Προς ΥΠΕΠΘ για Ενδοσχολική Βία
ΟΝΟΜΑ – ΕΠΩΝΥΜΟ ΒΟΥΛΕΥΤΗ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ
ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ: Β’ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΘΕΜΑ : Η ενδοσχολική βία παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις . Τα χαρακτηριστικά των σχολείων εκπαίδευσης αλλοιώνονται επικίνδυνα.
Κυρία Υπουργέ,
Το εφιαλτικό χρονικό εξαφάνισης του νεαρού Άλεξ στη Βέροια, έφερε στο φως ένα μείζον κοινωνικό πρόβλημα. Το πρόβλημα της ενδοσχολικής βίας που τα τελευταία χρόνια ολοένα και αυξάνεται, παίρνοντας ανησυχητικές διαστάσεις.
Κινδυνεύει και απειλείται ένας από τους τελευταίους πυρήνες διαμόρφωσης υγιών προσωπικοτήτων στην κοινωνία μας, το Σχολείο. Ένας τόπος, ο οποίος θα έπρεπε να είναι άτρωτος από επιζήμια βέλη, βρίσκεται πλέον στο στόχαστρο μιας ανεξέλεγκτης κατάστασης. Η εκπαίδευση, σαν χώρος που θα έπρεπε εσαεί να αγκαλιάζει και να προστατεύει τα παιδιά κι αυτή να τη φυλάμε ως κόρη οφθαλμού, μέλει να γίνει ένα επικίνδυνο σημείο αναφοράς για τους μαθητές.
Οι αριθμοί που φτάνουν με στοιχεία στα γραφεία μας, είναι κάτι περισσότερο από «κώδων κινδύνου» , είναι ο ίδιος ο κίνδυνος.
Ιδιαίτερα για τα σχολεία της δικής μας Περιφέρειας , που όπως φαίνεται έτσι κι αλλιώς, δεν ανήκουν στα πλαίσια πρώτης προτεραιότητας της πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας.
Σύμφωνα με έρευνα του Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών, οι μαθητές απουσιάζουν συχνά από το σχολείο τους γιατί δεν αισθάνονται σε αυτό ασφαλείς, σε ένα μεγάλο ποσοστό έχουν δεχτεί επιθέσεις από συμμαθητές τους κι σε ένα επίσης μεγάλο ποσοστό έχουν δεχτεί απειλές. Και τα πράγματα δεν σταματούν εδώ.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Η κα.ΥΠΟΥΡΓΟΣ
1. Θα αφήσει εν γνώσει του το Υπουργείο Παιδείας, να γίνουν τα σχολεία τόπος επώασης μελλοντικών κακοποιών στοιχείων έτσι ώστε να ασχοληθεί μαζί τους αργότερα το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης με καταστολή ;
2. Είναι στις προθέσεις της κ. Υπουργού να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα με επιστημονικό προσωπικό και ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών προς την κατεύθυνση εξάλειψης του φαινομένου;
3. Υπάρχει προγραμματισμός από πλευράς Υπουργείου για περαιτέρω φύλαξη των σχολικών χώρων;
28-09-2006
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ
Υποχώρηση κράτους Πρόνοιας – αποδιοργάνωση του Συστήματος Κοινωνικής Φροντίδας στη χώρα μας
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
Θέμα: Υποχώρηση κράτους Πρόνοιας – αποδιοργάνωση του Συστήματος Κοινωνικής Φροντίδας στη χώρα μας
Κύριε Υπουργέ,
Πέρασαν δύο και πλέον χρόνια από την ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας από την Κυβέρνηση της Ν.Δ.. Στο διάστημα αυτό παρακολουθούμε την σταδιακή αποδιοργάνωση του εθνικού συστήματος κοινωνικής φροντίδας που υφίστατο και λειτουργούσε στη χώρα μας. Ιδιαίτερα με το νόμο 3106/2003, ο οποίος είχε ήδη υλοποιηθεί επί των ημερών της Κυβέρνησης του ΠΑ.ΣΟ.Κ., το σύστημα κοινωνικής πρόνοιας αγκάλιαζε όλες τις κοινωνικές ομάδες που είχαν ανάγκη και η κοινωνική φροντίδα έπαιρνε σάρκα και οστά στη χώρα μας.
Επί των ημερών της δικής σας διακυβέρνησης όχι μόνο δεν έχει προστεθεί τίποτα στον τομέα της πρόνοιας αλλά ήδη παρατηρούνται αρρυθμίες και καθυστερήσεις στις ήδη δρομολογημένες δράσεις καθώς και προβλήματα στη χρηματοδότησή τους. Πολλές δομές και κυρίως οι περιφερειακές, έχουν αφεθεί στην τύχη τους. Το μέλλον προβλέπεται ζοφερό.
Οι προγραμματικές δηλώσεις του προκάτοχού σας, Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, αποδείχθηκε λόγος κενός περιεχομένου. Συγκεκριμένα:
- o Δεσμεύτηκε για απογραφή της ακίνητης περιουσίας των παλαιών ΕΟΠ-ΠΙΚΠΑ-ΜΗΤΕΡΑ-ΙΒΣΑ. Σήμερα δεν υπάρχει καμία απογραφή πέραν εκείνης που είχε γίνει από τα ΠΕΣΥΠ το 2003.
- o Δεσμεύτηκε ότι θα ολοκληρωθεί ο προνοιακός χάρτης της χώρας. Όχι μόνο δεν έχει γίνει τίποτα στην κατεύθυνση αυτή αλλά δεν έχει λειτουργήσει και ο προνοιακός χάρτης που ήταν έτοιμος από την προηγούμενη Κυβέρνηση.
- o Δεν υπήρξε καμία νομοθετική κατοχύρωση για την προάσπιση των κοινωνικών δικαιωμάτων των ευπαθών ομάδων του πληθυσμού.
- o Το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης έχει αποδιοργανωθεί. Φυτοζωεί λόγω έλλειψης προσωπικού.
- o Υποσχέθηκε την άμεση λειτουργία του παρατηρητηρίου αναπηρίας. Είχε δημιουργηθεί το 2002 επί Κυβέρνησης ΠΑ.ΣΟ.Κ.. Όχι μόνο δε λειτουργεί αλλά ακόμα αναμένεται η κάρτα λειτουργικότητας.
- o Εξαγγελίες έγιναν πολλές αλλά χάθηκαν και αγνοείται η τύχη τους, όπως:
- Ø Η θεσμοθέτηση ειδικής γραμματείας πολιτικών κοινωνικής ένταξης
- Ø Επεξεργασία εθνικού προγράμματος κοινωνικής αλληλεγγύης και συνοχής.
- Ø Η ίδρυση εθνικού κέντρου στήριξης και πιστοποίησης εθελοντικών φορέων.
- Ø Η θέσπιση εθνικού κώδικα κοινωνικής πρόνοιας για τα δικαιώματα των πολιτών.
- o Οι νομαρχιακές διευθύνσεις πρόνοιας όχι μόνο δε στελεχώθηκαν με επιστημονικό προσωπικό αλλά δεν καλύφθηκαν ούτε οι κενές θέσεις που υπήρχαν. Τα προβλήματα αντιμετωπίζονται ευκαιριακά και κατά περίπτωση, όπως φάνηκε με την έξαρση της επιδημίας της γρίπης των πτηνών και τις προσλήψεις κτηνιάτρων που ακολούθησαν.
- o Δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός για την ανάπτυξη εθελοντισμού στην Υγεία και την Κοινωνική Αλληλεγγύη. Η επιτροπή εθελοντισμού που λειτουργούσε επί ΠΑ.ΣΟ.Κ. καταργήθηκε και δεν έχει αντικατασταθεί.
Οι προεκλογικές μεγαλοστομίες, κατέρρευσαν και μετετράπησαν απλά σε μια πολιτική μετονομασίας. Δεν προσετέθη ούτε μια καινούργια γραμμή στα προγράμματα κοινωνικής προστασίας. Αντιθέτως κινδυνεύουν να βρεθούν στον αέρα, πετυχημένα προγράμματα όπως η Βοήθεια στο Σπίτι, και τα κέντρα δημιουργικής απασχόλησης παιδιών, των οποίων η χρηματοδότηση είχε εξασφαλιστεί μέχρι το τέλος του 2006 μέσω των ΠΕΠ. Ακόμα μένουν μετέωρες οι κοινωνικές υπηρεσίες των δήμων, πρόγραμμα του οποίου επίσης λήγει η χρηματοδότηση (είχε εξασφαλιστεί από το επιχειρησιακό πρόγραμμα Υγεία – Πρόνοια).
Αναλυτικότερα:
Πρώτο μέλημα σας ήταν η μετονομασία του συστήματος από Κοινωνικής Φροντίδαςσε Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κάτι που προσδιορίζει την υποβάθμιση του τρόπου προσέγγισης και αντιμετώπισης του όλου θέματος.
