Η Ειδική Αγωγή στο περιθώριο της Πολιτείας
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ
Βουλευτής ΠΑ.ΣΟ.Κ. Β΄ΠΕΙΡΑΙΑ
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς : τον κ. Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
ΘΕΜΑ: η Ειδική Αγωγή στο περιθώριο της Πολιτείας
Δεν έχουν περάσει ούτε 6 μήνες από την ψήφιση του νέου Νομοσχεδίου ειδικής αγωγής και δεκάδες προβλήματα προκύπτουν φέρνοντας σε απόγνωση τους γονείς καθώς επιβάλλουν μια κακή ποιότητα ζωής στα παιδιά με ειδικές δυσκολίες.
Ένα νομοσχέδιο για ένα θέμα όπως αυτό και μάλιστα εν έτει 2008, θα έπρεπε να συνταχθεί με τις ιδιότητες ενός κλειδιού για να ανοίξει τις πόρτες της εκπαίδευσης που αδιαφορία και προκαταλήψεις κρατούν κλειστές.
Αντ΄αυτού εξακολουθούν να συντηρούνται μέσα από τα άρθρα βασικά ζητήματα που αποκλείουν τα παιδιά και τις οικογένειες τους από ένα αυτονόητο αγαθό. Την εκπαίδευση.
Έτσι, ήδη από τα τέλη του 2008 προέκυψε το θέμα της διακοπής των σχολικών λεωφορείων για τα ειδικά σχολεία λόγω έλλειψης κονδυλίων ενώ δεν είναι λίγα τα παιδιά που περιμένουν στην σειρά για ένα χαρτί από τα ΚΔΑΥ, (σύμφωνα με το οποίο θα πιστοποιείται το πρόβλημά τους) με κίνδυνο να χάσουν τη χρονιά τους.
Παράλληλα το νέο νομοσχέδιο δεν «δεσμεύεται» για την ίδρυση και λειτουργία ειδικών σχολείων σε περιοχές που δεν υπάρχουν, ενώ η εικόνα των συγκεκριμένων σχολείων με την υπάρχουσα δομή τους, το μόνο που μπορεί να προσφέρει είναι ένα αδιέξοδο μέλλον.
Καλύτεροι όμως από τα λόγια είναι οι αριθμοί , που δείχνουν χωρίς περιθώρια αμφιβολίας, ρεαλιστικά το πρόβλημα.
Έτσι λοιπόν ενώ υπάρχουν συνολικά στη χώρα μας 158 ειδικά σχολεία, εκ των οποίων τα 40 βρίσκονται στην Αθήνα και από αυτά τα 5 στη β΄ Πειραιά … τα αντίστοιχα Γυμνάσια είναι μόλις 11 σε όλη την Ελλάδα, από αυτά 4 στην Αθήνα και κανένα στη β΄ Πειραιά… 7 Λύκεια σε όλη την επικράτεια, 4 στην Αθήνα και επίσης κανένα στη β΄ Πειραιά και τέλος 4 σχολές τεχνικές επαγγελματικές στην Ελλάδα, εκ των οποίων 3 στην Αθήνα, ούτε λόγος για τη β΄ Πειραιά.
Προκύπτει άμεσα το ερώτημα, για το που διοχετεύονται τα παιδιά που αποφοιτούν από τα ειδικά δημοτικά, τη στιγμή που τα αντίστοιχα σχολεία βασικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης , δεν αντιστοιχούν ούτε στο 1/10 της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1)υπάρχει σχεδιασμός από το υπουργείο Παιδείας , έτσι ώστε να αλλάξει το σκηνικό που αναγκάζει χιλιάδες παιδιά ειδικής αγωγής να εγκαταλείπουν το σχολείο μετά το δημοτικό ελλείψει κρατικής υποδομής;
2)θα αναζητηθούν εναλλακτικές λύσεις , έτσι ώστε να ανοίγεται στα παιδιά ένας δρόμος , τύπου επαγγελματικού προσανατολισμού ή απασχόλησης, ανάλογα με τις δυνατότητες του καθενός;
3)είναι στα σχέδια του υπουργείου η ίδρυση και λειτουργία ενός ειδικού Γυμνασίου για όλη τη β΄ Πειραιά ;
4)υπάρχει προγραμματισμός δημιουργίας ειδικού σχολείου στην περιοχή της Νίκαιας, όπου περίπου 150 παιδιά του Δημοτικού, ταλαιπωρούνται καθημερινά με τη μεταφορά τους σε σχολεία του Πειραιά;
5)ενδέχεται να αναλάβει το υπουργείο τα καθημερινά προβλήματα που προκύπτουν στα ειδικά σχολεία με το θέμα της μίσθωσης πούλμαν για σχολικά και την απειλή διακοπής του σχετικού κονδυλίου;
15-01-2009
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ
Προϋπολογισμός 2010
Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,
Η 5ετής διακυβέρνηση της Ν.Δ. βύθισε τη χώρα μας σε βαθειά εθνική, πολιτική, οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική κρίση. Οπισθοδρόμησε την κρατική οργάνωση και κοινωνική ανάπτυξη. Μπροστά στον όγκο των προβλημάτων που συσσώρευσαν στον τόπο, η Ν.Δ. και ο κ. Καραμανλής, προσέφυγαν στις κάλπες, παραδίδοντας στην ουσία την εξουσία στο ΠΑ.ΣΟ.Κ. και το Γιώργο Παπανδρέου. Μπροστά σ” αυτήν την πολύπτυχη κρίση, ο ελληνικός λαός αποδοκίμασε εκκωφαντικά το παρελθόν, συνθλίβοντας εκλογικά τη Ν.Δ., δίνοντας συγχρόνως αυξημένη πλειοψηφία στο ΠΑ.ΣΟ.Κ. και το Γιώργο Παπανδρέου, προκειμένου να βγάλουν τον τόπο από το τέλμα, που βρίσκεται και να τον οδηγήσουν σ” ένα ελπιδοφόρο μέλλον.
Γι” αυτό προκαλούν αμηχανία ίσως και θυμηδία οι κορώνες και οι ρητορείες των ομιλητών της αντιπολίτευσης που δείχνουν ότι δεν κατάλαβαν τίποτα από την πρόσφατη λαϊκή ετυμηγορία. Θα περίμενε κανείς αυτοκριτική. Την οφείλουν άλλωστε στο λαό και τους ψηφοφόρους τους. Αντ” αυτού ακούσαμε υπερβολές και ακρότητες. Εξακολουθούν και τώρα που είναι αντιπολίτευση να ζουν και να περιγράφουν μια εικονική πραγματικότητα. Ακριβώς όπως έκαναν όταν βρίσκονταν στην κυβέρνηση.
Θα σας πρότεινα να περάσετε επειγόντως στον ρεαλισμό. Στη σκληρή πραγματικότητα που μας παραδώσατε. Με ένα δημόσιο χρέος 300 δις €, με ετήσια ελλείμματα της τάξης 12,5 % του ΑΕΠ (30 δις €), μια οικονομία που φθίνει. Με τα κρατικά ταμεία άδεια, με τη διεθνή αξιοπιστία της χώρας μας στο χαμηλότερο επίπεδο και το δανεισμό να τρέχει με τρελούς ρυθμούς. Με τη χώρα μας έρμαιο να υφίσταται εκβιασμούς από τους διεθνούς εμβέλειας κερδοσκόπους. Η πενταετία της Ν.Δ. χρέωσε τη χώρα μας πάνω από 100 δις €.
Κυρίες και κύριοι
Η εθνική οικονομική κρίση προϋπήρξε της τελευταίας παγκόσμιας κρίσης. Χαρακτηρίζεται από :
Ανυπαρξία εθνικής αναπτυξιακής στρατηγικής
Ανυπαρξία σοβαρής εθνικής στρατηγικής έρευνας
Επικυριαρχία ενός νεοφιλελευθερισμού που βάφτισε «μεταρρυθμίσεις» την εκποίηση του εθνικού πλούτου.
Εγκατάλειψη κάθε πρόνοιας για την επιβίωση του εθνικού κεφαλαίου.
