειλούν»

                   Το ποσοστό του πληθυσμού, που βρίσκεται σε ηλικία τεκνοποίησης σήμερα, χωρίζετε σε δύο κατηγορίες.

                  Σ΄ εκείνους που δεν θέλουν να κάνουν παιδιά και σε εκείνους που δε μπορούν να κάνουν παιδιά.

    Με τους πρώτους πρέπει  σαφώς να ασχοληθεί η Πολιτεία για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα, τα άγχη, τις ανασφάλειες και τις αγωνίες τους για τα παιδιά…Πως θα μεγαλώσουν, πως θα ανατραφούν, πως θα σπουδάσουν…

    Με τους δεύτερους, οφείλει και ασχολείται ευτυχώς επιτυχώς  η επιστήμη και εν μέρει η πολιτεία ανεπιτυχώς…

     

    Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο η Ελλάδα έχει «καταφέρει» να είναι πρώτη σε υπογεννητικότητα στην Ευρώπη και δεύτερη στον κόσμο.

    Ποιο είναι όμως ποιο δύσκολο να «νικηθεί»  και να βγούμε από το τέλμα, η άρνηση ή η ανικανότητα;

    Με σωστούς χειρισμούς μπορούν να αντιμετωπιστούν και τα δύο.

    Γι αυτό όμως χρειάζεται μια υπεύθυνη, σοβαρή, επιστημονική αντιμετώπιση με τη συνεργασία όλων των συναρμόδιων Υπουργείων. Χρειάζεται μια ολοκληρωμένη κρατική στάση χωρίς υποσχέσεις κι ευχολόγια, χωρίς εξαγγελίες δίχως αντίκρισμα.

              Δυστυχώς η Νέα Δημοκρατία δεν έχει προσθέσει ΤΙΠΟΤΑ απολύτως στον τομέα αυτό. Αντίθετα ξεγέλασε με πλαστές υποσχέσεις και πλαστά προνόμια  τους τρίτεκνους, κορόιδεψε και τα νεαρά ζευγάρια για  δήθεν κάλυψη των δαπανών εξωσωματικής γονιμοποίησης από τα ασφαλιστικά ταμεία…

    Υ.Γ. *στη χώρα μας, σε μια χώρα που το 1980 αντιστοιχούσαν 2,2 παιδιά ανά γυναίκα, κάτι που εξασφάλιζε τη φυσική ανανέωση του πληθυσμού, το 1999 αντιστοιχούν μόλις 1,3 παιδιά ανά γυναίκα, κάτι που σημαίνει ότι σε 20 χρόνια ο πληθυσμός της χώρας μας ανέρχεται σε 7 εκατομμύρια με ότι συνεπάγεται.

                 

     

  • Θυσία ενός αγγέλου στο βωμό της κρατικής αδιαφορίας

     «Θυσία ενός αγγέλου στο βωμό της κρατικής αδιαφορίας»

    «Είναι προφανές ότι σύντομα θα θρηνήσουμε απώλειες. Η υψηλού κόστους ειδική θερμοκοιτίδα, είναι αφημένη στους διαδρόμους κάποιων γραφείων αντί να φορτίζεται, να συντηρείται και να χρησιμοποιείται για κοινωνικό όφελος».

     Ιανουάριος 2005

                            Τραγική ειρωνεία αρχείου μοιάζει πλέον , η ερώτηση που κατέθεσε τον Ιανουάριο του 2005, στον τότε Υπουργό Υγείας, ο βουλευτής β΄ Πειραιά Δ. Λιντζέρης, για την κατάργηση Μονάδας Μεταφοράς Νεογνών του ΕΚΑΒ.

    Ο κ. Λιντζέρης γνώστης του χώρου και των αναγκών του, ως  έμπειρος μαιευτήρας, κατάφερε να διακρίνει τους κινδύνους που ελλόχευαν με μια τέτοια κίνηση, γι΄ αυτό και αντέδρασε άμεσα, καταθέτοντας ερώτηση στη Βουλή στις 25.1.2005, δυόμισι χρόνια πριν τη συγκλονιστική  περιπέτεια του άτυχου νεογνού και της οικογένειας του, στον Πειραιά, που κατέληξε σε τραγωδία.

    Με απορία και αγανάκτηση ο βουλευτής επεσήμανε στην ερώτησή του στον κ. Κακλαμάνη: «υπήρχε μονάδα μεταφοράς νεογνών-παιδιών του ΕΚΑΒ με έδρα το Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο Νικαίας. Το αυτοκίνητο παραχωρήθηκε από το ίδρυμα «το χαμόγελο του παιδιού» και διαθέτει πλήρη εξοπλισμό. Η στελέχωσή του πραγματοποιήθηκε από εξειδικευμένους επικουρικούς ιατρούς του ΕΚΑΒ» και συνέχιζε με στοιχεία που προκαλούν σοκ « μέσα σε ένα χρόνο πραγματοποίησε 432 μεταφορές σε μονάδες εντατικής θεραπείας νεογνών του ΕΣΥ (οι 90 προέρχονταν από ιδιωτικά μαιευτήρια».

    Απορίας άξιον ότι «σε όλο το Λεκανοπέδιο υπήρχαν 2 μονάδες μεταφοράς νεογνών. Στις 15.12.2004, ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ που εσείς τοποθετήσατε, πήρε την απαράδεκτη, ανεύθυνη και πέραν κάθε λογικής απόφασηνα μεταφερθεί η εν λόγω μονάδα στην Κ.Υ. του ΕΚΑΒ , όπου δεν πληρείται καμία από τις προϋποθέσεις, Στην ουσία δηλαδή παροπλίζεται και εν τέλει καταργείται η συγκεκριμένη μονάδα μεταφοράς νεογνών-παιδιών».