Δεύτερο μέλημά σας η μετονομασία του ΕΚΑΚΒ σε ΕΚΚΑ (Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης), του ΕΣΥΚΦ σε ΙΚΠΑ (Ινστιτούτο Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης), των ΠΕΣΥΠ σε ΔΥΠΕ (Διοικητικές Υγειονομικές Περιφέρειες).
Τρίτο μέλημα σας η μετατροπή των Ιδρυμάτων Κοινωνικής Φροντίδας που εποπτεύονταν από τις ΔΥΠΕ (πρώην ΠΕΣΥΠ), σε ανεξάρτητα Ν.Π.Δ.Δ., με το διορισμό στα περισσότερα εξ” αυτών Διοικητών (αντί επιτροπών Διοίκησης), με αυξήσεις στους μισθούς τους που ξεπερνούν το 900% (από 300€-600€ σε 3.000€).
Επίσης αποτέλεσμα των νέων ρυθμίσεων σας είναι η έλλειψη συντονισμού, η σπατάλη στις προμήθειες, η κακή αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, η δημιουργία ασφαλιστικών-συνταξιοδοτικών προβλημάτων στους υπαλλήλους που μετατάχθηκαν.
Στην ουσία ο Ν.3329/05 εξυπηρετεί αμιγώς κομματικές σκοπιμότητες. (διορισμοί διοικητών, υψηλές αμοιβές, αλλαγή ονομασιών κλπ). Γίνεται σαφές ότι για σας επανίδρυση του κράτους σημαίνει τοποθέτηση κομματικών στελεχών σε θέσεις προϊσταμένων, ακύρωση των θετικών βημάτων που έγιναν από το 1981 και μετά και επιστροφή ολοταχώς στη δεκαετία του εβδομήντα.
Κατά το προηγούμενο διάστημα έκλεισαν μονάδες, όπως η παιδόπολη «Αγία Ελένη Ιωαννίνων» και η παιδόπολη «Αγία Σοφία Βόλου». Αποτέλεσμα ήταν να μειωθούν οι θέσεις χρηστών υπηρεσιών κοινωνικής φροντίδας, ενώ δεν έχει γίνει καμία ενέργεια μέχρι σήμερα για την αξιοποίηση της τεράστιας περιουσίας των ανωτέρων μονάδων.
Η παιδόπολη «Αγία Βαρβάρα Ν.Σμύρνης» την οποία είχε επισκεφτεί προεκλογικά ο Πρωθυπουργός συνοδευόμενος από τους κ.κ. Ν. Κακλαμάνη και Γ. Κωνσταντόπουλο και είχαν υποσχεθεί «λαγούς με πετραχήλια», σήμερα βρίσκεται σε τέλμα.
Στο ΙΚΠΑ προσλήφθηκαν 44 άτομα με συμβάσεις μίσθωσης έργου χωρίς κανείς να γνωρίζει τις διαδικασίες και το χρόνο πρόσληψης τους ούτε για το έργο που προσέφεραν. Στον ίδιο φορέα συστάθηκαν αμειβόμενες επιτροπές για τη διαχειριστική τακτοποίηση του ΕΟΚΦ, κάτι που μέχρι σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί, με αποτέλεσμα να οφείλονται εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ σε προμηθευτές και στο ΙΚΑ. Οφείλονται μισθοί ακόμα και σε χαμηλόμισθες ωρομίσθιες καθαρίστριες του πρώην ΕΟΠ.
Στην Κεντρική Υπηρεσία του ΙΚΠΑ, όπου υπηρετούν λιγότερα από 70 άτομα, δημιουργήθηκαν 8 διευθύνσεις και 25 τμήματα, με αποτέλεσμα το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος του φορέα να επιστραφεί από το Υπουργείο σας ως απαράδεκτο, αφού υπήρχαν Δ/νσεις χωρίς υπαλλήλους.
Η οικοτεχνία του ΙΚΠΑ φθίνει. Οι σχολές ταπητουργίας υπολειτουργούν και κλείνει η μια πίσω από την άλλη. Προφανώς η δραστηριότητα αυτή αφήνεται στην τύχη της μέχρι να εγκαταλειφθεί τελείως.
Η διαχειριστική αρχή, του Υπουργείου Υγείας, των προγραμμάτων των κοινοτικών πλαισίων στήριξης, αναθέτει απευθείας μελέτες στην εταιρεία Lamans S.A., της οποίας διευθυντής είναι ο κ. Ανδρέας Δρούγας. Όμως ο ίδιος είναι συγχρόνως και μέλος του Δ.Σ. του ΙΚΠΑ. Και το Υπουργείο Υγείας νομιμοποιεί με τη σιωπή του τέτοιες πρακτικές.
Στο κτίριο του πρώην ΠΙΚΠΑ (Τσόχα 5- Αμπελόκηποι) που εδώ και δύο χρόνια παρέμενε κλειστό, ξεκίνησαν κάποιες εργασίες επισκευής του μόνο μετά από ερώτησή μας. Παραμένει αναξιοποίητο κτίριο έξι ορόφων, εμβαδού μεγαλύτερου των 3.000 τ.μ. σε κεντρικό μάλιστα σημείο της Αθήνας.
Το ΕΚΚΑ (Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης) τελεί υπό διάλυση. Δε λειτουργούν οι ξενώνες Ωραιοκάστρου Θεσ/νίκης και Δραπετσώνας καθώς και τα κέντρα κοινωνικής στήριξης Αγ.Σώστη και Ιλίου. Το κέντρο κοινωνικής στήριξης Ν.Ιωνίας έκλεισε πρόσφατα. Ο ξενώνας Ρέντη υπολειτουργεί αφού υποστηρίζεται μόνο από δύο υπαλλήλους. Με την αποχώρηση των συμβασιούχων αναμένεται να κλείσει και ο ξενώνας Ιλίου. Όσα κτίρια δε στεγάζουν υπηρεσίες έχουν αφεθεί στη φθορά του χρόνου και των λεηλασιών.
Επίσης τεράστιο πρόβλημα δημιουργείται από την έλλειψη του προσωπικού στην τηλ. γραμμή 197, στα Κέντρα Κοινωνικής Στήριξης, στους ξενώνες, στην ομάδα ταχείας παρέμβασης (κοιν. Λειτουργοί, ψυχολόγοι) με αποτέλεσμα να υπάρχει αναβρασμός στους εργαζόμενους και στην ουσία όλες οι υπηρεσίες να υπολειτουργούν. Όμως το Υπουργείο Υγείας και Κ.Α αρνείται κατ” εξακολούθηση να προχωρήσει στην άμεση πρόσληψη 100 ατόμων που προβλέπει ο Ν. 3106/03 και να καταβάλει σε όλο το προσωπικό του ΕΚΚΑ (125 άτομα) το επίδομα ετοιμότητας, όπως συμβαίνει στο ΕΚΑΒ.
SOS εκπέμπεται από διάφορα Κέντρα Υποστήριξης Ατόμων με Αναπηρίες, όπως το ίδρυμα «ΘΕΟΜΗΤΩΡ» στη Μυτιλήνη. SOS ακόμα εκπέμπει το Θεραπευτήριο Χρονίων Παθήσεων Δυτικής Αθήνας όπου ασθενείς μεταφέρονται χωρίς να εξασφαλίζονται οι όροι υγιεινής. Ήδη υπάρχει συρρίκνωση του αριθμού των κλινών με αποτέλεσμα τη μεγάλη αύξηση της λίστας αναμονής. Ακόμα μετατρέπεται σε άσυλο μια ανοιχτή μονάδα. Για τις εργασίες ανακατασκευής του κέντρου Χανσενικών ο προϋπολογισμός του έργου ύψους 180.000€ κατατμήθηκε σε 4 πρόχειρους διαγωνισμούς οι οποίοι δόθηκαν στον ίδιο προμηθευτή.
Το ίδιο κλίμα επικρατεί και στο Κέντρο Βρεφών ΜΗΤΕΡΑ. Το συγκεκριμένο κέντρο είχε επικεφαλής διοικητή ο οποίος θα έπρεπε να είναι κάτοχος πτυχίου Γ” Βάθμιας Εκπαίδευσης. Με το νόμο 3370/05 η διοίκηση ανετέθη σε πρόεδρο χωρίς καμία υποχρέωση τυπικών προσόντων. Η αντιμετώπιση αυτή είναι ενδεικτική του τρόπου με τον οποίο η Κυβέρνηση αντιλαμβάνεται την πρόοδο και αναβάθμιση στη δημόσια διοίκηση. Η Διοίκηση του Κέντρου δεν έχει προβεί στις απαιτούμενες από τις σχετικές διατάξεις κρίσεις και τοποθετήσεις προϊσταμένων, με αποτέλεσμα τη δυσλειτουργία του καθώς και την οικονομική και επαγγελματική ζημία των εργαζομένων.