Ανυπαρξία κάθε μέριμνας για τη διαμόρφωση μιας εθνικής αναπτυξιακής συμμαχίας
Επί 5 χρόνια σε αυτή την αίθουσα ψηφίζοντας πλαστοί και αναξιόπιστοι προϋπολογισμοί.
Όλ” αυτά βέβαια έχουν ονοματεπώνυμο. Την κυβέρνηση της Ν.Δ..
Κυρίες και Κύριοι
Ο προϋπολογισμός που βρίσκεται μπροστά μας, ένας προϋπολογισμός έκτακτης ανάγκης θα έλεγα, σ” ένα εξαιρετικά δύσκολο δημοσιονομικό πλαίσιο, είναι συνεπής με τις προεκλογικές δεσμεύσεις του ΠΑ.ΣΟ.Κ.. Είναι ό,τι καλύτερο μπορούσε να καταρτιστεί στη σημερινή συγκυρία. Γι” αυτό οφείλουμε όλοι να στηρίξουμε την Κυβέρνηση, τον Πρωθυπουργό αλλά και τον Υπουργό Οικονομικών που κατάρτισε τον προϋπολογισμό, στην προσπάθειά τους ν” απομακρύνουν τη χώρα από το χείλος της καταστροφής.
Κυρίες και Κύριοι
Εκτιμώ ότι το κρίσιμο ζήτημα που οφείλει να μας απασχολεί όλους, είναι :
Μπορεί η χώρα να καταρτίσει έναν αξιόπιστο εθνικό προϋπολογισμό που θα δεσμεύει την πολιτεία, την κοινωνία και τις παραγωγικές δυνάμεις;
Όπου θα υπάρχουν σαφείς εθνικοί αναπτυξιακοί στόχοι ανά τομέα, ανά κλάδο, ανά περιοχή, στην έρευνα, στη παιδεία, στο φορολογικό σύστημα, στα έξοδα;
Και θα είναι προϊόν διαβούλευσης παραγωγικών δυνάμεων, κοινωνικών εταίρων και πολιτικών δυνάμεων; Και θα υλοποιείται από ένα σοβαρό και αξιόπιστο κράτος;
Σήμερα μιλάμε για δημοσιονομικό έλλειμμα. Και βέβαια έχει να κάνει με τη διάλυση των φοροεισπρακτικών μηχανισμών. Κυρίως όμως έχει να κάνει με το φορολογικό σύστημα, που πρέπει ν” αλλάξει αλλά και την εμπιστοσύνη του φορολογούμενου πολίτη στο φορολογούν κράτος. Έχει να κάνει με τη διαπλοκή και τη διαφθορά. Γι” αυτό και η λύση στο πρόβλημα είναι πολύπλοκη και σύνθετη.
Όπως το ζήτημα ισοζυγίου εξωτερικών συναλλαγών σχετίζεται με την εξειδίκευση των επιχειρήσεων, του εργατικού δυναμικού, της τεχνολογικής της εξέλιξης, της ανταγωνιστικότητας.
Αν δεν απαντηθούν ολ” αυτά με πολιτικές αξιόπιστες που θα εμπνεύσουν και θα δεσμεύουν όλους, τότε φοβάμαι ότι η χώρα μας δε θα μπορέσει να ξεφύγει από αυτή την κρίση.
Κυρίες και κύριοι
Είμαστε σε μια κρίσιμη περίοδο όπου απαιτείται από τα κόμματα, τις παραγωγικές δυνάμεις, την οργανωμένη κοινωνία: Σύνεση, Συνεννόηση, Συναίνεση και Συστράτευση. Οι παράλληλοι μονόλογοι πρέπει ν” αντικατασταθούν από ουσιαστικό και παραγωγικό διάλογο. Το ξεπέρασμα της κρίσης και της οικονομικής κατάρρευσης προϋποθέτει την επισήμανση των αιτίων που την προκάλεσαν. Προϋποθέτει ακόμα την πολιτική βούληση να αλλάξουμε τα αίτια που μας οδήγησαν εδώ.
Ο νεοφιλελευθερισμός και η ασυδοσία των αγορών, οδήγησαν τη χώρα στο χείλος της καταστροφής. Αλλά και η αριστερά οφείλει να βρίσκει τρόπους ώστε να λειτουργεί ως το καινούργιο στη μήτρα του παλιού. Ν” αγωνίζεται να μετατρέψει την μειοψηφία σε πλειοψηφία και όχι να καταδυναστεύει τη πλειοψηφία. Πιστεύοντας ότι αποτελεί την πολιτική πρωτοπορία και ότι μόνο αυτή γνωρίζει τους νόμους της ιστορικής εξέλιξης, ότι μόνο αυτή εκφράζει τα συμφέροντα του λαού.
Κυρίες και κύριοι,
Ο σημερινός προϋπολογισμός αλλά και η γενικότερη κυβερνητική πολιτική επιδιώκουν ν” αποτελέσουν την απαρχή μιας νέας ιστορικής περιόδου που θα οδηγήσει στην αναγέννηση του πολιτικού συστήματος. Που θα δημιουργήσει ένα κράτος στρατηγείο. Που θα στηρίξει τη μικρομεσαία ελληνική επιχείρηση και τη μεσαία τάξη που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της κοινωνίας και της οικονομίας. Αποτελεί τη δίοδο για το ξεπέρασμα της κρίσης και το πέρασμα σε νέου τύπου προγραμματικούς προϋπολογισμούς που είναι αναγκαίοι για τον τόπο.
Η υπερψήφισή του αποτελεί συμμόρφωση στην πρόσφατη λαϊκή εντολή.
20/12/2009
ΠΡΑΚΤΙΚΑ – Ν/Σχ. Υπουργείου Πολιτισμού «Οργανωτική Επιτροπή Μεσογειακών Αγώνων – Βόλος 2013 και άλλες διατάξεις».
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ:
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ο αθλητισμός, το Ολυμπιακό Πνεύμα στη σύγχρονη εποχή έχει αναμφίβολα ουσιαστική συμμετοχή στο παγκόσμιο πολιτισμικό γίγνεσθαι. Η κληρονομία αυτή έχει ελληνική καταβολή και αυτήν ακριβώς την κληρονομιά έχουμε χρέος να τη διαφυλάξουμε ως θεματοφύλακές της. Αναφέρομαι στον αθλητισμό ως δραστηριότητα που επιδρά και συμβάλει σε όφελος της κοινωνίας, στη βελτίωση της δημόσιας υγείας, της εκπαίδευσης, της ψυχαγωγίας, τον αθλητισμό που φέρνει κοντά λαούς και έθνη, που ανοίγει διαύλους συνεννόησης και συνεργασίας. Γι” αυτό η χώρα μας που άλλωστε έχει μεγάλη εμπειρία στη διοργάνωση παγκόσμιας εμβέλειας αγώνων, οφείλει στις διοργανώσεις που αναλαμβάνει, να αναδεικνύει την πραγματική διάσταση του αθλητισμού. Ιδιαίτερα μετά την επιτυχημένη, παγκόσμιας αποδοχής, διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων, είναι ευκαιρία να διοργανώσουμε εφάμιλλους Μεσογειακούς Αγώνες, αγώνες του μέτρου, της αρμονίας, του πραγματικού αθλητισμού.
Και το λέω αυτό, γιατί ιδιαίτερα στις μέρες μας που οι Ολυμπιακοί Αγώνες διεξάγονται στην Πεσκάρα παρακολουθούμε μία υποβάθμιση από τη μεριά της αθλητικής ηγεσίας της γείτονος χώρας των Μεσογειακών Αγώνων. Ούτε καν το RAI δεν τους μεταδίδει. Και βεβαίως, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της ΕΡΤ για μακροσκελή αποσπάσματα το βράδυ, δεν μεταδίδονται ούτε στη χώρα μας απευθείας και αυτό νομίζω το χρεώνεστε συνολικά ως Κυβέρνηση, κυρίες και κύριοι.