    «Σε τι άμεσες ενέργειες θα προβείτε προκειμένου να επανορθώσετε το ιατρικό και κοινωνικό ατόπημα που επιτελείται;» ρωτούσε τότε ο κ. Λιντζέρης … για του απαντήσει η ίδια η ζωή με τον χειρότερο τρόπο 29 μήνες αργότερα… «Ουδεμία»…

                                                                            Από το Γραφείο Τύπου

  • Η Β΄ Πειραιά στο στόχαστρο της ρύπανσης –η Πολιτεία αδιαφορεί

    «Η Β΄ Πειραιά στο στόχαστρο της ρύπανσης -η Πολιτεία αδιαφορεί»

                                         Η δεδομένη ατμοσφαιρική ρύπανση των μεγαλουπόλεων,συν την ανυπαρξία χώρων πρασίνου, συν την κακή εκ των πραγμάτων διαχείριση των απορριμμάτων ( απεργίες στις χωματερές,  απεργίες στους δήμους κ.ά), συν τις βιομηχανικές ζώνες που βρίσκονται τριγύρω και περικυκλώνουν την Περιφέρεια καισυν το μεγάλο αποκλειστικό πρόβλημα της β΄ Πειραιά, που λέγεται Ψυτάλλεια, φτάνουμε σε ένα και μοναδικό αποτέλεσμα. Στην Ασφυξία.

                                      Μια ολόκληρη Περιφέρεια ασφυκτιά κάτω από τους μιαρούς νόμους της μόλυνσης και η Πολιτεία αδιαφορεί και κοιμάται στα Βόρεια Προάστια, που εξασφαλίζουν καλύτερες συνθήκες διαβίωσης για πλούσιους και προύχοντες.

                                    Οι κάτοικοι των νοτιοδυτικών συνοικιών υπομένουν την υποβάθμισή τους σαν μοίρα που δεν αλλάζει, αφού έτσι ή αλλιώς η διαμαρτυρία  τους δε μπορεί  να μετριάσει το δηλητήριο που εισπνέουν καθημερινά.

                                   Είναι λοιπόν καιρός το ΥΠΕΧΩΔΕ να δώσει βήμα ανάπτυξης και στη συγκεκριμένη Περιφέρεια, άσχετα με τον αν η πλειοψηφία των ψηφοφόρων στηρίζει ή όχι την παρούσα Κυβέρνηση και  να δώσει  και  προτεραιότητα  στο δύσοσμο κεφάλαιο της Ψυτάλλειας, κάνοντας έργα για  καθαρότερο αέρα και θάλασσα. Αυτό θα είναι η μικρότερη αλλά σημαντική συμβολή του Κράτους στη Β΄ Πειραιά…επί του παρόντος.

  • Κίνδυνος για τη δημόσια υγεία από τα λιμνάζοντα νερά στον Κηφισό στο ύψος του Ρέντη

     «Κίνδυνος για τη δημόσια υγεία από τα λιμνάζοντα νερά στον Κηφισό στο ύψος του Ρέντη»

    Μια τριτοκοσμική κατάσταση που επικρατεί εδώ και καιρό στο τελευταίο κομμάτι του Κηφισού ποταμού κι εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την υγεία των κατοίκων που διαμένουν παραπλεύρως, επισημαίνει στον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, ο βουλευτής β΄ Πειραιά Δημήτρης Λιντζέρης.

    Στην κοίτη του ποταμού υπάρχουν λιμνάζοντα νερά στα οποία αναπτύσσονται αποικίες κουνουπιών ενώ δημιουργείται έντονη δυσοσμία, εγκυμονώντας σοβαρούς κινδύνους για τη δημόσια υγεία.

    Το πρόβλημα επιτείνεται από ακάθαρτα λύματα των βυρσοδεψείων και άλλων επιχειρήσεων που χύνονται στον Κηφισό, παρότι σύμφωνα με την ΕΥΔΑΠ, ο ποταμός είναι αποδέκτης υδάτων και δεν απορρέουν σε αυτόν αγωγοί ακαθάρτων.

    Το θέμα γίνεται οξύτερο από τις ανοιξιάτικες βροχοπτώσεις αφού η κοίτη του ποταμού γεμίζει με φερτές ύλες μειώνοντας το ελεύθερο ύψος του. Και το καλοκαίρι όμως, λόγω της ανομβρίας,  το πρόβλημα εντείνεται λόγω της στασιμότητας των υδάτων.

    Οι κάτοικοι είναι ανάστατοι κι έχουν ξεσηκωθεί, απαιτώντας τον τρόπο που  θα λυθεί το πρόβλημα έτσι ώστε οι ίδιοι και τα παιδιά τους να μη ζουν με το φόβο και να μην αναγκάζονται να κλείνουν πόρτες και παράθυρα για να μη μολύνεται  κι ο αέρας του σπιτιού τους.

    Στη ερώτηση του ο  κ. Λιντζέρης ρωτά τον Υπουργό *τι μέτρα θα λάβει για την επίλυση του προβλήματος αλλά και ποιος είναι ο λόγος που τόσο καιρό οι υπηρεσίες του Υπουργείου καθώς κι οι υπηρεσίες της ΕΥΔΑΠ αδιαφορούν στις εκκλήσεις τοπικής και νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.

    Μήπως γιατί για την Κυβέρνηση η β΄ Πειραιά είναι και β΄ προτεραιότητας;

                                                                                      Από το Γραφείο Τύπου

     

  • Κίνδυνος της δημόσιας υγείας λόγω λιμναζόντων νερών στον Κηφισό ποταμό, στο ύψος του Δήμου Ρέντη

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ

    ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΑ.ΣΟ.Κ. Β” ΠΕΙΡΑΙΑ

     

     

    ΕΡΩΤΗΣΗ

    Προς:  Τον κ. Υπουργό ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.

    Θέμα :  Κίνδυνος της δημόσιας υγείας λόγω λιμναζόντων νερών στον Κηφισό ποταμό, στο ύψος του Δήμου Ρέντη

    Κύριε Υπουργέ,

    Η κατάσταση που επικρατεί στο τελευταίο κομμάτι του Κηφισού ποταμού εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την υγεία των κατοίκων που διαμένουν παραπλεύρως.

    Συγκεκριμένα, στην κοίτη του ποταμού, υπάρχουν λιμνάζοντα ύδατα, στα οποία αναπτύσσονται αποικίες κουνουπιών αλλά και έντονη δυσοσμία εγκυμονώντας σοβαρούς κινδύνους για τη δημόσια υγεία.