Ήδη έχει επιμηκυνθεί ο χρόνος αναμονής για την τέλεση υιοθεσιών ο οποίος ήταν ήδη επιβαρημένος.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «ΤΟ ΒΗΜΑ» 29.3.06 ο δικηγόρος κ.Π.Παπαλελούδης, συνεργάτης του Γ.Γ. Απασχόλησης, κατηγορείται ότι συμμετείχε σε κύκλωμα εμπορίας βρεφών που εξαρθρώθηκε από την ασφάλεια Αττικής. Ο ανωτέρω είναι γιος του κ. Βασ. Παπαλελούδη Αντιπροέδρου της Γ΄ΔΥΠΕ Αττικής, ο οποίος είναι αρμόδιος για τα θέματα των Μονάδων Κοινωνικής Φροντίδας μεταξύ των οποίων βεβαίως και το ΜΗΤΕΡΑ. Σημειωτέον σύμφωνα με το Ν. 3402/05 άρθρο 29 παρ.3, η τελική έγκριση των πράξεων που αφορούν υιοθεσίες δίδεται από την ΔΥΠΕ. Η ηγεσία του Υπουργείου παραμένει αδρανής καλύπτοντας πολιτικά ένα θέμα ηθικής τάξης
Με το Ν. 3106/03 θεσπίστηκε η αναγνώριση της προϋπηρεσίας των υπαλλήλων που υπηρετούσαν στους καταργηθέντες οργανισμούς, ΕΟΠ, ΠΙΚΠΑ, ΙΒΣΑ, ΙΒΣΘ, ΙΣΒΛ και στο ΚΒ ΜΗΤΕΡΑ, ώστε να τους καταβάλλεται εφάπαξ, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 103/75, όπως άλλωστε συνέβαινε μέχρι την κατάργηση των Οργανισμών αυτών. Η κυβέρνηση σας δεν εφαρμόζει την πιο πάνω διάταξη με αποτέλεσμα 3.000 περίπου υπάλληλοι της πρόνοιας να βρίσκονται σε ανασφάλεια, ενώ όσοι έχουν ήδη συνταξιοδοτηθεί δεν έλαβαν καμία αποζημίωση.
Το Εθνικό Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής και Ερευνών αντιμετωπίζει οξύτατα οικονομικά και λειτουργικά προβλήματα. Ένας από τους μεγαλύτερους φορείς παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας στη χώρα μας έχει ελλειμματικό προϋπολογισμό, τα χρέη προς το ΙΚΑ διογκώνονται, οι δε υπάλληλοι προβαίνουν σε κινητοποιήσεις προκειμένου να καταβληθούν τα δεδουλευμένα τους. Το κέντρο έχει οδηγηθεί σε δραματική έκπτωση των παρεχομένων υπηρεσιών του προς τους εξυπηρετούμενους απ” αυτό.
Επισημαίνουμε ότι από τις εκλογές του Μαρτίου 2004 και μέχρι σήμερα δεν έχουν γίνει προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, ενώ έχουν συνταξιοδοτηθεί κάποιες εκατοντάδες. Ενδεικτικό της αδιαφορίας και εγκατάλειψης που επικρατεί στον τομέα της Πρόνοιας είναι ότι η Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες της σε προσωπικό, προβαίνει σε αποσπάσεις από τους εποπτευόμενους περιφερειακούς προνοιακούς φορείς, οι οποίοι ήδη παραπαίουν.
Οι προϋπολογισμοί των Κυβερνήσεών σας για την Πρόνοια βαίνουν ελαττούμενοι. Οι δαπάνες πρόνοιας για το 2006 κινούνται στα ίδια επίπεδα με τα περσινά. Κάτι που σημαίνει ότι αν τα κονδύλια αυτά αποπληθωρισθούν, αποδεικνύεται ότι ο φετινός προϋπολογισμός είναι ήδη ελλειμματικός.
Κατόπιν όλων αυτών επερωτάσθε :
- 1. Για την πλήρη εγκατάλειψη της Πρόνοιας και Κοινωνικής Φροντίδας στη χώρα μας
- 2. Για την έλλειψη παρεμβάσεών του ώστε να εκλείψουν τα παραπάνω περιγραφέντα φαινόμενα
- 3. Για την αθέτηση των προεκλογικών υποσχέσεων της Ν.Δ. και την εφαρμογή μετεκλογικής πολιτικής που ξηλώνει το δίχτυ κοινωνικής προστασίας από τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού.
Οι επερωτώντες Βουλευτές
Δημήτρης Λιντζέρης
15/06/2006
ΟΠΑΠ Α.Ε. – Κατασπατάληση δημοσίου χρήματος
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ
Προς : τους Υπουργούς Πολιτισμού, Οικονομίας και Οικονομικών και Δικαιοσύνης
ΘΕΜΑ : Συστηματική ολιγωρία της Κυβέρνησης για την πάταξη φαινομένων κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος και διαφθοράς στον ΟΠΑΠ.
Όλα όσα συμβαίνουν στον ΟΠΑΠ αποτελούν συμπυκνωμένη μικρογραφία της γενικότερης κυβερνητικής πολιτικής και πρακτικής. Αναδεικνύουν τον τρόπο διοίκησης της κυβερνώσας παράταξης, τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζονται, οι διορισμένοι απ” αυτή, το δημόσιο χρήμα. Αποκαλύπτουν έλλειψη διαφάνειας ως προς τη διαχείρισή του αλλά και συγκεκριμένα φαινόμενα διαφθοράς. Η συμμετοχή του κ. Ορφανού στη νέα Κυβέρνηση αλλά και το ότι μέχρι πρότινος ήταν Υπουργός Πολιτισμού ο ίδιος ο Πρωθυπουργός καθιστούν τον κ. Καραμανλή απόλυτα και προσωπικά υπεύθυνο.
Το Δ.Σ. του ΟΠΑΠ απαρτίζεται από συγγενείς και φίλους, από υψηλόβαθμα στελέχη της Ν.Δ.. Έχει καταργηθεί η εκπροσώπηση της ΟΚΕ και των εργαζομένων στην εταιρεία.
Όλες οι προμήθειες υλικών και υπηρεσιών, ανεξάρτητα από το οικονομικό ύψος, γίνονται με μαθηματικό τύπο και μάλιστα με εξόφθαλμα κατευθυνόμενο τρόπο, με αλχημείες και μεθοδεύσεις ώστε στην ουσία να καταλήγουν να γίνονται με απευθείας ανάθεση.
Ο κ. Καραμανλής σε κάθε ευκαιρία δηλώνει ότι «καταργήθηκε ο περίφημος μαθηματικός τύπος και εφαρμόζεται νέο διαφανές πλαίσιο». Βεβαίως και δεν καταργήθηκε, βεβαίως ζει και βασιλεύει.
Διαγωνισμός πληροφορικής.
Ύψους 190 εκατ.€ , με επιπλέον 30% επέκταση. Γίνεται με μαθηματικό τύπο (75% τεχνική αξιολόγηση, 25% οικονομική), ο οποίος είναι ο ίδιος που ο Γ.Ορφανός είχε δηλώσει στη Βουλή ότι είναι φωτογραφικός και οδηγεί σε συγκεκριμένο προμηθευτή.
Η επιτροπή αξιολόγησης ορίστηκε απευθείας από το Μαξίμου και όχι κατόπιν προτάσεων από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα όπως γινόταν από τις διοικήσεις του ΟΠΑΠ, επί διακυβέρνησης ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Στην επιτροπή αξιολόγησης του διαγωνισμού, ο οποίος εκρίθη ως ιδιαίτερου επιστημονικού ενδιαφέροντος, συμμετέχει και ο πρόεδρος της ΔΑΚΕ ΟΠΑΠ ο οποίος είναι μόλις απόφοιτος 6ταξίου Γυμνασίου. Ο υπάλληλος αυτός θα έπρεπε να είχε ήδη αποχωρήσει από την υπηρεσία αλλά παρέμεινε κατά παράβαση του κανονισμού λειτουργίας της ΟΠΑΠ προκειμένου να συμμετάσχει στην αξιολόγηση του διαγωνισμού και μέχρις ότου υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο. Για το θέμα αυτό υπάρχουν δημοσιεύματα των εφημερίδων «Βήμα» και «Το πρώτο Θέμα».