Στην πρώτη διοργάνωση των Μεσογειακών Αγώνων υπάρχει αναμφίβολα ελληνική συμμετοχή, όπως άλλωστε υπήρχε και στην Ολυμπιάδα. Και οι μεν Ολυμπιακοί αναβίωσαν στην Αθήνα, όπως είναι γνωστό, με πρωτοβουλία του Γάλλου Κουμπερντέν, αλλά και του Έλληνα Δημήτρη Βικέλα, οι δε Μεσογειακοί Αγώνες οργανώθηκαν το 1951 από τον Αιγύπτιο Ταχέρ Πασά, αλλά και τους Έλληνες Ιωάννη Κετσέα και Άγγελο Βολονάκη. Κάνω αυτές τις αναφορές, κύριε Υπουργέ, γιατί κάποια στιγμή, νομίζω, η Πολιτεία και η αθλητική ηγεσία θα πρέπει να πάρει πρωτοβουλίες, προκειμένου να τιμήσει τη μνήμη αυτών των πρωτοπόρων.
Το ιδιαίτερο αυτών των αγώνων, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι ότι γίνονται στην ελληνική περιφέρεια. Το γεγονός αυτό δεν σημαίνει ότι οι Μεσογειακοί Αγώνες πρέπει να αντιμετωπιστούν ως γεγονός περιφερειακό, αλλά πρέπει να λάβουν τις διαστάσεις του διεθνούς αθλητικού γεγονότος. Και ο Βόλος και η Λάρισα έχουν τη δυνατότητα να διοργανώσουν μεγάλης κλίμακας αγώνες με τη ρητή προϋπόθεση ότι η πολιτεία και η αθλητική ηγεσία θα στηρίξουν τους δήμους απόλυτα.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, οι όποιες εγκαταστάσεις απαιτηθούν να γίνουν, θα πρέπει να λάβουν υπ” όψιν τους και να συμβάλουν στην πράσινη ανάπτυξη της περιοχής και να μη χρησιμοποιηθούν ως άλλοθι για περιβαλλοντική υποβάθμιση και -ακόμα χειρότερο- για άναρχη δόμηση, ή να υπαγορεύονται από αδιευκρίνιστες σκοπιμότητες. Και χαίρω, όπου διευκρίνισε ο κύριος Υπουργός, ότι τα όσα ακούστηκαν για το γκόλφ είναι στον αέρα και ότι δεν πρόκειται να γίνει τέτοιου τύπου εγκατάσταση.
Επ” ευκαιρία, θέλω να επιμείνω και να επαναλάβω -γιατί αποτελεί κεντρική επιλογή του ΠΑΣΟΚ- ότι η ανάπτυξη κάθε περιοχής πρέπει να σέβεται το περιβάλλον, την ιστορία και τη φυσιογνωμία, εν προκειμένω των πόλεων που θα γίνουν οι Μεσογειακοί Αγώνες, αυτό που εμείς αποκαλούμε συνολικά πράσινη ανάπτυξη. Σημαντικό ζήτημα στην πορεία αυτής της διοργάνωσης οφείλει να είναι ο ορθολογισμός, το μέτρο και η διαφάνεια, όσον αφορά το δημόσιο χρήμα που θα απορροφηθεί. Γι” αυτό πρέπει επειγόντως να παρουσιαστεί αναλυτικά ο προϋπολογισμός της διοργάνωσης και μάλιστα εξειδικευμένος χρονικά και τοπικά. Και χαίρω που άκουσα τον κ. Σούρλα να λέει ότι αν υπάρχει υπερβολή στις δαπάνες θα απευθυνθεί στον εισαγγελέα. Αλλά, για να μπορέσει να κρίνει εάν υπάρχει υπερβολή στις δαπάνες, θα πρέπει να έχει τον προϋπολογισμό και τον προϋπολογισμό δεν τον έχουμε ακόμα.
Κυρίες και κύριοι της Κυβέρνησης, έχετε καθυστερήσει υπερβολικά,. Ο χρόνος περνάει και μέχρι τώρα δεν έχετε κάνει κανένα βήμα στην κατεύθυνση προετοιμασίας των Μεσογειακών Αγώνων. Να θυμίσω απλά ότι ανελήφθησαν στην Πεσκάρα στις 27-10-2007, ότι έχουν περάσει δύο χρόνια ήδη και σήμερα μόλις συζητιέται ο νόμος που είναι η αφετηρία των εξελίξεων στη Βουλή. Έχει ήδη καταναλωθεί το 1/3 του συνολικού χρόνου που απομένει μέχρι στις 20-6-2013 και μέχρι σήμερα δεν έχει ανατεθεί καμμία μελέτη, δεν έχει ξεκινήσει κανένα έργο. Δεν έχουν εξασφαλιστεί βέβαια, ούτε έχουν κατανεμηθεί, όπως προείπα, χρονικά οι χρηματοδοτήσεις που απαιτούνται για την αθλητική υποδομή.
Αναμφίβολα το νομοθέτημα αυτό θα λύσει αρκετά προβλήματα από αυτά που ήδη έχουν φανεί, όπως το συντονισμό μεταξύ της τοπικής κοινωνίας και των φορέων και της τοπικής αυτοδιοίκησης με την Κυβέρνηση. Όμως, η καθυστέρηση είναι υπερβολική. Για όλους αυτούς τους λόγους οι δήμαρχοι της Λάρισας, του Βόλου, της Ιωνίας εξέφρασαν στην ανησυχία τους για την προετοιμασία της οργάνωσης. Βέβαια σε πρόσφατες δηλώσεις της η διευθύνουσα σύμβουλος της οργανωτικής επιτροπής επαίρετο ότι η ετοιμότητα στις αθλητικές εγκαταστάσεις αγγίζει το 80%. Αν ήταν, ειλικρινής θα έλεγε ότι αυτό είναι έργο του ΠΑΣΟΚ.
Είναι θετικό κληροδότημα των Ολυμπιακών Αγώνων. Είναι το Πανθεσσσαλικό Στάδιο Βόλου, είναι οι ανακαινισμένες κλειστές υποδομές, είναι το Γυμναστήριο της Πορταριάς, είναι η εμπειρία κυρίως που απέκτησε ο Βόλος από τη διεξαγωγή του αθλήματος του ποδοσφαίρου στους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Εμείς, κύριε Υπουργέ, όπως φάνηκε και από τη συμμετοχή μας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων που προετοίμασε το νομοσχέδιο, δεν κάναμε μικροκομματική αντιπολίτευση, όπως τουλάχιστον η Νέα Δημοκρατία μάς είχε συνηθίσει στο παρελθόν. Καταθέσαμε προτάσεις στην κατεύθυνση υλοποίησης του εγχειρήματος, ακριβώς γιατί θεωρούμε ότι η επιτυχία των Μεσογειακών Αγώνων είναι εθνική υπόθεση σε απόλυτη αντίθεση βέβαια, για να οξύνουμε λίγο τη μνήμη σας, με την πρακτική που αντιμετώπιζε το ΠΑΣΟΚ ως τότε κυβέρνηση από την αξιωματική αντιπολίτευση, όταν ως Κασσάνδρα ολόκληρο το Υπουργικό Συμβούλιο το σημερινό, τότε το αντιπολιτευόμενο, διετείνετο ότι δεν θα οργανωθούν οι Ολυμπιακοί Αγώνες.
Τέλος, οφείλω, κύριε Πρόεδρε, να πω ότι στο νομοσχέδιο που σήμερα κατατίθεται προτείνονται προς ψήφιση πολλά από εκείνα τα άρθρα που η Νέα Δημοκρατία τότε είχε καταψηφίσει. Και ορθά περιλαμβάνονται, γιατί λειτούργησαν, γιατί έχουν δείξει δείγμα γραφής στην πολύ σωστή διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων. Απλά εκείνο που για μία ακόμα φορά αποδεικνύεται είναι η διγλωσσία της Νέας Δημοκρατίας μεταξύ Κυβέρνησης και Αντιπολίτευσης.