    Το πρόβλημα επιτείνεται από ακάθαρτα λύματα, των βυρσοδεψείων και άλλων επιχειρήσεων, που χύνονται στον Κηφισό στο ύψος της οδού Κοντωνή, παρότι σύμφωνα με την ΕΥΔΑΠ, ο ποταμός είναι αποδέκτης όμβριων υδάτων και δεν απορρέουν σε αυτόν αγωγοί ακαθάρτων.

    Το θέμα γίνεται οξύτερο από τις ανοιξιάτικες βροχοπτώσεις αφού η κοίτη του ποταμού γεμίζει με φερτές ύλες μειώνοντας το ελεύθερο ύψος του. Αλλά και το καλοκαίρι, λόγω της ανομβρίας, επιτείνεται το πρόβλημα της στασιμότητας των υδάτων.

    Τα πιο πάνω έχουν ξεσηκώσει τους κατοίκους της περιοχής. Επίσης έχουν προκαλέσει αλλεπάλληλες παρεμβάσεις, της τοπικής και νομαρχιακής αυτοδιοίκησης,  προς τις υπηρεσίες του Υπουργείου σας. Όμως ούτε το Υπουργείο σας ούτε η ΕΥΔΑΠ έχουν προβεί στις δέουσες ενέργειες ώστε να λυθεί το πρόβλημα

    Ερωτάται ο κ.κ. Υπουργός:

    • 1. Τι άμεσα μέτρα θα λάβετε για την επίλυση του προβλήματος των λιμναζόντων υδάτων που εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για τη δημόσια υγεία;
    • 2. Τι μέτρα θα λάβετε ώστε να μη χύνονται ακάθαρτα λύματα στον Κηφισό ποταμό;
    • 3. Ποιος είναι ο λόγος που επί τόσον καιρό οι υπηρεσίες του Υπουργείου σας και η ΕΥΔΑΠ κωφεύουν σ” ένα σοβαρό πρόβλημα που απειλεί την υγεία των κατοίκων της περιοχής;

     

    28-2-07           

                Ο ερωτών Βουλευτής

     

     

     

    Δημήτρης Λιντζέρης

  • Για τη Μελέτη και Αντιμετώπιση του προβλήματος των Ναρκωτικών

    Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι

    Συζητάμε σήμερα την έκθεση της διακομματικής επιτροπής που συστάθηκε το 2004. Η επιτροπή αυτή συνέχισε το έργο της προηγούμενης διακομματικής επιτροπής που συστάθηκε το 2000, με αίτημα του τότε Πρωθυπουργού Κ. Σημίτη. Όλο αυτό το χρόνο η επιτροπή λειτούργησε με τρόπο υπερκομματικό και ανέλυσε όλες τις πτυχές του πολύπλευρου αυτού θέματος. Προσέγγισε το θέμα με ευθύνη, με επιστημονική επάρκεια και κοινωνική ευθύνη.

     

    Αντιμετώπισε σφαιρικά το πρόβλημα. Και όσον αφορά την πρόληψη, την αποτοξίνωση και απεξάρτηση, την κοινωνική επανένταξη. Επίσης η κατασταλτική παρέμβαση του νόμου στα πλαίσια της δίωξης των εμπόρων και της  προστασίας των εξαρτημένων.

     

    Θα ήταν παράλειψή μου αν δεν αναφερόμουν από αυτό το βήμα στον πρόεδρο της διακομματικής κ. Κ. Κιλτίδη ο οποίος στάθηκε αντάξιος στο ύψος της αποστολής του. Όπως επίσης και στους εκατοντάδες επιστήμονες εντεταλμένους φορείς αλλά και σε άλλους φορείς εξαρτημένων που συνεισέφεραν στη λειτουργία της επιτροπής.

     

    Και το πρώτο θέμα που τίθεται, κύριε πρόεδρε, είναι η λειτουργία του πολιτικού συστήματος. Κατά πόσο δηλαδή η εκτελεστική εξουσία, η εκάστοτε κυβέρνηση, λαμβάνει υπόψη και κάνει πράξη τις εισηγήσεις των κοινοβουλευτικών επιτροπών. Γιατί και τώρα και στο παρελθόν είναι αλήθεια, σημαντικό κοινοβουλευτικό έργο έχει μείνει ανενεργό στα χαρτιά. Δεν έγινε πολιτική πράξη από την εκτελεστική εξουσία.

    Το φαινόμενο αυτό, δυστυχώς, επαναλαμβάνεται και σήμερα.

    Είναι κοινή διαπίστωση και αποτελεί για μένα εδραία πεποίθηση ότι η σημερινή κυβέρνηση κωφεύει ή άλλως περί άλλα τυρβάζει. Στα χρόνια διακυβέρνησής της, δεν υλοποίησε ούτε μια από τις προτάσεις της επιτροπής. Δεν προσέθεσε καμία καινούργια δομή ή δράση ή έστω ένα νόμο που να βελτίωνε την πολιτική της πολιτείας ενάντια στα ναρκωτικά.

    Η μόνη της παρέμβαση στη διάρκεια της προηγούμενης θητείας της ήταν η κωδικοποίηση των νόμων που διέπουν αυτό το πρόβλημα στη χώρα μας, το Μάρτη του 2006.

    Σήμερα, όλοι συμφωνούν, ότι η κωδικοποίηση αυτή όχι μόνο δε βοήθησε αλλά προκάλεσε και οπισθοδρόμηση σε όλες τις εκφάνσεις του προβλήματος. Γιατί πως είναι δυνατόν το 2007 να εφαρμόζονται διατάξεις της δεκαετίας του ’30. Γι” αυτό είναι επείγουσα ανάγκη να υπάρξει συνεργασία των συναρμόδιων υπουργείων για τον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας. Το συμπέρασμα αυτό προέκυψε από τη λειτουργία της επιτροπής

     

     

     

    Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι

    Το πρόβλημα των ναρκωτικών είναι εθνικό και πανανθρώπινο. Είναι πρόβλημα ιατρικό γι” αυτό και χαρακτηρίζεται ως χρόνια αυτοπροκαλούμενη νόσος. Είναι πρόβλημα κοινωνικό, πολιτικό. Είναι οικονομικό πρόβλημα αφού ο τζίρος για τα ναρκωτικά αποτελεί το 8-10% του παγκόσμιου εμπορίου. Κυρίως όμως είναι πολιτισμικό. Αντανακλά την αποξένωση, την αλλοτρίωση, την έλλειψη πολιτιστικής ταυτότητας ιδιαίτερα ανάμεσα στους νέους ανθρώπους. Η κατάσταση αυτή επιδεινώνεται από την αναποτελεσματικότητα των πολιτικών σε σχέση με τον έλεγχο της διακίνησής τους.  Επιδεινώνεται  από την ανεπάρκεια των εθνικών πολιτικών και την έλλειψη συντονισμού σε διεθνές επίπεδο.