Ο διαγωνισμός αυτός καθιστά τον ΟΠΑΠ όμηρο στον ιδιώτη ανάδοχο αφού στη διακήρυξη προβλέπεται ότι ο ανάδοχος διατηρεί για λογαριασμό του την αποκλειστική χρήση του πηγαίου κώδικα «source code» και έτσι δε μπορεί ο ΟΠΑΠ αφ” εαυτού ν” αναπτύξει και να λειτουργήσει τα παιχνίδια του.
Σημειωτέον δεν υπάρχει επιστημονική αξιολόγηση του υπάρχοντος εξοπλισμού του ΟΠΑΠ ούτε επιστημονική μελέτη σκοπιμότητας ούτε επιστημονική απόφαση βάσει των οποίων κρίνεται αναγκαία η διενέργεια αυτού του διαγωνισμού συνολικού ύψους άνω των 250 εκατ.€. Σημειωτέον ο διαγωνισμός που είχε προκηρυχθεί από την προηγούμενη διοίκηση και ακυρώθηκε ανήρχετο μόλις στα 120 εκατ.€. Το ερώτημα γίνεται ακόμα πιο καίριο αν ληφθεί υπόψη ότι στις 27-6-2005 επίσημο δελτίο τύπου του οργανισμού, το οποίο εξεδόθη μετά από την υπογραφή συμφωνίας επέκτασης της ήδη υφιστάμενης συνεργασίας μεταξύ ΟΠΑΠ και Intralot και τις βελτιώσεις που αποφασίσθηκαν να γίνουν στο ήδη υπάρχον σύστημα, αναφέρεται ρητά ότι αυτό κρίνεται απολύτως επαρκές ποιοτικά και ποσοτικά. Το ίδιο ακριβώς επαναλαμβάνει ο ίδιος ο Διευθύνων Σύμβουλος κ.Νειάδας , σε πρόσφατη συνέντευξή του στην εφημερίδα ΕΞΠΡΕΣ, 4-6-06, ο οποίος δήλωσε ότι «το υπάρχον σύστημα μπορεί ν” ανταποκριθεί καθώς το έχουμε αναβαθμίσει και έχουμε προμηθευτεί νέα τερματικά»
Στο μεταξύ, ανεκμετάλλευτα μένουν πάνω από 60 εξειδικευμένα στελέχη σε θέματα πληροφορικής τα οποία έχουν προσληφθεί στον ΟΠΑΠ από διαγωνισμούς που είχαν προκηρυχθεί , επί ΠΑ.ΣΟ.Κ. μέσω ΑΣΕΠ. Τα στελέχη αυτά αντί ν” απασχολούνται στη λειτουργία του μηχανογραφικού κέντρου έχουν τοποθετηθεί σε διοικητικές και οικονομικές υπηρεσίες, ενώ η λειτουργία του μηχανογραφικού κέντρου εξυπηρετείται από τον ήδη ανάδοχο.
Προμήθειες
Η αξιολόγηση των διαγωνισμών γίνεται από επιτροπές που ορίζονται από το Διοικητικό Συμβούλιο, από ειδικά επιλεγμένα άτομα. Σε ιδιαιτέρου ενδιαφέροντος διαγωνισμούς συγκροτούνται ειδικές επιτροπές αξιολόγησης, πολλές φορές κατά παράβαση του κανονισμού προμηθειών, προκειμένου να ερμηνευτεί κατά το δοκούν ο μαθηματικός τύπος. Υπάρχουν κραυγαλέα παραδείγματα, όπου οι θιγόμενοι προσέφυγαν στη δικαιοσύνη και έχουν δικαιωθεί. Για παράδειγμα :
α) Ο διαγωνισμός για τη φύλαξη των εγκαταστάσεων του ΟΠΑΠ, όπου αποδείχθηκε ότι στην αξιολόγηση του εν λόγω διαγωνισμού, έλαβαν μέρος και ψήφισαν, όχι μόνο τα 7 τακτικά μέλη της επιτροπής αλλά και ένα αναπληρωματικό χωρίς νομιμοποίηση. Η καταγγέλουσα εταιρία κατέθεσε ασφαλιστικά μέτρα εναντίον του αποτελέσματος και δικαιώθηκε. Παρόλα αυτά η διοίκηση του ΟΠΑΠ αγνοεί τις δικαστικές αποφάσεις. Η συγκεκριμένη παρανομία αφορά τουλάχιστον 30 διαγωνισμούς του ΟΠΑΠ, τους οποίους η διοίκηση του ΟΠΑΠ αρνείται επίμονα να δημοσιοποιήσει. Δεν έχει απαντήσει ακόμα ούτε έχει καταθέσει έγγραφα που της ζητήθηκαν, από Βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ., τον Αύγουστο του 2005.
β) Διαγωνισμός για την εκτύπωση 1,2 δις δελτίων, αξίας 2,5 εκατ.€, για τα παιχνίδια του ΟΠΑΠ. Υπόθεση που επίσης έχει παραπεμφθεί στη δικαιοσύνη. Το δικαστήριο έκρινε βάσιμους νομικά και ουσιαστικά τους λόγους που επικαλέστηκε η εταιρεία που προσέφυγε. Στην επιτροπή που έκρινε τον ως άνω διαγωνισμό, δεν συμμετείχαν υπάλληλοι με εξαρτημένη σχέση εργασίας, όπως ορίζει ο κανονισμός προμηθειών, αλλά ορίστηκαν αυθαίρετα άλλα άτομα (ειδικοί σύμβουλοι) φιλικά προς τη διοίκηση. Εδώ θα πρέπει να επισημανθεί ότι ο ΟΠΑΠ διαθέτει τυπογραφείο το οποίο λειτουργούσε επί των προηγουμένων διοικήσεων και το οποίο θα μπορούσε ν” αναλάβει την εκτύπωση των δελτίων για να καλύπτει όλες τις ανάγκες του οργανισμού.
Και στις δύο αυτές περιπτώσεις η ΟΠΑΠ αγνόησε τις δικαστικές αποφάσεις και προχώρησε στη συνέχεια, σε απευθείας αναθέσεις στις εταιρείες που, κακώς κατά τη δικαιοσύνη, ανακηρύχθηκαν ανάδοχες.
Ειδικότερα για το διαγωνισμό δελτίων η ΟΠΑΠ υπό την πίεση των δικαστικών αποφάσεων αναγκάστηκε τελικά να αναθέσει την εκτύπωσή τους, καθώς και άλλων δελτίων του και στις 2 εταιρείες με ποσοστό 50-50. Έτσι αποδεικνύεται περίτρανα ότι η αρχική επίσημη αξιολόγηση έγινε με τρόπο δόλιο.
Και οι δύο αυτές υποθέσεις εμπίπτουν στις διατάξεις του ποινικού αδικήματος της απιστίας.
Αμοιβές μελών Δ.Σ.
Σύμφωνα με απόφαση της γενικής συνέλευσης της ΟΠΑΠ Α.Ε. στις 31-5-2006 εγκρίθηκε η εισήγηση του Δ.Σ. σχετικά με τις μηνιαίες αποζημιώσεις του προέδρου, του διευθύνοντος συμβούλου και των μελών του Δ.Σ. καθώς και τα πριμ παραγωγικότητας του προηγούμενου έτους.
Συγκεκριμένα, η μηνιαία αποζημίωση για το 2ο εξάμηνο του 2006 θ” ανέρχεται για τον διευθύνοντα σύμβουλο σε 15.000€ και για τον πρόεδρο σε 12.000€. Ακόμα στους πιο πάνω θα καταβληθεί πριμ παραγωγικότητας για το 2005 ύψους 50.000€ στον καθένα. Σημειωτέον οι πιο πάνω έχουν ήδη εισπράξει το πριμ που δίδεται στους υπαλλήλους του ΟΠΑΠ και που ανέρχεται στο ύψος των 55.000€ για τον πρόεδρο και 45.000€ για το διευθύνοντα σύμβουλο.
Οι εν λόγω κύριοι φρόντισαν και για περαιτέρω αύξηση στο μέλλον αφού το πριμ παραγωγικότητας για το 2006 προσαυξάνεται κατά 50% έως 100% ανάλογα με τα κέρδη της εταιρείας. Κάτι που είναι βέβαιο αφού προβλέπεται αύξηση του στοιχηματισμού λόγω Eurovision και αγώνων Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από τις εκλογές του 2004 η αμοιβή του προέδρου του Δ.Σ. ο οποίος ασκούσε παράλληλα και καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου ήταν 9.000€. Ενώ μετά τις εκλογές του 2004 όταν διορίστηκε η παρούσα διοίκηση η αμοιβή του προέδρου ήταν 3.500€ του δε διευθύνοντος συμβούλου 9.000€. Τον τελευταίο χρόνο , ο μισθός του προέδρου αυξήθηκε κατά 300% , του διευθύνοντος συμβούλου κατά 67%.