Θέλω απλά να κλείσω, κύριε Πρόεδρε, και ευχαριστώ για την ανοχή σας, λέγοντας καλά λόγια για τον Υπουργό Αθλητισμού, ο οποίος ομολογουμένως με μια άψογη κοινοβουλευτική συμπεριφορά έκανε δεκτές πολλές από τις παρατηρήσεις και της Μείζονος Αντιπολίτευσης αλλά και της Ελάσσονος σε μια σειρά μέτρων. Πιστεύω ότι θετικά το έπραξε και θα εισπράξει επίσης θετικά και ο ίδιος στο μέλλον, κυρίως όμως η διοργάνωση των Αγώνων.
Ακριβώς αυτές οι τροποποιήσεις που έκανε, όπως η απάλειψη της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης υπέρ φυσικών προσώπων, όπως η πρόσληψη προσωπικού με κάποια κριτήρια τα οποία έβαλε, όπως ο περιορισμός της πολυπληθούς εκτελεστικής επιτροπής και διάφορα μέτρα υπέρ της διαφάνειας, μας επιτρέπουν άλλωστε να ψηφίσουμε επί της αρχής το νομοσχέδιο.
Κυρίες και κύριοι, εμείς υπερψηφίζουμε επί της αρχής το νομοσχέδιο και θα ήμασταν ευτυχείς εάν το εγχείρημα των Μεσογειακών Αγώνων είχε την ίδια επιτυχία με τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Άλλωστε φιλοδοξούμε και εργαζόμαστε, ώστε λαού θέλοντος την τελική διοργάνωση να την κάνουμε εμείς.
Ευχαριστώ πολύ.
30/06/2009
ΠΡΑΚΤΙΚΑ-Απολυμένοι Εργοστασίου Λιπασμάτων (Ν/Σχ. Υπουργείου Απασχόλησης)
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Όσον αφορά την επί της αρχής θέση επί του νομοσχεδίου του κόμματός μου, ο εισηγητής μας εξέθεσε με πολύ καλό τρόπο και αναλυτικά τις απόψεις μας.
Όσον αφορά τις αμετροεπείς ξιφουλκίες και του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου της Νέας Δημοκρατίας και του κ. Τζαμτζή απάντησε ο δικός μας Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος. Εγώ μόνο μια γενική παρατήρηση θέλω να κάνω.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αποτελεί πρόκληση και προκαλεί θυμηδία, ακόμη και αισθητικού επιπέδου, και σ” εμάς τους παρόντες και σ” όλο τον ελληνικό λαό το να ακούγονται επιχειρήματα του τύπου «εσείς που κάνατε σκάνδαλα στο παρελθόν μη μιλάτε για τα δικά μας, τα σημερινά σκάνδαλα». Αυτή η λογική, αυτή η αντίληψη δημιουργεί μια τεράστια κρίση στο σύνολο του πολιτικού συστήματος και θεωρώ ότι θα πρέπει, κύριοι της Νέας Δημοκρατίας, να αλλάξετε επιτέλους τακτική. Έχετε υπερβεί το περιθώριο της ανοχής όλου του ελληνικού λαού και εν πάση περιπτώσει, όσο κυβερνάτε οφείλετε να ασκείτε διοίκηση με βάση τα χρηστά κείμενα του Συντάγματος, να αφήσετε το παρελθόν και να κοιτάξετε τα δικά σας.
Θα μιλήσω, λοιπόν, μόνο για το άρθρο 32, κύριε Πρόεδρε, που αφορά τη ρύθμιση, επιτέλους, ενός χρόνιου αιτήματος των εργαζομένων που απολύθηκαν από το κλείσιμο του εργοστασίου των λιπασμάτων στη Δραπετσώνα. Είναι ένα ζήτημα που ξεκίνησε από το 1999, όταν έκλεισε το εργοστάσιο λιπασμάτων που λειτουργούσε στη Δραπετσώνα ως συνέπεια αποφάσεων κρατικών οργάνων για υλοποίηση συγκεκριμένου κρατικού σχεδιασμού. Πράγματι, αποτελούσε αίτημα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην περιοχή να απομακρυνθεί το εργοστάσιο λιπασμάτων και διότι οχλούσε περιβαλλοντικά, κυρίως όμως για να αξιοποιηθεί ο πολύ μεγάλος χώρος ο οποίος υπάρχει. Δυστυχώς αυτή η ανάπλαση έχει μείνει ακόμα στα λόγια. Δεν έχει προχωρήσει και θα αγωνιστούμε εμείς, το ΠΑΣΟΚ, σαν κυβέρνηση αύριο, να γίνει επιτέλους πράξη αυτό το οποίο είχε σχεδιαστεί το 1999.
Το εργοστάσιο αυτό, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, λειτουργούσε από το 1909 κι εργάστηκαν εκεί γενιές και γενιές Πειραιωτών. Έχει, δε, συμβολή αναμφίβολα και στην παραγωγικότητα της χώρας και στη στήριξη της αγροτικής οικονομίας. Το εργοστάσιο αυτό όταν έκλεινε ανήκε κατά 10% στην «Εθνική», 10% στην «Αγροτική» και κατά 80% στην «ΣΥΝΕΛ». Εκείνη την εποχή, λοιπόν, ανήκε, θα έλεγε κάποιος με την ευρεία έννοια, στο δημόσιο τομέα και ο όρος του κλεισίματος εκείνη την εποχή ήταν η αποκατάσταση των εργαζομένων που έχαναν τη δουλειά τους. Όμως, δυστυχώς, αυτός ο όρος δεν υλοποιήθηκε και από τότε άρχισε ένας Γολγοθάς και των εργαζομένων αλλά και Βουλευτών της περιοχής σε μια προσπάθεια να βρει λύση το δίκαιο αυτό αίτημα. Και οφείλω από αυτό το Βήμα, κύριε Πρόεδρε, να επαινέσω και να πω ότι αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση η συσπείρωση, η αγωνιστικότητα, η επιμονή και η υπομονή με την οποία οι εργαζόμενοι του εργοστασίου των λιπασμάτων κράτησαν ανοιχτό αυτό το θέμα. Χρησιμοποίησαν όλα τα αγωνιστικά αλλά και νόμιμα μέσα που μπορούσαν να μετέλθουν, με αποτέλεσμα σήμερα επιτέλους να λαμβάνει τέλος αυτός ο Γολγοθάς.
Οι άνθρωποι αυτοί προκάλεσαν απόφαση του Αρείου Πάγου, η οποία τους δικαίωσε ομόφωνα, πολιτική απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η οποία τους δικαίωσε. Και όχι μόνο αυτό, αλλά και σήμερα το σύνολο του εργατικού κινήματος στην Ευρώπη, πραγματικά, τους έχει ως παράδειγμα προς μίμηση.
Θέλω και εγώ απ” αυτή εδώ τη θέση να τους επαινέσω. Τιμούν όχι μόνο την εργατική τάξη, όχι μόνο τον Πειραιά, αλλά και το σύνολο της χώρας μας για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισαν αυτό το συγκεκριμένο θέμα.
Όσον αφορά, κύριε Πρόεδρε, τον κοινοβουλευτικό Γολγοθά Βουλευτών της περιοχής θέλω να πω ότι το 2001 κιόλας από το Σεπτέμβρη είχαμε καταθέσει κάποια τροπολογία. Έχει σημασία, για να τονώσουμε και τη μνήμη μας και παράλληλα να γνωρίζουμε και πως έχει το θέμα και να γράφονται στα πιο επίσημα Πρακτικά που υπάρχουν, στα Πρακτικά της Βουλής.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Πολύ σύντομα μόνο, κύριε Λιντζέρη. Είναι παράκληση.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ: Ναι, κύριε Πρόεδρε. Συμφωνώ με αυτό που λέτε, αλλά εν πάση περιπτώσει, δεν μπορεί να έχουμε δύο μέτρα και δύο σταθμά. Είμαστε εδώ από τις 10.00΄ η ώρα το πρωί, περιμένουμε υπομονετικά τη σειρά μας για να μιλήσουμε, έχουμε ακούσει του κόσμου τις ξιφουλκίες…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Και κάποιος συνάδελφος περιμένει να φύγει για το αεροδρόμιο.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ: Θεωρώ ότι μιλώ επί της ουσίας.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Αλίμονο. Δεν έχει αυτό το νόημα η παρατήρηση.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ: Έχετε δίκιο. Θα κλείσω γρήγορα.