    Και από αυτό το βήμα οφείλω να επαινέσω την προσπάθεια του κυρίου Σούρλα, αντιπροέδρου της Βουλής, προκειμένου να υπάρξει συντονισμός των Κοινοβουλίων της Ε.Ε. στην καταπολέμηση των ναρκωτικών. Ήταν μια πρωτοβουλία που έβαλε τα δάκτυλα στον τύπο τον ήλο και αποκάλυψε τη διεθνή υποκρισία που υπάρχει σε αυτό το ζήτημα.

    Εγώ απλά να επαναλάβω κάποια στοιχεία της παγκόσμιας οργάνωσης Υγείας του ΟΗΕ τα οποία αναφέρονται στην επιστολή του κυρίου Σούρλα.. Και για να καταγραφούν και για να ενημερωθούν οι νέοι συνάδελφοι.

    Το 2005 παρήχθησαν στο Αφγανιστάν 4200 τόνοι οπίου. Η ποσότητα αυτή καλύπτει το 87% της παγκόσμιας κατανάλωσης και οδηγεί χιλιάδες νέους σε εξαθλίωση και στο θάνατο. Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από την πτώση των Ταλιμπάν το 2001, στη χώρα αυτή, είχαν παραχθεί 185 τόνοι οπίου.

    Αλλά για να επιστρέψουμε στα καθ” ημάς.

     

    Κυρίες και Κύριοι

    Σήμερα η χώρα μας στερείται οργανωμένης πολιτικής, στο θέμα της αντιμετώπισης του προβλήματος των ναρκωτικών. Στερείται ενός ολοκληρωμένου και μακροχρόνιου, εθνικού σχεδίου δράσης. Τα προγράμματα πρόληψης που είχαν θεσμοθετηθεί στο 5ετές σχέδιο δράσης του 2002-2006, όχι μόνο δεν επεκτείνονται αλλά υποχρηματοδοτούνται και φυτοζωούν. Το ίδιο συμβαίνει και για τα προγράμματα επανένταξης.

    Η θεραπευτική προσέγγιση των αρρώστων εξαρτημένων ατόμων, που αποσκοπεί στην σωματική και ψυχολογική απεξάρτηση, έχει αφεθεί στην τύχη της. Και σήμερα ακόμα δεν υπάρχει καμία θεραπευτική μονάδα σε όλη την περιοχή της Ηπείρου και των Ιονίων νησιών. Καμία μονάδα ανατολικά της Θεσσαλονίκης μέχρι τον Έβρο.

    Από το 2004 έως σήμερα, έχει δημιουργηθεί μόλις μια μονάδα χορήγησης υποκαταστάτων σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη και μία στο νοσοκομείο του Ρίου, μόλις 39 χρηστών.  Τα προγράμματα χορήγησης υποκαταστάτων συνεχώς εξαγγέλλονται και συνεχώς αναιρούνται. Πριν από 4 χρόνια περίπου, ο κύριος Καραμανλής, μίλησε για λίστα ντροπής και υποσχέθηκε ότι σε 6 μήνες, θα έχει μηδενίσει τη λίστα αναμονής σε προγράμματα υποκατάστασης. Την ίδια εξαγγελία πριν από 1,5 χρόνο έκανε και ο κύριος Αβραμόπουλος.

    Ξέρετε ποια είναι η σημερινή πραγματικότητα;

    Οι αναμένοντες έχουν υπερδιπλασιαστεί σε σχέση με το 2004. Σήμερα η λίστα της ντροπής ανέρχεται σε 4.500 ανθρώπους. Η αναμονή ξεπερνά τα 3 χρόνια. Απ” αυτούς το 80% δε θ” αξιωθούν ποτέ να μπουν σε προγράμματα υποκατάστασης. Θα τους προλάβει η φυλακή ή ακόμα χειρότερο ο θάνατος.

    Σας ερωτώ λοιπόν κύριε Υπουργέ, ποιος είναι ο ρόλος της πολιτικής; Ποιος είναι ο ρόλος ο δικός σας, ο δικός μου, όλων μας, όταν δε μπορούμε να παρέμβουμε, όταν έχουμε μετατραπεί σε παθητικούς θεατές της δυστυχίας, όταν δεν γίνεται τίποτε προκειμένου ν” αντιμετωπιστεί η μάστιγα των ναρκωτικών που θερίζει ζωές, κλέβει νιάτα, συντρίβει τους χρήστες και τις οικογένειές τους.

    Είναι λυπηρό όσο και αληθές κύριοι συνάδελφοι. Η Κυβέρνηση δεν έχει εμπλουτίσει ούτε κατά ένα βέλος την φαρέτρα της πολιτείας, στον πόλεμο ενάντια στα ναρκωτικά. Έχει εγκαταλείψει πλήρως τα στεγνά προγράμματα τη στιγμή που σημείωναν αύξηση στη προσέλευση για απεξάρτηση, κατά 16%. Τα στεγνά προγράμματα που με επιστημονικά τεκμηριωμένο τρόπο αποτελούν τον πιο αποτελεσματικό δρόμο εξόδου από την εξάρτηση. Ασχολείται μόνο με τα υποκατάστατα. Αλλά και αυτά δεν τ” αντιμετωπίζει ως θεραπεία αλλά ως ένα χαλί κάτω από το οποίο προσπαθεί να κρύψει το πρόβλημα. Γιατί η χορήγηση των υποκαταστάτων πρέπει να συνοδεύεται από ψυχοκοινωνική υποστήριξη και να περατώνεται με την κοινωνική και επαγγελματική αποκατάσταση των εξαρτημένων ατόμων. Άλλως, ο κίνδυνος υποτροπής καθίσταται αναπότρεπτος. Σήμερα, οι τυχεροί που βρίσκονται στα προγράμματα βουπρενορφίνης και μεθαδόνης – 3.312 άτομα Πανελλαδικά – συνωστίζονται σε υπερμεγέθεις μονάδες έως και 600 ατόμων. Η δε αναλογία θεραπευτών προς θεραπευόμενων είναι 1 προς 50.