Τέλος το ύψος της μηνιαίας αμοιβής των μελών του Δ.Σ. (μηνιαία αποζημίωση, συμμετοχή σε επιτροπές κ.λ.π.) ανέρχεται κατά μέσο όρο σε 7.000€, ενώ τα αντίστοιχα ποσά για τα έτη πριν από το 2004 ήταν κατά μέσο όρο 1500€ μηνιαίως για κάθε σύμβουλο.
Βεβαίως είναι γνωστά, το ύψος του μισθού του προέδρου του Αρείου Πάγου, η μηνιαία βουλευτική αποζημίωση, η αύξηση που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι, στα πλαίσια της εισοδηματικής πολιτικής της Κυβέρνησης, την ίδια χρονική περίοδο. Ακόμα ο μισθός των αεροπόρων που συμμετέχουν στις καθημερινές αναχαιτίσεις στο Αιγαίο.
Τζόγος με πλαστικό χρήμα
Ο ΟΠΑΠ αποφάσισε την έκδοση κάρτας διπλής χρήσης χρεωστικής – πιστωτικής για τους παίκτες. Με αυτό τον τρόπο δίδεται η δυνατότητα στους παίκτες αφενός μεν να παίζουν με πλαστικό χρήμα, αφετέρου να δανείζονται από τις τράπεζες για ν” αποκτήσουν την τζογοκάρτα. Αναγορεύει το κέρδος σε αποκλειστικό στόχο αναιρώντας το κοινωφελή χαρακτήρα του. Μετατρέπει έτσι τα 5.500 πρακτορεία του σε χώρους τραπεζικών συναλλαγών και διευκολυνόμενου τζόγου παρά την κατηγορηματική αντίθεση όλων των συνδικαλιστικών φορέων των πρακτόρων του ΟΠΑΠ. Σημειωτέον σήμερα οι Έλληνες χρωστούν περισσότερο από 8,5 δις € σε πιστωτικές κάρτες και 21,5 δις € σε καταναλωτικά δάνεια. Με δεδομένο ακόμα ότι στο τελευταίο επιχειρησιακό σχέδιο του ΟΠΑΠ υπάρχει πρόβλεψη για δημιουργία νέων παιχνιδιών, όπως πόκερ, τάβλι, καζίνο, στοιχηματισμός σε ιπποδρομίες και κυνοδρομίες, όλη η χώρα μετατρέπεται σ” ένα απέραντο καζίνο.
Αποτελεί πρόκληση στη νοημοσύνη μας η απάντηση του κυρίου Ορφανού στη σχετική μας ερώτηση «η μεν πιστωτική κάρτα αποτελεί βήμα φραγμού του αλόγιστου δανεισμού για τυχερά παιχνίδια για δε τα αυτόματα μηχανήματα τζόγου πολιτική της ΟΠΑΠ είναι ο περιορισμός του τζόγου εντός των πρακτορείων».
Πρόσληψη ειδικών συμβούλων
Οι προσλήψεις είτε με τη μορφή της ετήσιας σύμβασης είτε της ανάθεσης έργου είτε της μερικής απασχόλησης έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις, οι οποίες μάλιστα δεν κατατίθενται στην επιθεώρηση εργασίας όπως ορίζει ο νόμος με αποτέλεσμα να είναι δυνατόν αυτές να καθίστανται αορίστου χρόνου. Ο αριθμός των συμβούλων (οποιασδήποτε μορφής) καθώς και των εν γένει προσληφθέντων, που υπηρετούν στην Αθήνα και στη Θεσ/νίκη είναι απροσδιόριστος. Πολλές σχετικές ερωτήσεις μας έχουν μείνει αναπάντητες ή κατατίθενται ελλιπή ή και παραπλανητικά στοιχεία.
ΟΠΑΠ Υπηρεσιών
Επί των ημερών του ΠΑ.ΣΟ.Κ. η ΟΠΑΠ αποφάσισε τη σύσταση θυγατρικής εταιρείας την ΟΠΑΠ Υπηρεσιών με σκοπό:
- την αναβάθμιση της εμφάνισης των πρακτορείων σε συνεργασία με τους πράκτορες για την καλύτερη εξυπηρέτηση των παικτών
- την εμπορική εκμετάλλευση των πρακτορείων σε συνεργασία με τους πράκτορες και
- τη διαχείριση και εκμετάλλευση των πάσης φύσεως δικαιωμάτων των ΠΑΕ και ιδιαίτερα των τηλεοπτικών.
Η Ν.Δ. προχώρησε στη λειτουργία αυτής της θυγατρικής αγνοώντας τους πράκτορες σε μια κατεύθυνση στρεβλή και ιδιοτελή, εξυπηρετώντας κομματικές σκοπιμότητες σε πλήρη αντίθεση με τους αρχικούς της στόχους.
Συγκεκριμένα, για την επιτέλεση των στόχων της προικοδοτήθηκε από την ΟΠΑΠ με 20 εκατ.€ ως μετοχικό κεφάλαιο, εισπράττει δε το 1% των εισπράξεων του ΚΙΝΟ, που υπολογίζεται σε 20 εκατ.€ ετησίως (από 1-1-2004).
Σύμφωνα με την αρχική σύμβαση το ποσοστό αυτό θα πρέπει να καταβάλλεται μετά από πιστοποίηση του έργου. Τέτοια πιστοποίηση ή στοιχειώδης απολογισμός δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα. Αντιθέτως το ποσό καταβάλλεται. Ακόμα περιμένουμε απάντηση σε σχετική ερώτηση που καταθέσαμε από την αρχή του έτους.
Μέχρι στιγμής το ουσιαστικό έργο της εταιρείας είναι μηδαμινό και τελείως διάφορο των αρχικών στόχων ίδρυσής της. Εκείνο που έχει να επιδείξει είναι
- η δημιουργία τζόγο-κάρτας
- χορηγίες για την προσωπική προβολή του Υφυπουργού
- προσλήψεις ημετέρων
- αγορές πολυτελών αυτοκινήτων για τα μέλη του Δ.Σ.
Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι για 3η συνεχόμενη χρονιά δείχνει ασυγχώρητη αδράνεια σε ότι αφορά τη διαχείριση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων των ΠΑΕ με συνέπεια διάφορα τηλεοπτικά κανάλια να διαπραγματεύονται μόνα τους τα τηλεοπτικά δικαιώματα των ΠΑΕ . Ήδη ο τύπος αφιερώνει εκτεταμένα ρεπορτάζ για την προβληματική ΕΡΤ η οποία έκλεισε συμφωνία μαμούθ για τα τηλεοπτικά δικαιώματα του Ολυμπιακού και του Παναθηναϊκού, υπολογίζοντας βέβαια να εισπράξει το μεγαλύτερο μέρος του ποσού αυτού από τον ΟΠΑΠ ο οποίος θ” αγοράσει απ” αυτήν το διαφημιστικό χρόνο.
Είναι προφανής η τεράστια οικονομική ζημία της ίδιας της ΟΠΑΠ Α.Ε. η οποία καλείται στο τέλος να επιχορηγεί τις τηλεοπτικές αυτές μεταδόσεις αντί να τις έχει υπό τον έλεγχό της. Αυτό συνιστά απιστία από τον ΟΠΑΠ αφού για 3η συνεχή χρονιά δε διαπραγματεύεται ο ίδιος, ως οφείλει, μέσω της ΟΠΑΠ Υπηρεσιών, αλλά εκ των υστέρων πληρώνει.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι χορηγίες του ΟΠΑΠ για τις τηλεοπτικές μεταδόσεις σε ένα μόνο κανάλι, για τα έτη 04-06, ξεπέρασαν τα 8 εκατ.€.
Σε ότι αφορά τον εκσυγχρονισμό των πρακτορείων και την εγκατάσταση εμπορικών δραστηριοτήτων σε αυτά, η ΟΠΑΠ Υπηρεσιών με αδιαφανείς διαδικασίες και συγκεντρωτική λογική, προετοιμάζει κεντρικές παρεμβάσεις. Σε όλα αυτά αντιδρούν με έντονο τρόπο το σύνολο των συνδικαλιστικών φορέων των πρακτόρων, οι οποίοι με αλλεπάλληλες διαμαρτυρίες στον Υπουργό Πολιτισμού και στον Πρωθυπουργό αρνούνται τη διαχείριση των πρακτορείων τους ερήμην των ίδιων. Συγκεκριμένα, με σκληρές ανακοινώσεις, η ομοσπονδία των πρακτόρων καταγγέλλει την ΟΠΑΠ Υπηρεσιών «για υφαρπαγή χρημάτων», ότι «επιδιώκει να μετατρέψει τους πράκτορες σε υπηρέτριες» και ότι «συναλλάσσεται επιλεκτικά με τα πρακτορεία».