Επιχειρήθηκε, λοιπόν, το 2001 το Σεπτέμβρη μία τροπολογία σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Γεωργίας ούτως ώστε οι εργαζόμενοι αυτοί που απολύθηκαν να έχουν την τύχη των συναδέλφων τους της ΚΥΔΕΠ. Αυτήν την τροπολογία την είχαμε υπογράψει τότε -ας ακουστούν τα ονόματα- ο κ. Νεράντζης, ο κ. Μπαρμπαγιάννης, ο κ. Διαμαντίδης, ο κ. Κρητικός, ο κ. Μπετενιώτης, ο κ. Λαφαζάνης, η κ. Ξηροτύρη και εγώ προσωπικά. Δεν έγινε δεκτή. Επανήλθαμε τον Ιανουάριο του 2004 όταν ο κ. Σκανδαλίδης κι ο κ. Δρυς, οι καθ” ύλην αρμόδιοι Υπουργοί, είχαν υπογράψει την ρύθμιση του θέματος. Δυστυχώς, πρόλαβαν οι εκλογές. Επανήλθαμε εκ νέου, εγώ προσωπικά το 2006 τον Οκτώβριο, ούτως ώστε να ενταχθούν αυτοί οι εργαζόμενοι, όπως εντάχθηκαν στο νομοσχέδιο τότε του Υπουργείου οι απολυμένοι των Κλωστοϋφαντουργείων της Νάουσας. Εις μάτην! Τώρα λοιπόν βρισκόμαστε στο τέλος. Θέλω να τους τιμήσω για μια ακόμη φορά για την παρουσία τους και θέλω να παρακαλέσω την κυρία Υπουργό σε ένα συγκεκριμένο θέμα. Κοιτάξτε. Αφορά….
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Πάντως, δεν κάναμε τίποτα με το χρόνο, κύριε συνάδελφε.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, συγνώμη. Θα ήθελα να την παρακαλέσω, λοιπόν, στη διατύπωση που λέει ότι αυτό ισχύει για όσους έχουν συμπληρώσει ή συμπληρώνουν το πεντηκοστό έτος της ηλικίας τους, να αντικατασταθεί το «συμπληρώνουν», με το «διανύουν». Θα λύσει το πρόβλημα, κύριε Πρόεδρε, επτά ατόμων. Σας λέω, λοιπόν, ότι σε διάστημα ενός χρόνου από τώρα συνταξιοδοτούνται ήδη δεκαοχτώ. Άρα, δεν θα έχετε κανένα επιπλέον κόστος όσον αφορά τις παραμέτρους που σας βάζει το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.
Ευχαριστώ.
30/04/2009
ΠΡΑΚΤΙΚΑ-Ρυθμίσεις θεμάτων ΟΛΠ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ολοκληρώνεται σήμερα ένα δράμα. Έρχεται σε αυτήν την Αίθουσα η ολοκλήρωση μιας αντιλαϊκής επιλογής. Όμως, ολοκληρώνεται στα χαρτιά, γιατί η ίδια η πράξη, η ίδια η ζωή, ο ίδιος ο λαός, οι ίδιοι οι εργαζόμενοι που αντιδρούν θα καταστήσουν αυτή τη σύμβαση γράμμα κενό περιεχομένου.
Ισχυρίζεστε ότι με αυτόν τον τρόπο, με αυτή τη σύμβαση, θα εισρεύσουν χρήματα στην πατρίδα μας, θα υπάρχει αναπτυξιακή διαδικασία, θα βρουν θέση εργασίας. Εμείς ισχυριζόμαστε ότι εκποιείτε περιουσία του ελληνικού λαού ως μη οφείλατε και ως μη έχοντες το δικαίωμα. Η ίδια η ζωή θα αποδείξει ποιος έχει δίκιο και ποιος άδικο. Άλλωστε, μία από τις αρετές ενός πολιτικού είναι και η πρόβλεψη. Ως προς την πρόβλεψη, λοιπόν, θα δούμε στην πορεία του χρόνου ποιος θα δικαιωθεί, εσείς ή εμείς.
Κύριε Υπουργέ, ολοκληρώνετε εκ του περισσού στυγνό τρόπο την πολιτική του προκατόχου σας, του κ. Βουλγαράκη, σε σχέση με την εκποίηση του λιμανιού, την εκποίηση παγίων στοιχείων του ελληνικού λαού.
Εμείς διαφωνούμε και διαφωνούμε για λόγους εθνικούς, οικονομικούς, αναπτυξιακούς, εργασιακούς και κοινωνικούς. Σας λέμε πως, για τη δημοκρατική παράταξη, οι κυβερνήσεις εκείνο που οφείλουν να κάνουν είναι να αντιλαμβάνονται για τον εαυτό τους ότι είναι εφήμεροι διαχειριστές της περιουσίας του ελληνικού λαού και όχι ιδιοκτήτες της.
Γιατί εμείς σας λέμε ότι αυτή η περιουσία, κατά που λέει και ο ποιητής: «Δεν ανήκει ούτε σε εσάς, ούτε σε εμάς. Ανήκει στους ζωντανούς, στους νεκρούς και τους αγέννητους». Και οι κυβερνήσεις εκείνο που οφείλουν να πράττουν, είναι να προασπίζουν και να αυξάνουν την περιουσία του ελληνικού λαού, όχι να την εκχωρούν με τρόπους και όρους επιζήμιους.
Κυρίες και κύριοι, το λιμάνι του Πειραιά είναι μία πολύπαθη ιστορία. Όσοι από εμάς γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε σ” αυτές τις περιοχές, γνωρίζουμε απολύτως τι έχει συμβεί από τότε που ο ιδρυτής σας, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, εκχώρησε όλη την ακτογραμμή, από τον Πειραιά μέχρι το Πέραμα, στον ΟΛΠ. Γιατί μιλάμε για παραθαλάσσιες περιοχές, χωρίς πρόσβαση στη θάλασσα. Εσείς τώρα ολοκληρώνετε μετά από πολλά χρόνια αυτήν την πράξη. Πουλάτε και αυτές τις ακτογραμμές.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα ήθελα να βάλω κάποια ερωτήματα νηφάλια, για να αναλογιστείτε, έστω και την ύστατη στιγμή, ποιος είναι ο λόγος για τον οποίο εμείς αντιδρούμε. Βεβαίως, είσαστε συνεπέστατοι στην πολιτική και ιδεολογική σας τοποθέτηση. Δεν γνωρίζετε, όμως, φαίνεται ή δεν παίρνετε τα μηνύματα των καιρών. Σήμερα στον παγκόσμιο καπιταλισμό υπάρχει ένα δόγμα, κύριε Υπουργέ, ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει και να αναπτυχθεί ο καπιταλισμός σε μία οικονομία, όπου πωλούνται τα πάντα και εσείς αυτό κάνετε.
Κυρίες και κύριοι, δεν θα μπορούσα να φανταστώ Υπουργό -και όμως το βλέπω, το πράττετε- να αφαιρεί γεωστρατηγικά και γεωπολιτικά πλεονεκτήματα της χώρας του. Να αφαιρεί το αυτεξούσιο του κράτους και μάλιστα, χωρίς ασφαλιστική δικλίδα και χωρίς οδό επιστροφής. Ποιος θα ασκεί από εδώ και μπρος την πολιτική των εξαγωγών; Απαντήστε ειλικρινά. Ποιος θα είναι υπεύθυνος για την πολιτική των τιμών, όταν πάρα πολύ εύκολα ένα προϊόν, αν δεν εισέλθει στην αγορά σήμερα, αλλά μετά από δέκα μέρες, απογειώνεται η τιμή του; Ποιος θα ελέγχει το λιμάνι; Το κράτος; Όχι. Εκχωρείτε στην πράξη το λιμάνι και όλη την οικονομική και αναπτυξιακή διαδικασία σε μία ξένη κινέζικη εταιρεία.