    Ακόμα αναμένεται η υλοποίηση των εξαγγελιών του κυρίου Αβραμόπουλου για προμήθεια της λεγόμενης «πράσινης κάρτας» στους χρήστες και δεν ξέρω σε τη φάση βρίσκεται το ΙΦΕΤ (Ινστιτούτο Φαρμακευτικής Έρευνας και Τεχνολογίας) το οποίο είχε αναλάβει την παραγωγή των υποκαταστάτων. Εν τω μεταξύ, ο ΟΚΑΝΑ βρίσκεται για δεύτερη φορά σε 3,5 χρόνια ακέφαλος, η δε αντίθεσή του με το ΚΕΘΕΑ καλά κρατεί.

    Για να χρησιμοποιήσω τη φράση του ίδιου του κυρίου Υπουργού «μετατρέψατε τον ΟΚΑΝΑ σε προβληματική ΔΕΚΟ». Ελπίζω να μην προχωρήσετε στην ιδιωτικοποίησή του, σύμφωνα με τη συνταγή του κυρίου Αλογοσκούφη.

    Ίσως γι” αυτό και παραιτήθηκε  από την ηγεσία του ΟΚΑΝΑ,  ο καθηγητής κ. Μπάλλας. Ο κύριος Μπάλλας, μια παγκόσμια προσωπικότητα, από τους πλέον ειδικούς στο ζήτημα της αντιμετώπισης των ναρκωτικών, του οποίου το έργο είχε επαινεθεί από όλα τα μέλη της επιτροπής της Βουλής. Φαίνεται πως η παντελής αδιαφορία του Υπουργείου σας, τον οδήγησε ώστε να πάρει των ομματιών του. Κρίμα γιατί θα μπορούσε να προσφέρει πολλά.

     

    Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι

    Τα ναρκωτικά αποτελούν τη σύγχρονη Λερναία Ύδρα. Δεν είναι πια πρόβλημα της διπλανής πόρτας. Είναι πρόβλημα της δικής μας πόρτας και σαν τέτοιο πρέπει να το αντιμετωπίσουμε. Το πρόβλημα ογκείται καθημερινά. Το εθνικό κέντρο τεκμηρίωσης και πληροφόρησης, έχει καταγράψει 21.200 προβληματικούς χρήστες, κάτι που σημαίνει ότι ο πραγματικός αριθμός είναι πολλαπλάσιος.

    Το φαινόμενο αυτό απειλεί την κοινωνία και τον πολιτισμό μας. Αποτελεί πρόβλημα και για την οικονομία και για τη δικαιοσύνη μας.

    Το πρόβλημα αυτό βαρύνει και μολύνει το σωφρονιστικό μας σύστημα. Σήμερα το 43% των φυλακισμένων κρατούνται για  αδικήματα σχετικά με το νόμο περί ναρκωτικών.

    Σαν κοινωνία και πολιτεία έχουμε αποτύχει στην πρόληψη, έχουμε αποτύχει παταγωδώς στην καταστολή.  Τα Ζωνιανά κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου. Πρέπει να αφυπνιστούμε και να γρηγορήσουμε.

     

    Κυρίες και Κύριοι

    Η καταπολέμηση των ναρκωτικών δεν προσφέρεται για αντιπολίτευση με σκοπό τη φθορά της Κυβέρνησης. Προσφέρεται όμως για συναγωνισμό προσφοράς και ευθύνης. Ο αγώνας για την καταπολέμησή τους είναι πολυσύνθετος και πολυμέτωπος. Απαιτεί μακροχρόνια, διαρκή και συστηματική αντιμετώπιση. Απαιτεί οικειοποίηση των νέων ανακαλύψεων της ιατρικής επιστήμης. Απαιτεί κυρίως κοινωνική ευαισθητοποίηση.

    Ας ενώσουμε τις δυνάμεις μας ο καθένας από τη θέση του.

    Είναι ώρα ανάληψης πολιτικών ευθυνών. Κυρίως όμως είναι η ώρα ανάληψης της ηθικής ευθύνης απέναντι στους εαυτούς μας.

    Η επιτροπή της Βουλής έπραξε στο ακέραιο το καθήκον της. Η Κυβέρνηση έστω και τώρα οφείλει να αξιοποιήσει τα πορίσματα της επιτροπής. Ν” ανασκουμπωθεί και να υλοποιήσει αυτές τις προτάσεις. Δική μας βούληση είναι να συμπορευθούμε σε κάθε θετική προσπάθεια.

    Τέλος, κύριε πρόεδρε, και εγώ κρίνω αναγκαία τη σύσταση ειδικής μόνιμης επιτροπής κατά των εξαρτήσεων και υπέρ της ποιότητας ζωής. Για να μπορεί να ασκείται κοινοβουλευτικός έλεγχος  όλων των φορέων που συνδέονται με το πρόβλημα των εξαρτήσεων.

    20/11/2007

     

  • Υποχώρηση κράτους Πρόνοιας – αποδιοργάνωση του Συστήματος Κοινωνικής Φροντίδας στη χώρα μας

    ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

    Προς τον Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

    Θέμα: Υποχώρηση κράτους Πρόνοιας – αποδιοργάνωση του Συστήματος                                 Κοινωνικής Φροντίδας στη χώρα μας

    Κύριε Υπουργέ,

    Πέρασαν δύο και πλέον χρόνια από την ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας από την Κυβέρνηση της Ν.Δ.. Στο διάστημα αυτό παρακολουθούμε την σταδιακή αποδιοργάνωση του εθνικού συστήματος κοινωνικής φροντίδας που υφίστατο και λειτουργούσε στη χώρα μας. Ιδιαίτερα με το νόμο 3106/2003, ο οποίος είχε ήδη υλοποιηθεί επί των ημερών της Κυβέρνησης του ΠΑ.ΣΟ.Κ., το σύστημα κοινωνικής πρόνοιας αγκάλιαζε όλες τις κοινωνικές ομάδες που είχαν ανάγκη και η κοινωνική φροντίδα έπαιρνε σάρκα και οστά στη χώρα μας.