Χορηγίες κομματικού χαρακτήρα
Με το τρικ χορηγίες-διαφημίσεις ο προϋπολογισμός του οργανισμού για το 2005 ανήρχετο στο ποσό των 42 εκατ.€ . Επειδή το ποσό αυτό υπερσκελίστηκε κατά πολύ το Δ.Σ. εισηγήθηκε στη Γενική συνέλευση και εκείνη ενέκρινε την εκ των υστέρων υπέρβαση της αρχικού προϋπολογισμού κατά 22 εκατ.€. με αυτόν τον τρόπο καλύφθηκαν τα ρουσφέτια σε όλους τους ημετέρους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελευθεροτυπία» που δημοσίευσε κατάλογο χορηγιών κομματικής κατεύθυνσης. Ακόμα η εφημερίδα «Έθνος» αποκάλυψε επιχορηγήσεις εταιρειών που ελέγχονταν από μέλη της ΟΝΝΕΔ Θεσ/νίκης. Η δε εφημερίδα «Το Πρώτο Θέμα» αποκάλυψε πολλές περιπτώσεις χορηγιών και διαφημίσεων κομματικού χαρακτήρα, οι οποίες φέρουν την υπογραφή του προέδρου της επιτροπής διαφήμισης του οργανισμού, ο οποίος συγχρόνως είναι και υπεύθυνος επαρχιακού τύπου της Ν.Δ.
Οι υπερβάσεις συνεχίζονται και το 2006. Το κονδύλι των χορηγιών κατά το 1οτρίμηνο του 2006 έχει αυξηθεί κατά 15% σε σχέση με το κονδύλι κατά το αντίστοιχο τρίμηνο του 2005.
Σημειωτέον ότι πρόεδρος της επιτροπής χορηγιών είναι ο διευθυντής του γραφείου του κ. Ορφανού.
Γενικός Διευθυντής Θεσ/νικης
Κραυγαλέο παράδειγμα κομματικού ρουσφετιού και κατασπατάλησης του δημοσίου χρήματος αποτελεί η τοποθέτηση στις 29-7-2004, ως Γενικού Διευθυντή Θεσ/νίκης, με 3ετή σύμβαση , του κρεατέμπορου κ. Μ.Μουλαρά, ο οποίος στις 9-1-06 αποπέμφθηκε και αντικαταστάθηκε από άλλον «εκλεκτό». Ήδη ο κ. Μουλαράς προσέφυγε στη δικαιοσύνη και απαιτεί για αποζημίωση το ποσό που δικαιούται σύμφωνα με τη σύμβαση που έχει επισυνάψει με την ΟΠΑΠ., το οποίο ανέρχεται στις 203.210€ , και μάλιστα έντοκα.
Τέλος, πρόσφατα από την εφημερίδα Ελευθεροτυπία αποκαλύφθηκε σκάνδαλο εκατοντάδων χιλιάδων € από την εταιρεία V+O, η οποία είχε σύμβαση με την ΟΠΑΠ για θέματα επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων με τον Τύπο. Το σκάνδαλο παραπέμφθηκε στη δικαιοσύνη από τη διοίκηση της ΟΠΑΠ Α.Ε. χωρίς προηγουμένως να προσδιοριστεί ο κύριος υπαίτιος ούτε να πραγματοποιηθεί έρευνα ώστε να υπολογιστεί το ύψος της ζημιάς, που έχει υποστεί ο οργανισμός.
Οι αντιφάσεις και οι ανακολουθίες του κ. Ορφανού και της διοίκησης του ΟΠΑΠ είναι διαρκείς και κατ” εξακολούθηση. Μέχρι τώρα, οι ελληνικές ομάδες έχουν μπει και έχουν βγει από το ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ αλλεπάλληλες φορές, χωρίς ακόμα και τώρα οι επενδυτές να γνωρίζουν τις πραγματικές προθέσεις της Κυβέρνησης. Σύγχυση ακόμα, έχει δημιουργήσει η δήλωσή του κ. Ορφανού, που δημοσιεύθηκε σε όλο τον ημερήσιο τύπο στις 7-6-2006, ότι από το Φεβρουάριο του 2007 ο ΟΠΑΠ αναλαμβάνει το ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ (παρόμοιες δηλώσεις είχε κάνει και στο παρελθόν). Ενώ σύμφωνα με την ημερήσια διάταξη της 23ης συνεδρίασης στις 8-6-2006 , της ΟΠΑΠ, συζητήθηκε η «λήψη αποφάσεων για κεντρικής φύσεως ζητήματα της διαχείρισης του δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού, πρόσληψης συμβούλου για το παιχνίδι ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ».
Τέλος, επισημαίνεται ότι μέχρι τώρα, το Υπουργείο Πολιτισμού, το οποίο προΐσταται πολιτικά του ΟΠΑΠ, δεν έχει απαντήσει σε σειρά ερωτήσεων και καταθέσεων εγγράφων, που έχουν ζητηθεί από Βουλευτές της αντιπολίτευσης.
Κατόπιν όλων αυτών επερωτάσθε:
- Για την ολιγωρία σας να πατάξετε τα φαινόμενα κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος, την έλλειψη διαφάνειας και τη διαφθορά που συστηματικά και κατ” εξακολούθηση συμβαίνουν στην ΟΠΑΠ Α.Ε..
- Για την πολιτική κάλυψη που παρέχετε στη διοίκηση της ΟΠΑΠ, της οποίας ο τρόπος διοίκησης και λειτουργίας αντιβαίνει στους κανόνες δικαίου και χρηστής διαχείρισης και ακόμα παραβιάζει την ισονομία και τις αρχές του υγιούς ανταγωνισμού.
Οι επερωτώντες Βουλευτές :
Δημήτρης Λιντζέρης
Κινηματογραφική απόδραση κρατουμένων από τις φυλακές Κορυδαλλού με ελικόπτερο
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΑ.ΣΟ.Κ Β΄ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: τον κ. Υπουργό Δικαιοσύνης
τον κ. Υπουργό Δημοσίας Τάξης
ΘΕΜΑ: Κινηματογραφική απόδραση κρατουμένων από τις φυλακές Κορυδαλλού με ελικόπτερο
Κύριοι Υπουργοί,
Το ζήτημα των φυλακών Κορυδαλλού έχει κατ΄επανάληψη απασχολήσει το Κοινοβούλιο καθώς και τον Ημερήσιο Τύπο.
Στις 20-5-2004, με την υπ.αριθμ.907 ερώτησή μου, σας είχα κι εγώ προειδοποιήσει για τους κινδύνους που εγκυμονεί σήμερα η κατάσταση στις φυλακές Κορυδαλλού έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί οι συνθήκες κράτησης με τους έγκλειστους να στοιβάζονται στα κελιά και την αδυναμία , εκ των πραγμάτων, των σωφρονιστικών υπαλλήλων να ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους.
Βέβαια, ούτε και το πιο νοσηρό μυαλό δε μπορούσε να προβλέψει την απόδραση κρατουμένων με ελικόπτερο από το προαύλιο (!) των φυλακών.
Το συγκεκριμένο περιστατικό προκαλεί απόγνωση στους κατοίκους της περιοχής που νοιώθουν για μια ακόμη φορά έρμαια στην όποια ακραία δράση των παρανόμων .
Μετά τις εξεγέρσεις , τις μαζικές αποδράσεις , τις άγριες δολοφονίες που σημειώνονται(πριν λίγο καιρό κάηκαν ζωντανοί τρεις άνθρωποι από εμπρησμό (;) μέσα στο κελί τους), σ΄ αυτές τις «αμαρτωλές» φυλακές που χρόνια τώρα απομακρύνονται και ποτέ δε φεύγουν, σημειώθηκε τώρα και η απόδραση με ελικόπτερο.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
- Τι μέτρα θα ληφθούν για να μη θρηνήσουμε θύματα αθώων πολιτών;
- Γιατί δεν τηρήθηκαν οι δεσμεύσεις μερικής απομάκρυνσης των φυλακών ;
- Tι εγγυήσεις δίνονται στους κατοίκους και τα παιδιά που κατακλύζουν τους γύρω χώρους για την ασφάλεια τους;
- Tι μέτρα θα ληφθούν, έστω εκ των υστέρων κι από τα δύο Υπουργεία και πόσοι υψηλόβαθμοι θα απομακρυνθούν για την ανικανότητά τους; Τελικά ποιος φταίει για όλο αυτό ;
- Πότε θα γνωστοποιηθούν οι ΕΔΕ , που έχουν διαταχθεί των προηγούμενων τραγικών καταστάσεων στις φυλακές Κορυδαλλού;
5-6-2006
Ο ερωτών Βουλευτής
Δημήτρης Λιντζέρης
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ – Μεγάλη ρύπανση και κίνδυνος της δημόσιας υγείας κατά την απομάκρυνση της λυματολάσπης από την Ψυτάλλεια
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΑ.ΣΟ.Κ. Β” ΠΕΙΡΑΙΑ
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: Τον κ. Υπουργό ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.