Δεν θα ήμουν υπερβολικός αν έλεγα ότι στην ουσία επιχειρείτε ένα εξευρωπαϊσμό των κινεζικών προϊόντων. Γνωρίζετε βέβαια ότι και η ευρωπαϊκή αγορά και η ελληνική αγορά χειμάζεται από το φθηνό κινέζικο προϊόν. Διότι βεβαίως αυτό δεν είναι ανταγωνισμός.
Κύριε Υπουργέ, δεν μπορείτε να κάνετε τους Έλληνες εργαζόμενους να διαβιώνουν με μία κούπα ρύζι και όσο και αν στύψετε τους Έλληνες εργαζόμενους, άλλη υπεραξία δεν μπορείτε να παράξετε. Ως εδώ! Κυρίες και κύριοι, στο Πέραμα είναι όλοι αναστατωμένοι, εκεί που υποτίθεται ότι θα φτιάξετε τον τρίτο προβλήτα. Σας λένε όλοι οι κάτοικοι, με επικεφαλής τη δημοτική αρχή ότι αυτό το έργο δεν θα γίνει και ξέρετε τι σημαίνει αυτό. Σημαίνει και προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας που έχουν συμβεί, σημαίνει όμως και λαϊκή οργή και λαϊκή αντίδραση. Και ακούστε, δεν μπορείτε να κάνετε ή να βαφτίσετε ανάπτυξη και εξέλιξη κάτι που κινείται σε απόλυτη αντίθεση με τους κοινωνικούς φορείς, τους εργαζόμενους και τους κατοίκους της περιοχής. Αυτό δεν λέγεται ανάπτυξη, μάλλον περί τυραννίας πρόκειται.
Κυρίες και κύριοι, το ΠΑΣΟΚ λέει ένα ξεκάθαρο «όχι» στη σύμβαση που υπογράφεται και δεν λέει μόνο όχι σε αυτή τη σύμβαση και σε αυτούς τους όρους, λέει ένα ξεκάθαρο «όχι» σε οτιδήποτε αναιρεί το δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα του λιμανιού. Και μια και βλέπω τη συντοπίτισσά μου, την κ. Νικολαΐδου, η οποία ισχυρίζεται ότι αυτή η σύμβαση έγινε σε στέρεο έδαφος των νόμων του ΠΑΣΟΚ, κυρία Νικολαΐδου, η μνήμη σας, σας απατά προφανώς. Γιατί μέχρι τώρα, τα τελευταία χρόνια έχουμε δει δύο νομοθετήματα από μεριάς Κυβέρνησης, προκειμένου να μπορεί να σταθεί αυτή η σύμβαση.
Εν πάση περιπτώσει, το ψέμα σε κάθε περίπτωση έχει κοντά ποδάρια. Και εμείς έχουμε δηλώσει ξεκάθαρα ότι θα μετέλθουμε όλα εκείνα τα νόμιμα μέσα, ούτως ώστε να αποκαταστήσουμε τη νομιμότητα και το συμφέρον του ελληνικού λαού στη συγκεκριμένη περιοχή.
Ευχαριστώ πολύ.
04/03/2009
ΠΡΑΚΤΙΚΑ σύσταση Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αναμφίβολα η σημερινή συνεδρίαση του Κοινοβουλίου, μελαγχολία, θλίψη και οργή μπορεί να προκαλέσει ως αποτέλεσμα της θλιβερής εικόνας των άδειων βουλευτικών και υπουργικών θώκων.
Μέχρι τώρα, κύριοι συνάδελφοι της Αντιπολίτευσης, είχαμε ίσως συνηθίσει να μιλάμε εις ώτα μη ακουόντων. Φαίνεται πως από εδώ και εμπρός θα πρέπει να μάθουμε να αγορεύουμε εις ώτα μη υπαρχόντων. Γιατί δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό, κύριε Πρόεδρε. Είναι η δεύτερη φορά που η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας κρύπτεται και αποχωρεί.
Επιχείρησε να το πράξει η κυβερνητική πλειοψηφία και στην εξεταστική των πραγμάτων επιτροπή της Βουλής. Επιχείρησε να κλείσει το θέμα, να μοιράσει συγχωροχάρτια. Όμως, η τελική απόφαση ανήκει στην Ολομέλεια. Είναι χρέος του Κοινοβουλίου να αποφασίσει, ακριβώς γιατί το Κοινοβούλιο αποτελεί το τελευταίο ανάχωμα της δημοκρατίας και οφείλει να βρίσκεται σε αρμονία με τη λαϊκή βούληση.
Στη σημερινή συνεδρίαση κρίνεται, κρίθηκε από την απουσία της Νέας Δημοκρατίας η αξιοπιστία της πολιτικής και των πολιτικών στη συνείδηση μιας κοινωνίας χειμαζόμενης, απαισιόδοξης και απελπισμένης, στη συνείδηση μιας νεολαίας πληγωμένης και οργισμένης. Κρίνεται η λειτουργία των θεσμών και του κράτους δικαίου στην πατρίδα μας, αλλά και στα μάτια των Ευρωπαίων εταίρων, που έκπληκτοι παρακολούθησαν τι συνέβαινε στους δρόμους της πατρίδας μας αυτές τις μέρες και που συγχρόνως πασχίζουν να ερμηνεύσουν πώς είναι δυνατόν μέσα σε πέντε χρόνια μια χώρα ισχυρή, που υλοποιούσε εκατοντάδες έργα, που βρισκόταν στο δρόμο της ανάπτυξης, που διοργάνωνε Ολυμπιακούς Αγώνες, που εισέπραττε εγκώμια, καταλήγει σε μια χώρα «μαύρο πρόβατο», με μια οικονομία υπό κατάρρευση, με προβλεπόμενη μηδενική ανάπτυξη και έκρηξη της ανεργίας, ένα μόλις βήμα πριν από την επιτήρηση.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σήμερα κρίνεται το ήθος και το αίσθημα ευθύνης και ακεραιότητας του καθενός από εμάς, όλων των εκπροσώπων του ελληνικού Κοινοβουλίου και η Νέα Δημοκρατία με την απουσία της έδωσε ένα εκκωφαντικό λόγο πώς εννοεί τους θεσμούς, τη δημοκρατία, το Κοινοβούλιο και τη λαϊκή κυριαρχία.
Κυρίες και κύριοι, δεν έχουμε το δικαίωμα να κρύψουμε τίποτα απ” όσα συνέβησαν στο μεγαλύτερο οικονομικό, θεσμικό και πολιτικό κυβερνητικό σκάνδαλο της σύγχρονης ιστορίας της χώρας μας. Δεν έχουμε δικαίωμα να συγκαλύψουμε κανέναν από τους συμπρωταγωνιστές του σκανδάλου. Οφείλουμε να αποδείξουμε όλοι μας ότι αξίζουμε το σεβασμό και την εμπιστοσύνη των πολιτών. Να υπερασπιστούμε την αλήθεια, την οποία άλλωστε γνωρίζει πολύ καλά ο ελληνικός λαός. Ουδείς, είτε παρών είτε απών, μπορεί να εμφανίσει μια εικονική πραγματικότητα και οι αναμφισβήτητες πολιτικές ευθύνες έχουν ονοματεπώνυμο και πρόσωπα αναφοράς συγκεκριμένα.
Η Νέα Δημοκρατία, όπως προκύπτει, αρνείται να χυθεί άπλετο φως στην υπόθεση.
Μεθοδεύει εξόφθαλμα την παραγραφή του μεγάλου σκανδάλου. Βασικό της επιχείρημα είναι ότι η σημερινή διαδικασία αποτελεί ευτελισμό των θεσμών. Μα η πράξη της ευτελίζει τους θεσμούς.