    Επί των ημερών της δικής σας διακυβέρνησης όχι μόνο δεν έχει προστεθεί τίποτα στον τομέα της πρόνοιας αλλά ήδη παρατηρούνται αρρυθμίες και καθυστερήσεις στις ήδη δρομολογημένες δράσεις καθώς και προβλήματα στη χρηματοδότησή τους. Πολλές δομές  και κυρίως οι περιφερειακές, έχουν αφεθεί στην τύχη τους. Το μέλλον προβλέπεται ζοφερό.

    Οι προγραμματικές δηλώσεις του προκάτοχού σας, Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, αποδείχθηκε λόγος κενός περιεχομένου. Συγκεκριμένα:

    • o Δεσμεύτηκε για απογραφή της ακίνητης περιουσίας των παλαιών ΕΟΠ-ΠΙΚΠΑ-ΜΗΤΕΡΑ-ΙΒΣΑ. Σήμερα δεν υπάρχει καμία απογραφή πέραν εκείνης που είχε γίνει από τα ΠΕΣΥΠ το 2003.
    • o Δεσμεύτηκε ότι θα ολοκληρωθεί ο προνοιακός χάρτης της χώρας. Όχι μόνο δεν έχει γίνει τίποτα στην κατεύθυνση αυτή αλλά δεν έχει λειτουργήσει και ο προνοιακός χάρτης που ήταν έτοιμος από την προηγούμενη Κυβέρνηση.
    • o Δεν υπήρξε καμία νομοθετική κατοχύρωση για την προάσπιση των κοινωνικών δικαιωμάτων των ευπαθών ομάδων του πληθυσμού.
    • o Το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης έχει αποδιοργανωθεί. Φυτοζωεί λόγω έλλειψης προσωπικού.
    • o Υποσχέθηκε την άμεση λειτουργία του παρατηρητηρίου αναπηρίας. Είχε δημιουργηθεί το 2002 επί Κυβέρνησης ΠΑ.ΣΟ.Κ.. Όχι μόνο δε λειτουργεί αλλά ακόμα αναμένεται η κάρτα λειτουργικότητας.
    • o Εξαγγελίες έγιναν πολλές αλλά χάθηκαν και αγνοείται η τύχη τους, όπως:
    • Ø Η θεσμοθέτηση ειδικής γραμματείας πολιτικών κοινωνικής ένταξης
    • Ø Επεξεργασία εθνικού προγράμματος κοινωνικής αλληλεγγύης και συνοχής.
    • Ø Η ίδρυση εθνικού κέντρου στήριξης και πιστοποίησης εθελοντικών φορέων.
    • Ø Η θέσπιση εθνικού κώδικα κοινωνικής πρόνοιας για τα δικαιώματα των πολιτών.
    • o Οι νομαρχιακές διευθύνσεις πρόνοιας όχι μόνο δε στελεχώθηκαν με επιστημονικό προσωπικό αλλά δεν καλύφθηκαν ούτε οι κενές θέσεις που υπήρχαν. Τα προβλήματα αντιμετωπίζονται ευκαιριακά και κατά περίπτωση, όπως φάνηκε με την έξαρση της επιδημίας της γρίπης των πτηνών και τις προσλήψεις κτηνιάτρων που ακολούθησαν.
    • o Δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός για την ανάπτυξη εθελοντισμού στην Υγεία και την Κοινωνική Αλληλεγγύη. Η επιτροπή εθελοντισμού που λειτουργούσε επί ΠΑ.ΣΟ.Κ. καταργήθηκε και δεν έχει αντικατασταθεί.

    Οι προεκλογικές μεγαλοστομίες, κατέρρευσαν και μετετράπησαν απλά σε μια πολιτική μετονομασίας. Δεν προσετέθη ούτε μια καινούργια γραμμή στα προγράμματα κοινωνικής προστασίας. Αντιθέτως κινδυνεύουν να βρεθούν στον αέρα, πετυχημένα προγράμματα όπως η Βοήθεια στο Σπίτι, και τα κέντρα δημιουργικής απασχόλησης παιδιών, των οποίων η χρηματοδότηση είχε εξασφαλιστεί μέχρι το τέλος του 2006 μέσω των ΠΕΠ. Ακόμα μένουν μετέωρες οι κοινωνικές υπηρεσίες των δήμων, πρόγραμμα του οποίου επίσης λήγει η χρηματοδότηση (είχε εξασφαλιστεί από το επιχειρησιακό πρόγραμμα Υγεία – Πρόνοια).

    Αναλυτικότερα:

    Πρώτο μέλημα σας ήταν η μετονομασία του συστήματος από Κοινωνικής Φροντίδαςσε Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κάτι που προσδιορίζει την υποβάθμιση του τρόπου προσέγγισης και αντιμετώπισης του όλου θέματος.

    Δεύτερο μέλημά σας η μετονομασία του ΕΚΑΚΒ σε ΕΚΚΑ (Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης), του ΕΣΥΚΦ σε ΙΚΠΑ (Ινστιτούτο Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης), των ΠΕΣΥΠ  σε ΔΥΠΕ (Διοικητικές Υγειονομικές Περιφέρειες).

    Τρίτο μέλημα σας η μετατροπή των Ιδρυμάτων Κοινωνικής Φροντίδας που εποπτεύονταν από τις ΔΥΠΕ (πρώην ΠΕΣΥΠ), σε ανεξάρτητα Ν.Π.Δ.Δ., με το διορισμό στα περισσότερα εξ” αυτών Διοικητών (αντί επιτροπών Διοίκησης), με αυξήσεις στους μισθούς τους που ξεπερνούν το 900% (από 300€-600€ σε 3.000€).

    Επίσης αποτέλεσμα των νέων ρυθμίσεων σας είναι η έλλειψη συντονισμού, η σπατάλη στις προμήθειες, η κακή αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, η δημιουργία ασφαλιστικών-συνταξιοδοτικών προβλημάτων στους υπαλλήλους που μετατάχθηκαν.