Θέμα : Μεγάλη ρύπανση του περιβάλλοντος και κίνδυνος της δημόσιας υγείας κατά την απομάκρυνση της λυματολάσπης από την Ψυτάλλεια
Κύριοι Υπουργοί,
Στις 21-11-2005 είχα ζητήσει, με την υπ.αριθμ.4759 ερώτησή μου, από τα Υπουργεία σας σειρά πληροφοριών για την απομάκρυνση της λυματολάσπης από την Ψυτάλλεια με πλοία. Ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας μου απέστειλε την απάντησή του. Όμως ο καθ” ύλην αρμόδιος Υπουργός ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., πέραν κάθε κοινοβουλευτικής δεοντολογίας και υποχρέωσης, δεν απήντησε ως όφειλε.
Το πρόβλημα όμως της μεταφοράς της λυματολάσπης εξακολουθεί να υφίσταται και να οξύνεται. Έχει λάβει δε μεγάλες διαστάσεις με αποτέλεσμα άμεσο πλέον κίνδυνο για τη δημόσια υγεία αλλά και τη ρύπανση του γύρω θαλάσσιου χώρου.
Συγκεκριμένα στις 20 Μαΐου ξεκίνησε η φόρτωση του πλοίου BUXTEHUDE με κυπριακή σημαία, ωφέλιμου φορτίου 3.000 τόνων. Σήμερα 29 Μαΐου, το πλοίο φορτωμένο με 3.000 τόνους έχει γείρει (μπατάρει) υποστηριζόμενο μάλιστα από φορτηγίδα, για ν” αποφευχθεί η βύθισή του. Οι αρμόδιες υπηρεσίες (Νηογνώμονας) θεωρούν ότι το πλοίο δεν είναι ασφαλές να ταξιδέψει με το συγκεκριμένο φορτίο. Το ίδιο προκύπτει και από έκθεση αρμοδίων οργανισμών οι οποίοι εξέτασαν δείγμα του προς μεταφορά υλικού. Είναι πλέον βέβαιο ότι το συγκεκριμένο πλοίο θα πρέπει ν” αδειάσει αφού δε μπορεί να μεταφέρει το φορτίο στον προορισμό του.
Σημειωτέον ότι στο νησί είναι ήδη αποθηκευμένοι 250.000 τόνοι λάσπης ενώ καθημερινά παράγονται περίπου 500 τόνοι.
Η όλη εξέλιξη δημιουργεί πελώρια ερωτηματικά για την ανευθυνότητα της ΕΥΔΑΠ η οποία εν κρυπτώ και με απόλυτη προχειρότητα πρόκρινε το συγκεκριμένο τρόπο απομάκρυνσης της λυματολάσπης. Προσωπική δε ευθύνη έχει ο ίδιος ο πρόεδρος της ΕΥΔΑΠ, ο οποίος ανέλαβε την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου, όντας ο ίδιος παρών και συμμετέχοντας σε όλες τις διαδικασίες από την υπογραφή της συγκεκριμένης σύμβασης μέχρι και τη φόρτωση του πλοίου.
Οι εργασίες αυτές έχουν προκαλέσει έντονη δυσοσμία στην περιοχή, δημιουργώντας δυσφορία και αναστάτωση στους κατοίκους και στους εργαζόμενους επί της νησίδος αφού τίθεται σε κίνδυνο η υγεία τους.
Το θέμα είναι μείζον και επείγον αφού η χωρητικότητα αποθήκευσης της λάσπης στην Ψυτάλλεια εξαντλείται εντός ολίγων ημερών.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
- 1. Τι άμεσα μέτρα θα λάβουν προκειμένου να δοθεί λύση στο προαναφερθέν επείγον πρόβλημα;
- 2. Είναι στις προθέσεις τους ν” αποδώσουν ευθύνες στη διοίκηση της ΕΥΔΑΠ η οποία με ανευθυνότητα και προχειρότητα, με πρακτικές «ράβε-ξήλωνε», θέτουν σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία και την μόλυνση του θαλάσσιου χώρου, ακυρώνοντας στην ουσία το έργο του βιολογικού καθαρισμού που εκτελείται;
- 3. Υπήρξε έλεγχος από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και το Λιμενικό Σώμα κατά τη διάρκεια της ανεπιτυχούς φόρτωσης του πλοίου;
Να κατατεθούν τα έγγραφα
1. Η σύμβαση της ΕΥΔΑΠ με την κοινοπραξία εταιρειών που έχει αναλάβει την μεταφορά της λάσπης, ο προϋπολογισμός του έργου και ακόμα οι ποινικές ρήτρες που προβλέπονται για την καθυστέρηση υλοποίησης του έργου
2. Οι επιστημονικές μελέτες βάσει των οποίων ξεκίνησε η διαδικασία μεταφοράς της λάσπης, ένα τόσο σοβαρό έργο, κρίσιμο περιβαλλοντικά, τεχνικά σύνθετο και με μεγάλο οικονομικό ενδιαφέρον.
29-5-2006
Ο ερωτών Βουλευτής
Δημήτρης Λιντζέρης
ΟΞΥΤΑΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ (Ε.ΚΕ.Ψ.Υ.Ε.)
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ
Βουλευτής ΠΑ.ΣΟ.Κ. Β” ΠΕΙΡΑΙΑ
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ: τον κ .Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
ΘΕΜΑ : ΟΞΥΤΑΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ Ε.ΚΕ.Ψ.Υ.Ε.
Κύριε Υπουργέ,
Το Ελληνικό Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής και Ερευνών (πρώην Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής) αντιμετωπίζει τον τελευταίο καιρό οξύτατα οικονομικά και λειτουργικά προβλήματα τα οποία υποθηκεύουν τη λειτουργία του και απειλούν την ίδια του την ύπαρξη. Όπως γνωρίζετε το ΕΚΕΨΥΕ αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους φορείς παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας στη χώρα μας.
Ιδιαίτερα το 2006 ο ελλειμματικός προϋπολογισμός του και οι περικοπές δαπανών που συντελούνται έχουν οδηγήσει το Κέντρο σε δραματική έκπτωση στις παρεχόμενες υπηρεσίες του προς τους εξυπηρετούμενους απ” αυτό. Τα χρέη προς το ΙΚΑ διογκώνονται. Πρόσφατες προσλήψεις με συμβάσεις ορισμένου χρόνου παραμένουν μετέωρες αφού από πουθενά δεν προβλέπεται η μισθοδοσία τους.
Τα δεδουλευμένα του μηνός Απριλίου και του δεκαπενθημέρου του μηνός Μαΐου δεν έχουν καταβληθεί ακόμα στους εργαζόμενους του ΕΚΕΨΥΕ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το εργασιακό κλίμα στον ιδιαίτερο ευαίσθητο χώρο της ψυχικής υγείας αλλά και για την αξιοπιστία του Υπουργείου Υγείας αφού αυτό δεν ανταποκρίνεται στις στοιχειώδεις υποχρεώσεις του.
Ο σύλλογος των εργαζομένων, με επιστολή του από τις 18 Απριλίου, έχει ζητήσει συνάντηση μαζί σας, η οποία όμως δεν πραγματοποιήθηκε ακόμα. Προχωρούν δε σε 4ωρη στάση εργασίας στις 17 Μαΐου 2006, προσπαθώντας να ευαισθητοποιήσουν την πολιτεία να πράξει την αυτονόητη υποχρέωσή της.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Πότε και με ποιον τρόπο θα εξοφληθούν τα δεδουλευμένα των εργαζομένων του ΕΚΕΨΥΕ ;
2. Με ποιον τρόπο θ” αντιμετωπίσετε οριστικά και μόνιμα τα οικονομικά και θεσμικά προβλήματα του Κέντρου;
3. Ποια είναι η βούληση της Κυβέρνησης για την ομαλή λειτουργία και την επέκταση της δράσης ενός Κέντρου που έχει προσφέρει πολλά και μπορεί να προσφέρει ακόμα περισσότερα στον τομέα της ψυχικής υγείας στη χώρα μας;
15-5-2006
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΘΛΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ
Βουλευτής ΠΑ.ΣΟ.Κ. Β” ΠΕΙΡΑΙΑ
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ: την κα. Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
ΘΕΜΑ : ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΘΛΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κυρία Υπουργέ,
Σύμφωνα με την υπ” αριθμ. Φ125/139892/Β6 τις 12-12-2005 εγκύκλιο της αρμοδίας διευθύνσεως του Υπουργείου σας, περιγράφονται οι προϋποθέσεις σύμφωνα με τις οποίες αθλητές απόφοιτοι ενιαίου λυκείου δύνανται να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2006-2007. Σύμφωνα με αυτήν, οι αθλητές που πληρούν τις γενικές προϋποθέσεις δεν δύνανται να εισαχθούν στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές σχολές, στις Ακαδημίες Πυροσβεστικής και του Εμπορικού Ναυτικού. Προφανώς διότι γι” αυτούς ισχύει ο Ν.2725/99, άρθρο 34 παραγρ.11.