Η Αντιπολίτευση εκείνο που επιχειρεί είναι να εφαρμοστεί το Σύνταγμα και οι νόμοι του κράτους. Κάποιος πρέπει να πει στη Νέα Δημοκρατία ότι οι Υπουργοί δεν είναι υπεράνω των νόμων. Είναι εντεταλμένοι να προασπίζουν τους νόμους και μέσω αυτών να δίνουν παράδειγμα προς μίμηση για τον ελληνικό λαό.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, τελειώνοντας, οφείλω να επισημάνω ότι η Νέα Δημοκρατία έχασε την ευκαιρία έστω και βραδυφλεγώς να επιδείξει την παρησσία και το πολιτικό θάρρος που αρμόζει στις δημοκρατίες και να προχωρήσει στην περαιτέρω διαλεύκανση της υπόθεσης.
Όλοι μαζί η συμπολίτευση θα μείνετε στην ιστορία ως παράταξη που συγκάλυψε ένα μεγάλο σκάνδαλο. Αρνείστε έστω και το στοιχειώδες καθήκον σας, να πράξετε το ελάχιστο, να τιμήσετε την ψήφο σας.
Η πατρίδα μας έχει ανάγκη από πολιτικούς που εννοούν την πολιτική ως πραγμάτωση της αρετής και εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος. Μόνο τότε θα πνεύσει στη χώρα μας άνεμος ζωογόνος, ηθικής, πνευματικής και πολιτικής αναγέννησης. Μόνο τότε τα παιδιά μας που βρίσκονται στους δρόμους θα αποκτήσουν ξανά πρότυπα.
Ευχαριστώ.
19/01/2009
Παραβίαση της αρχής της ανταποδοτικότητας στο ΤΑΠΙΤ, με εντολή της Κυβέρνησης
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ
Βουλευτής ΠΑ.ΣΟ.Κ. Β” ΠΕΙΡΑΙΑ
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: την κα. Υπουργό Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας
ΘΕΜΑ : Παραβίαση της αρχής της ανταποδοτικότητας στο ΤΑΠΙΤ, με εντολή της Κυβέρνησης
Με έγγραφο του Γ.Γ. Κοινωνικών Ασφαλίσεων του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής προστασίας που φέρει αρ. πρωτ. ΓΠ/537?21-11-08, εντέλλεται το Ταμείο Πρόνοιας Ιδιωτικού Τομέα (ΤΑΠΙΤ) να χορηγήσει συντάξεις στο προσωπικό του πρώην ταμείου ΤΑΠΕΛ αποκλειστικά από τον Τομέα Πρόνοιας και Λιμενεργατών.
Εκ του νόμου όμως, το ΤΑΠΙΤ χορηγεί με βάση το άρθρο 105 του ν 3655/08 μόνο εφάπαξ βοηθήματα, από τους αντίστοιχους Τομείς Πρόνοιας στους ασφαλισμένους ή στα μέλη των οικογενειών τους.
Ερωτάται η κα Υπουργός :
- 1) Γιατί παραβιάζετε την αρχή της ανταποδοτικότητας που διέπει τη λειτουργία κάθε ταμείου;
- 2) Γιατί λαμβάνετε ένα μέτρο, που στην πράξη θα οδηγήσει σε μείωση των συντάξεων των ασφαλισμένων, αφού σε άλλον φορέα διοχετεύθηκε το μεγάλο μέρος των εισφορών, και άλλος καλείται να καταβάλλει τις συντάξεις;
- 3) Γιατί δεν αποφασίζετε το αυτονόητο, που υποστηρίζει και η ΄Ενωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών και ο Σύνδεσμος Εποπτών και Αρχιεργατών ΟΛΠ, να καταβάλλεται η σύνταξη των υπαλλήλων του πρώην ΤΑΠΕΛ αό το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ;
11-12-2008
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ
Αυθαίρετος διορισμός διοίκησης ΤΕΑΙΤ, απουσία εκπροσώπων εργαζομένων, εργοδοτών, συνταξιούχων.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ
Βουλευτής ΠΑ.ΣΟ.Κ. Β” ΠΕΙΡΑΙΑ
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: την κα. Υπουργό Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας
ΘΕΜΑ : Αυθαίρετος διορισμός διοίκησης ΤΕΑΙΤ, απουσία εκπροσώπων εργαζομένων, εργοδοτών, συνταξιούχων.
Μετά την έκδοση κανονιστικών πράξεων για την εφαρμογή του Ν. 3655/08 (Διοικητική και Οργανωτική Μεταρρύθμιση του Συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης και λοιπές ασφαλιστικές διατάξεις (ΦΕΚ Α58)), διορίστηκε με ευθύνη της Υπουργού Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, το Δ.Σ. του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης Ιδιωτικού Τομέα (ΤΕΑΙΤ), χωρίς να ληφθούν υπόψη οι προτάσεις των εργαζομένων, των συνταξιούχων και των εργοδοτών.
Έτσι, ένα ανεξάρτητο ταμείο που μέχρι τώρα λειτουργούσε αυτόνομα, πλέον λειτουργεί με διορισμένο αυθαίρετα από το Υπουργείο Δ.Σ., χωρίς στις τάξεις του να περιλαμβάνεται έστω και ένας εκπρόσωπος των εργαζομένων, των εργοδοτών και των συνταξιούχων. Με αυτόν τον τρόπο ελλοχεύει ο κίνδυνος, να ανακοπεί η πρόοδος ενός ακμαίου οικονομικά οργανισμού.
Ο οργανισμός αυτός, εύρωστος, υγιής και σφριγηλός οικονομικά διοικείτο από μια συνετή και με τεχνοκρατικά κριτήρια διοίκηση. Αποτελούσε παράδειγμα προς μίμηση. Θα μπορούσε μάλιστα να διερευνηθεί η δυνατότητα εφαρμογής και σε άλλες ανάλογες περιπτώσεις. Πρόκειται περί καινοτόμου και πρωτοποριακής παγκοσμίου συμφωνίας , ενίσχυσης της επικουρικής συνταξιοδότησης του Ταμείου ΤΕΑΠΕΠ, από τις εταιρείες εμπορίας του κλάδου. Η ενίσχυση αυτή, καθώς και κάθε άλλο έξοδο (μισθοδοσίες, μετακινήσεις προσωπικού κ.λ.π), δεν αποτελεί κοινωνικό πόρο, δεν μετακυλίεται στον τελικό καταναλωτή, αλλά βαρύνει αποκλειστικά τις εν λόγω εταιρείες.
Ερωτάται η κα Υπουργός :
- Με ποια κριτήρια επελέγησαν τα μέλη του Δ.Σ. του ΤΕΑΙΤ ; Γιατί δεν ελήφθησαν υπόψη έστω και στοιχειωδώς τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που παρουσιάζει ο Τομέας Πετρελαιοειδών;
- Γιατί δεν εισακούστηκε η πρόταση των εμπλεκομένων φορέων (εργοδότες, εργαζόμενοι, συνταξιούχοι) κάτι που θ” αποτελούσε εγγύηση για την αποτελεσματική λειτουργία του Ταμείου;
- Αποτελεί πολιτική της Κυβέρνησης ο αυθαίρετος διορισμός Δ.Σ. με παντελή απουσία των εμπλεκομένων φορέων σ” ένα Ασφαλιστικό Ταμείο, οι πόροι του οποίου είναι αποτέλεσμα της συμφωνίας εργοδοτών-εργαζομένων;
11-12-2008
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ
Συντήρηση και Ασφάλεια των πλωτών μέσων του Λιμενικού Σώματος
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ
Βουλευτής ΠΑ.ΣΟ.Κ. Β” ΠΕΙΡΑΙΑ
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: τον κο. Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας
ΘΕΜΑ : Συντήρηση και Ασφάλεια των πλωτών μέσων του Λιμενικού Σώματος
Σύμφωνα με υπηρεσιακή αλληλογραφία του ΥΕΝ και δημοσίευμα της εφημερίδας Π+13 της 21/11/08 από τον δημοσιογράφο κ. Σπ. Πάνου, αποκαλύπτονται τα εξής απαράδεκτα, για το Λιμενικό Σώμα, γεγονότα.