    Στην ουσία ο Ν.3329/05 εξυπηρετεί αμιγώς κομματικές σκοπιμότητες. (διορισμοί διοικητών, υψηλές αμοιβές, αλλαγή ονομασιών κλπ). Γίνεται σαφές ότι για σας επανίδρυση του κράτους σημαίνει τοποθέτηση κομματικών στελεχών σε θέσεις προϊσταμένων, ακύρωση των θετικών βημάτων που έγιναν από το 1981 και μετά και επιστροφή ολοταχώς στη δεκαετία του εβδομήντα.

    Κατά το προηγούμενο διάστημα έκλεισαν μονάδες, όπως η παιδόπολη «Αγία Ελένη Ιωαννίνων» και η παιδόπολη «Αγία Σοφία Βόλου». Αποτέλεσμα ήταν να μειωθούν οι θέσεις χρηστών υπηρεσιών κοινωνικής φροντίδας, ενώ δεν έχει γίνει καμία ενέργεια μέχρι σήμερα για την αξιοποίηση της τεράστιας περιουσίας των ανωτέρων μονάδων.

    Η παιδόπολη «Αγία Βαρβάρα Ν.Σμύρνης» την οποία είχε επισκεφτεί προεκλογικά ο Πρωθυπουργός συνοδευόμενος από τους κ.κ. Ν. Κακλαμάνη και Γ. Κωνσταντόπουλο και είχαν υποσχεθεί «λαγούς με πετραχήλια»,  σήμερα βρίσκεται σε τέλμα.

    Στο ΙΚΠΑ προσλήφθηκαν 44 άτομα με συμβάσεις μίσθωσης έργου χωρίς κανείς να γνωρίζει τις διαδικασίες και το χρόνο πρόσληψης τους ούτε για το έργο που προσέφεραν.          Στον ίδιο φορέα συστάθηκαν αμειβόμενες επιτροπές για τη διαχειριστική τακτοποίηση του ΕΟΚΦ, κάτι που μέχρι σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί, με αποτέλεσμα να οφείλονται εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ σε προμηθευτές και στο ΙΚΑ. Οφείλονται μισθοί ακόμα και σε χαμηλόμισθες ωρομίσθιες καθαρίστριες του πρώην ΕΟΠ.

    Στην Κεντρική Υπηρεσία του ΙΚΠΑ, όπου υπηρετούν λιγότερα από 70 άτομα, δημιουργήθηκαν 8 διευθύνσεις και 25 τμήματα, με αποτέλεσμα το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος του φορέα να επιστραφεί από το Υπουργείο σας ως απαράδεκτο, αφού υπήρχαν Δ/νσεις χωρίς υπαλλήλους.

    Η οικοτεχνία του ΙΚΠΑ  φθίνει. Οι σχολές ταπητουργίας υπολειτουργούν και κλείνει η μια πίσω από την άλλη. Προφανώς η δραστηριότητα αυτή αφήνεται στην τύχη της μέχρι να εγκαταλειφθεί τελείως.

    Η διαχειριστική αρχή, του Υπουργείου Υγείας, των προγραμμάτων των κοινοτικών πλαισίων στήριξης, αναθέτει απευθείας μελέτες στην εταιρεία Lamans S.A., της οποίας διευθυντής είναι ο κ. Ανδρέας Δρούγας. Όμως ο ίδιος είναι συγχρόνως και μέλος του Δ.Σ. του ΙΚΠΑ. Και το Υπουργείο Υγείας νομιμοποιεί με τη σιωπή του τέτοιες πρακτικές.

    Στο κτίριο του πρώην ΠΙΚΠΑ (Τσόχα 5- Αμπελόκηποι) που εδώ και δύο χρόνια παρέμενε κλειστό, ξεκίνησαν κάποιες εργασίες επισκευής του μόνο μετά από ερώτησή μας. Παραμένει αναξιοποίητο κτίριο έξι ορόφων, εμβαδού μεγαλύτερου των 3.000 τ.μ. σε κεντρικό μάλιστα σημείο της Αθήνας.

    Το ΕΚΚΑ (Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης) τελεί υπό διάλυση. Δε λειτουργούν οι ξενώνες Ωραιοκάστρου Θεσ/νίκης και Δραπετσώνας καθώς και τα κέντρα κοινωνικής στήριξης Αγ.Σώστη και Ιλίου. Το κέντρο κοινωνικής στήριξης Ν.Ιωνίας έκλεισε πρόσφατα. Ο ξενώνας Ρέντη υπολειτουργεί αφού υποστηρίζεται μόνο από δύο υπαλλήλους. Με την αποχώρηση των συμβασιούχων αναμένεται να κλείσει και ο ξενώνας Ιλίου. Όσα κτίρια δε στεγάζουν υπηρεσίες έχουν αφεθεί στη φθορά του χρόνου και των λεηλασιών.

    Επίσης τεράστιο πρόβλημα δημιουργείται από την έλλειψη του προσωπικού στην τηλ. γραμμή 197, στα Κέντρα Κοινωνικής Στήριξης, στους ξενώνες, στην ομάδα ταχείας παρέμβασης (κοιν. Λειτουργοί, ψυχολόγοι) με αποτέλεσμα να υπάρχει αναβρασμός στους εργαζόμενους και στην ουσία όλες οι υπηρεσίες να υπολειτουργούν. Όμως το Υπουργείο Υγείας και Κ.Α αρνείται κατ” εξακολούθηση να προχωρήσει στην άμεση πρόσληψη 100 ατόμων που προβλέπει ο Ν. 3106/03 και να καταβάλει σε όλο το προσωπικό του ΕΚΚΑ (125 άτομα) το επίδομα ετοιμότητας, όπως συμβαίνει στο ΕΚΑΒ.