Με δεδομένο ότι:
- ο τρόπος εισαγωγής στις εξαιρούμενες σχολές είναι ο ίδιος με τις υπόλοιπες
- οι δε αθλητές που πληρούν τις γενικές προϋποθέσεις του κεφαλαίου Α”, είναι εξ” ορισμού ικανοί ν” αντεπεξέλθουν στις επιπλέον απαιτούμενες αθλητικές δοκιμασίες που ζητούνται από τις εξαιρούμενες σχολές
Ερωτάται η κα. Υπουργός:
Είναι στις προθέσεις της να άρει την άδικη και αντιφατική εξαίρεση της προαναφερόμενης εγκυκλίου;
15-5-2006
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ
Πλημμελής λειτουργία του μικροβιολογικού εργαστηρίου Κέντρου Υγείας Σαλαμίνας
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΑ.ΣΟ.Κ. Β” ΠΕΙΡΑΙΑ
ΕΡΩΤΗΣΗ- ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
ΠΡΟΣ: τον κ .Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
ΘΕΜΑ : Πλημμελής λειτουργία του μικροβιολογικού εργαστηρίου Κέντρου Υγείας Σαλαμίνας
Κύριε Υπουργέ,
Τον τελευταίο καιρό το μικροβιολογικό εργαστήριο του Κέντρου Υγείας Σαλαμίνας, εξοπλισμού πολλών εκατομμυρίων, υπολειτουργεί, με αποτέλεσμα να μη μπορούν να εξυπηρετηθούν οι κάτοικοι του νησιού που έχουν ανάγκη. Το εν λόγω πρόβλημα έχει δημιουργηθεί αφενός επειδή δεν υπάρχει επάρκεια ιατρικού προσωπικού αφετέρου, λόγω της κακής σχέσης της διευθύντριας του μικροβιολογικού εργαστηρίου με το υπόλοιπο προσωπικό. Μάλιστα είχε διαταχθεί και διενεργηθεί Ε.Δ.Ε.
Το θέμα έχει τεθεί κατ” επανάληψη από τους κατοίκους του νησιού και από το σύλλογο των εργαζομένων του Κέντρου Υγείας, στο διευθυντή του Κέντρου Υγείας, στον διευθυντή του ΓΝΝ και στη διοίκηση του Γ” Δ.Υ.Π.Ε..
Μάλιστα ο σύλλογος των εργαζομένων προχώρησε σε 4ωρο προειδοποιητική στάση εργασίας, στις 23-3-2006. Όμως παρ” όλ” αυτά το πρόβλημα εξακολουθεί να υφίσταται, παρουσιάζοντας μάλιστα περαιτέρω όξυνση από τις 21-3-06 όπου και έληξε η σύμβαση του επικουρικού γιατρού του μικροβιολογικού εργαστηρίου που είχε προσληφθεί.
Επειδή όλες οι διοικητικές βαθμίδες που αναφέρθηκαν κωφεύουν και αδυνατούν να λύσουν ένα πρόβλημα που ουσιαστικά καθιστά ανενεργό το μικροβιολογικό εργαστήριο του Κέντρου Υγείας Σαλαμίνας, ενόψει μάλιστα της καλοκαιρινής περιόδου που οι κάτοικοι του νησιού υπερβαίνουν τις 100.000,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός :
Α) Σε τι ενέργειες θα προβεί προκειμένου να δώσει λύση στο χρονίζον πρόβλημα;
Β) Θα προβεί σε άμεση πρόσληψη επικουρικού γιατρού για το μικροβιολογικό εργαστήριο;
Να κατατεθεί το πόρισμα της διενεργηθείσας Ε.Δ.Ε.
8-5-2006
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑ Δ.Σ. ΤΩΝ ΔΕΚΟ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΑ.ΣΟ.Κ. Β” ΠΕΙΡΑΙΑ
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΘΕΜΑ : ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑ Δ.Σ. ΤΩΝ ΔΕΚΟ
Στο Ν. 3429/20-12-05 για τις ΔΕΚΟ ορίζεται ότι στο Δ.Σ. θα συμμετέχουν δύο εκπρόσωποι των εργαζομένων μετά από απόφαση της διυπουργικής επιτροπής Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών (άρθρο 10). Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων θα εκλέγονται με καθολική ψηφοφορία σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου.
Επειδή υπάρχουν διάφορα δημοσιεύματα, «ψίθυροι» και ερμηνείες ότι πιθανόν να μην εφαρμοστεί το άρθρο 3 του συγκεκριμένου νόμου για την εκλογή και συμμετοχή των εκπροσώπων των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ είτε σ” αυτές που το δημόσιο έχει πλειοψηφία μετοχικού κεφαλαίου είτε στις ΔΕΚΟ που το δημόσιο έχει μειοψηφία μετοχικού κεφαλαίου διατηρεί όμως το δικαίωμα να διορίζει το 50+1 του Δ.Σ.
Επειδή στο Δ.Σ. του ΟΠΑΠ συμμετέχει μόνο ένας εργαζόμενος και μάλιστα διορισμένος από το Δ.Σ. και όχι κατόπιν καθολικής ψηφοφορίας
Επειδή όλ” αυτά έρχονται σε κατάφορη αντίθεση με τις δεσμεύσεις της Κυβέρνησης και των αρμοδίων Υπουργών που έχουν επανειλημμένα τονίσει ότι στις δημόσιες επιχειρήσεις θα διατηρηθεί η εκπροσώπηση των εργαζομένων
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
- 1. Πότε θα συγκροτηθεί και θ” αποφασίσει σχετικά η διυπουργική επιτροπή για τις δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς σχετικά με την εκπροσώπηση των εργαζομένων και τις αλλαγές στους κανονισμούς εργασίας σύμφωνα με το άρθρο 1 παράγραφος 1,2 του ως άνω νόμου;
- 2. Είναι διατεθειμένη η Κυβέρνηση να επανορθώσει το παράνομο και άδικο που επιτελέστηκε στη διοίκηση του ΟΠΑΠ με την αντικατάσταση δύο εκλεγμένων εκπρόσωπων των εργαζομένων από έναν ο οποίος διορίστηκε με απόφαση του Δ.Σ. του οργανισμού, χωρίς δηλαδή αυτός να εκλεγεί με καθολική ψηφοφορία όπως ορίζει ο νόμος;
27-2-2006
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ
Εγκατάλειψη του ιδιόκτητου κτιρίου του πρώην ΠΙΚΠΑ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΑ.ΣΟ.Κ. Β” ΠΕΙΡΑΙΑ
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ: Κοινωνικής Αλληλεγγύης
ΘΕΜΑ : Εγκατάλειψη του ιδιόκτητου κτιρίου του πρώην ΠΙΚΠΑ
Στην οδό Τσόχα 5, Αμπελόκηποι, υπάρχει ιδιόκτητο κτίριο του Υπουργείου όπου στεγαζόταν επί σειρά πολλών ετών το πρώην ΠΙΚΠΑ.
Το κτίριο βρίσκεται σε κεντρικό σημείο της πρωτεύουσας, δίπλα σε μεγάλα νοσοκομεία (Ιπποκράτειο, Αλεξάνδρα, Αιγινήτειο, Αγία Ελένη κ.λ.π.) και σε βασικούς οδικούς άξονες (Λ.Αλεξάνδρας, Βασ.Σοφίας, Κηφισίας, Μεσογείων), έχει έξι ορόφους και το ωφέλιμο εμβαδόν του είναι περισσότερο από 2.500 τ.μ..
Το κτίριο αυτό εδώ και δύο χρόνια, μετά την κατάργηση του Ε.Ο.Κ.Φ. (ΕΟΠ-ΠΙΚΠΑ-ΜΗΤΕΡΑ) παραμένει άδειο, δε συντηρείται και έχει αρχίσει να καταστρέφεται.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο κ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ και ο κ. ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
- 1. Γιατί περιουσιακό στοιχείο του Υπουργείου παραμένει ανεκμετάλλευτο ενώ συγχρόνως οργανισμοί που εποπτεύονται από το Υπουργείο πληρώνουν τεράστια ποσά για ενοίκια;
- 2. Υπάρχει σκέψη για την αξιοποίηση αυτού του κτιρίου και με ποιον τρόπο;
17-1-2006
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