Το πλωτό του Λ.Σ. ΠΛΣ 122 της Μήλου είχε σοβαρή βλάβη (εισροή υδάτων, απώλεια της μιας μηχανής) την 5 Νοεμβρίου 2008 και οδηγήθηκε με βοήθεια 2 περιπολικών του Λ. Σ. και ενός ναυαγοσωστικού στη Σέριφο.
Το πλωτό αυτό, που από το 2005 έως 2007 μετέφερε κυρίως ασθενείς και χρήζοντες ιατρικής βοήθειας. Είχε να συντηρηθεί από το 2005 και ήταν σε ακινησία από το 2007, αφού χαρακτηρίστηκε «Περιορισμένης Επιχειρησιακής Ικανότητας». Οι υποδείξεις για άμεσο δεξαμενισμό και αγορά ανταλλακτικών έπεσαν στο κενό.
Επίσης, δεύτερο σκάφος, το ΠΛΣ 182 παρουσίασε αντίστοιχα προβλήματα. Τα δύο αυτά σκάφη εξυπηρετούν τα νησιά Σέριφο – Σίφνο- Μήλο – Κίμωλο – Φολέγανδρο κυρίως για μεταφορά ασθενών.
Τα συγκεκριμένα, αλλά και άλλα παρόμοια περιστατικά, αναδεικνύουν, το λιγότερο, την αδιαφορία του ΥΕΝ για την ασφαλή μεταφορά ασθενών και αναίρεση ενός βασικού ρόλου του Λ.Σ.
Την χρονική αυτή περίοδο το ΥΕΝ προκηρύσσει ανοιχτό διαγωνισμό για 5ετή παραχώρηση σε ιδιώτες της συντήρησης και επισκευής των Πλωτών Μέσων του Λ.Σ.
Αντίστοιχη προσπάθεια εξυπηρέτησης ιδιωτικών συμφερόντων είχε επιχειρηθεί και από τον τέως Υπουργό κο Κεφαλογιάννη, η οποία προσέκρουσε στην σθεναρή αντίδραση της Ομοσπονδίας Λιμενικών.
Ερωτάται ο κος Υπουργός :
- 1) Είναι στις προθέσεις της Κυβέρνησης η συντήρηση και η ασφάλεια των πλωτών μέσων του Λ.Σ., να παραχωρηθούν σε ιδιώτες;
- 2) Είναι στις προθέσεις της Κυβέρνησης η συντήρηση και η ασφάλεια των χερσαίων και εναέριων μέσων του Λ.Σ., να παραχωρηθούν σε ιδιώτες
- 3) Ο Υφυπουργός κος Καμμένος, στις 16/4/08, προς την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων προσωπικού Λ.Σ., υποσχέθηκε να επισκεφθεί την Επισκευαστική Βάση και να λάβει τα απαραίτητα μέτρα ενεργοποίησής της. Γιατί αθετήθηκε αυτή η υπόσχεση;
- 4) Επίσης, γιατί δεν υλοποιήθηκε ποτέ η εντολή του Αρχηγού του Λ.Σ., για δραστηριοποίηση της Νέας Επισκευαστικής Βάσης του Λ.Σ. και ενεργοποίηση όλων των Πλωτών Μέσων;
- 5) Όπως προκύπτει από δημοσίευμα της εφημερίδας «Έθνος» από την κα Π. Χριστοδούλου, από τα προς διάθεση, από τον προϋπολογισμό του 2007, 1.400.000 € για επισκευαστικές εργασίες, απορροφήθηκαν μόνο 50.000 €. Είναι αληθές το δημοσίευμα; Και αν ναι που οφείλεται αυτό;
- 6) Η Κέρκυρα, είναι μια περιοχή που πολιορκείται από πάσης φύσεως λαθρομετανάστες και αδίστακτους εμπόρους ναρκωτικών. Μάλιστα θρηνήσαμε και νεκρό Λιμενικό στην άσκηση του καθήκοντός του. Πόσα Πλωτά Μέσα επιχειρούν στην περιοχή αυτή;
- 7) Τέλος, παρακαλώ ενημερώστε με για τον αριθμό των αεροπλάνων, ελικοπτέρων και πλοίων ανοικτής θαλάσσης του Λ.Σ., καθώς και για την κατάσταση επιχειρησιακή τους ετοιμότητας.
11-12-2008
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ
Χρηματοδότηση κάρτας υγείας και προληπτικών εξετάσεων των ερασιτεχνών ποδοσφαιριστών
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΝΤΖΕΡΗΣ
ΒΟΥΤΕΥΤΗΣ ΠΑ.ΣΟ.Κ. Β” ΠΕΙΡΑΙΑ
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ τους Υπουργούς : Υγείας & Κοινωνικής Ασφάλισης και
Αθλητισμού
ΘΕΜΑ : Χρηματοδότηση κάρτας υγείας και προληπτικών εξετάσεων των ερασιτεχνών ποδοσφαιριστών
Πολλές φορές κάθε χρόνο, ερασιτέχνες αθλητές εκδηλώνουν προβλήματα υγείας κατά τη διάρκεια αγώνων ή προπονήσεων. Κάποιες φορές, τα προβλήματα αυτά οδηγούν στο μοιραίο.
Τα πιο πάνω, θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί εάν οι αθλούμενοι είχαν υποβληθεί σε ιατρικές εξετάσεις και είχαν εξετασθεί από ιατρούς, οι οποίοι θα τους έκριναν ικανούς για να επιδοθούν σε αθλητικές δραστηριότητες. Σε κάθε σύγχρονη και ανεπτυγμένη υγειονομικά χώρα είναι αυτονόητο και υποχρεωτικό, κάθε νέος πριν αθληθεί ή αγωνισθεί, σε οποιοδήποτε ερασιτεχνικό σωματείο, να έχει προβεί στον αναγκαίο ιατρικό έλεγχο. Η ανάγκη αυτή έχει επισημανθεί κατ” επανάληψη από τ” αθλητικά σωματεία, τις ενώσεις και τις ομοσπονδίες.
Πρόσφατα, δημοσιεύματα του τύπου έφεραν το Υπουργείο Υγείας να ευαισθητοποιείται στην κατεύθυνση επίλυσης αυτού του προβλήματος. Όμως καμία πρωτοβουλία δεν έχει σημειωθεί, από την πολιτεία, που θα καλύψει τις ανάγκες των ερασιτεχνών αθλητών.
Το κενό αυτό στο χώρο του ποδοσφαίρου ήρθε να καλύψει η Γενική Συνέλευση της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας, με την υπ.αριθμ. 930 απόφασή της. Το κόστος των ιατρικών εξετάσεων βαρύνει τα πενιχρά οικονομικά των ποδοσφαιρικών ερασιτεχνικών σωματείων, τα οποία αδυνατούν ν” ανταπεξέλθουν σ” αυτή τη δαπάνη. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τελευταία χρόνια, η πολιτεία δε χρηματοδοτεί – ως όφειλε – συστηματικά και σε ετήσια βάση τα ερασιτεχνικά αθλητικά σωματεία.
Τα ερασιτεχνικά σωματεία προάγουν και προωθούν μεγάλο κοινωνικό και αθλητικό έργο. Προσφέρουν πολλά στους νέους της πατρίδας μας. Η δε περιφρούρηση της υγείας και της ζωής της αθλούμενης νεολαίας είναι χρέος της πολιτείας.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί :
1. Τι μέτρα θα λάβουν για την καθιέρωση, σε όλα τα αθλήματα, κάρτας υγείας και προληπτικών εξετάσεων των ερασιτεχνών αθλητών;
2. Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου Υγείας ή του Υπουργείου Αθλητισμού να χρηματοδοτήσουν, σε συνεννόηση με την Ελληνικό Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία, τις προληπτικές ιατρικές εξετάσεις και τον ιατρικό έλεγχο των ερασιτεχνών ποδοσφαιριστών;
3. Τι άμεσα μέτρα θα λάβετε εν όψει της έναρξης της νέας αθλητικής περιόδου, ώστε να μη θρηνήσει άλλα θύματα ο ερασιτεχνικός αθλητισμός;
27-6-2008
Ο ερωτών Βουλευτής
Δημήτρης Λιντζέρης