    SOS εκπέμπεται από διάφορα Κέντρα Υποστήριξης Ατόμων με Αναπηρίες, όπως το ίδρυμα «ΘΕΟΜΗΤΩΡ» στη Μυτιλήνη. SOS  ακόμα εκπέμπει το Θεραπευτήριο Χρονίων Παθήσεων Δυτικής Αθήνας όπου ασθενείς μεταφέρονται χωρίς να εξασφαλίζονται οι όροι υγιεινής. Ήδη υπάρχει συρρίκνωση του αριθμού των κλινών με αποτέλεσμα τη μεγάλη αύξηση της λίστας αναμονής. Ακόμα μετατρέπεται σε άσυλο μια ανοιχτή μονάδα. Για τις εργασίες ανακατασκευής του κέντρου Χανσενικών ο προϋπολογισμός του έργου ύψους 180.000€ κατατμήθηκε σε 4 πρόχειρους διαγωνισμούς οι οποίοι δόθηκαν στον ίδιο προμηθευτή.

    Το ίδιο κλίμα επικρατεί και στο Κέντρο Βρεφών ΜΗΤΕΡΑ. Το συγκεκριμένο κέντρο είχε επικεφαλής διοικητή ο οποίος θα έπρεπε να είναι κάτοχος πτυχίου Γ” Βάθμιας Εκπαίδευσης. Με το νόμο 3370/05 η διοίκηση ανετέθη σε πρόεδρο χωρίς καμία υποχρέωση τυπικών προσόντων. Η αντιμετώπιση αυτή είναι ενδεικτική του τρόπου με τον οποίο η Κυβέρνηση αντιλαμβάνεται την πρόοδο και αναβάθμιση στη δημόσια διοίκηση. Η Διοίκηση του Κέντρου δεν έχει προβεί στις απαιτούμενες από τις σχετικές διατάξεις κρίσεις και τοποθετήσεις προϊσταμένων, με αποτέλεσμα τη δυσλειτουργία του καθώς και την οικονομική και επαγγελματική ζημία των εργαζομένων.

    Ήδη έχει επιμηκυνθεί ο χρόνος αναμονής για την τέλεση υιοθεσιών ο οποίος ήταν ήδη επιβαρημένος.

    Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «ΤΟ ΒΗΜΑ» 29.3.06 ο δικηγόρος κ.Π.Παπαλελούδης, συνεργάτης του Γ.Γ. Απασχόλησης, κατηγορείται ότι συμμετείχε σε κύκλωμα εμπορίας βρεφών που εξαρθρώθηκε από την ασφάλεια Αττικής. Ο ανωτέρω είναι γιος του κ. Βασ. Παπαλελούδη  Αντιπροέδρου της Γ΄ΔΥΠΕ Αττικής, ο οποίος είναι αρμόδιος για τα θέματα των Μονάδων Κοινωνικής Φροντίδας μεταξύ των οποίων βεβαίως και το ΜΗΤΕΡΑ. Σημειωτέον σύμφωνα με το Ν. 3402/05 άρθρο 29 παρ.3, η τελική έγκριση των πράξεων που αφορούν υιοθεσίες δίδεται από την ΔΥΠΕ. Η ηγεσία του Υπουργείου παραμένει αδρανής καλύπτοντας πολιτικά ένα θέμα ηθικής τάξης

    Με το Ν. 3106/03 θεσπίστηκε η αναγνώριση της προϋπηρεσίας των υπαλλήλων που υπηρετούσαν στους καταργηθέντες οργανισμούς, ΕΟΠ, ΠΙΚΠΑ, ΙΒΣΑ, ΙΒΣΘ, ΙΣΒΛ και στο ΚΒ ΜΗΤΕΡΑ, ώστε να τους καταβάλλεται εφάπαξ, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 103/75, όπως άλλωστε συνέβαινε μέχρι την κατάργηση των Οργανισμών αυτών. Η κυβέρνηση σας δεν εφαρμόζει την πιο πάνω διάταξη με αποτέλεσμα 3.000 περίπου υπάλληλοι της πρόνοιας να βρίσκονται σε ανασφάλεια, ενώ όσοι έχουν ήδη συνταξιοδοτηθεί δεν έλαβαν καμία αποζημίωση.

    Το Εθνικό Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής και  Ερευνών αντιμετωπίζει οξύτατα οικονομικά και λειτουργικά προβλήματα. Ένας από τους μεγαλύτερους φορείς παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας στη χώρα μας έχει ελλειμματικό προϋπολογισμό, τα χρέη προς το ΙΚΑ διογκώνονται, οι δε υπάλληλοι προβαίνουν σε κινητοποιήσεις προκειμένου να καταβληθούν τα δεδουλευμένα τους. Το κέντρο έχει οδηγηθεί σε δραματική έκπτωση των παρεχομένων υπηρεσιών του προς τους εξυπηρετούμενους απ” αυτό.

    Επισημαίνουμε ότι από τις εκλογές του Μαρτίου 2004 και μέχρι σήμερα δεν έχουν γίνει προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, ενώ έχουν συνταξιοδοτηθεί κάποιες εκατοντάδες. Ενδεικτικό της αδιαφορίας και εγκατάλειψης που επικρατεί στον τομέα της Πρόνοιας είναι ότι η Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου  προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες της σε προσωπικό, προβαίνει σε αποσπάσεις από τους εποπτευόμενους περιφερειακούς προνοιακούς φορείς, οι οποίοι ήδη παραπαίουν.

    Οι προϋπολογισμοί των Κυβερνήσεών σας για την Πρόνοια βαίνουν ελαττούμενοι. Οι δαπάνες πρόνοιας για το 2006 κινούνται στα ίδια επίπεδα με τα περσινά. Κάτι που σημαίνει ότι αν τα κονδύλια αυτά αποπληθωρισθούν, αποδεικνύεται ότι ο φετινός προϋπολογισμός είναι ήδη ελλειμματικός.

     

    Κατόπιν όλων αυτών επερωτάσθε :

    • 1. Για την πλήρη εγκατάλειψη της Πρόνοιας και Κοινωνικής Φροντίδας στη χώρα μας
    • 2. Για την έλλειψη παρεμβάσεών του ώστε να εκλείψουν τα παραπάνω περιγραφέντα φαινόμενα
    • 3. Για την αθέτηση των προεκλογικών υποσχέσεων της Ν.Δ. και την εφαρμογή μετεκλογικής πολιτικής που ξηλώνει το δίχτυ κοινωνικής προστασίας από τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού.

     

    Οι επερωτώντες Βουλευτές

     

    Δημήτρης Λιντζέρης

    15/06/2006

Page 2 of 512345